[+] [a] [-]
Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια
Η
Ελλάδα αποκλίνει από τη γενική τάση των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών εμφανίζοντας
χαμηλότερη ανεργία μεταξύ των εργαζομένων χαμηλής εξειδίκευσης ως προς τον μέσο
όρο της ΕΕ, αλλά υψηλότερο ποσοστό ανεργίας μεταξύ των εργαζομένων με μέσο και
υψηλό μορφωτικό επίπεδο σημειώνει η Επίτροπος για θέματα Παιδείας και
Πολιτισμού κα. Α. Βασιλείου έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της
Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Όπως
απεικονίζεται στον πίνακα, η Ελλάδα καταγράφει χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας
μεταξύ των εργαζομένων χαμηλού μορφωτικού επιπέδου (7,6%) σε σχέση με τον
ευρωπαϊκό μέσο όρο (11,6%). Αντίθετα, στις ομάδες με μέσο και υψηλό μορφωτικό
επίπεδο τα ποσοστά για την Ελλάδα είναι 8,8% και 6,3% την ίδια στιγμή που ο
ευρωπαϊκός μέσος όρος για τις αντίστοιχες ομάδες είναι 6,5% και 3,8%.
Ποσοστά ανεργίας
(%) και μορφωτικό επίπεδο (ηλικιακή ομάδα 15-64)
|
EΕ
|
Ελλάδα
|
Χαμηλό
μορφωτικό επίπεδο
|
11,6
|
7,6
|
Μέσο
μορφωτικό επίπεδο
|
6,5
|
8,8
|
Υψηλό
μορφωτικό επίπεδο
|
3,8
|
6,3
|
Ο κ. Παπανικολάου τόνισε επίσης πως η
στρατηγική της Ευρώπης για το 2020 υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της
εκπαίδευσης και κατάρτισης για την επίτευξη ευφυούς και συνολικής ανάπτυξης και
απασχόλησης με στόχο το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν πρόωρα τη σχολική
εκπαίδευση να είναι κάτω από 10% και τουλάχιστον το 40% της νεότερης γενιάς να
έχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, απευθυνόμενος προς την Επιτροπή
υπογράμμισε τις προκλήσεις και τις
δυσκολίες που θέτει η οικονομική κρίση στην επίτευξη των παραπάνω στόχων
λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι σήμερα λιγότερο από το ένα τρίτο της ηλικιακής
ομάδας 30-34 ετών στην Ευρώπη διαθέτει πτυχίο ανώτερης εκπαίδευσης.
Απαντώντας η Επίτροπος Βασιλείου
παρατήρησε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της Ευρώπης 2020, είναι απαραίτητη η αύξηση της συνολικής
συμμετοχής στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης ειδικότερα της διεύρυνσης της
συμμετοχής ομάδων που σήμερα εκπροσωπούνται ανεπαρκώς (όπως εκείνες με
χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο, οι μετανάστες και τα άτομα με αναπηρία), καθώς επίσης και η βελτίωση των
ποσοστών ολοκλήρωσης των σπουδών ώστε να είναι λιγότερα τα άτομα που
εγκαταλείπουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, στην Ατζέντα
Εκσυγχρονισμού για πανεπιστήμια της ΕΕ προσδιορίζονται οι βασικές προκλήσεις
για την ευρωπαϊκή ανώτερη εκπαίδευση και συνιστά μεταρρυθμίσεις στους τομείς
της διδακτέας ύλης, της διακυβέρνησης και χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης.
Ο κ.
Παπανικολάου δήλωσε: «Τα αυξημένα ποσοστά ανεργίας μεταξύ των εργαζομένων
ανώτερου μορφωτικού επιπέδου αποδεικνύουν τις παραγωγικές αδυναμίες της
ελληνικής οικονομίας στον τομέα αγαθών, προϊόντων και υπηρεσιών που απαιτούν
ειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Την
κρίσιμη περίοδο που διανύουμε είναι επιβεβλημένο η Ελλάδα να αξιοποιήσει στο
μέγιστο το διαθέσιμο υψηλά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό της χώρας αναζητώντας
παράλληλα ένα νέο μοντέλο παραγωγικότητας που θα βασίζεται στην καινοτομία, την
γνώση και την έρευνα».