Στις 15 Ιανουαρίου, το επόμενο Σάββατο, ξεκινούν επισήμως οι
χειμερινές εκπτώσεις, αν και τα εμπορικά καταστήματα πωλούν ήδη με προσφορές -
προεκπτώσεις και μειωμένες τιμές προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους
πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Από την άλλη
η μείωση του πραγματικού
εισοδήματος και των συντάξεων, η
αύξηση
της ανεργίας και οι
αυξήσεις ΦΠΑ στα
βασικά είδη διατροφής, αλλάζουν
τις
προτεραιότητες της καθημερινότητας και για αυτούς τους λόγους οι χειμερινές
εκπτώσεις
αναμένονται από τους
περισσότερους καταναλωτές με ιδιαίτερη ανυπομονησία.
Δεν πρέπει να ξεχνούμε Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και
εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι
ξεκάθαρο.
Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα
αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις
δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καθενός ή της καθεμιάς».
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών ( ΕΠΚΑΣ ) για άλλη μια
φορά εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν
τις αγορές τους και τους ενημερώνει για τις πιθανές παγίδες των εκπτώσεων:
1. Αποφεύγουμε να
ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα
ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και
δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος.
2. Αγοράζουμε αυτά
που μας χρειάζονται
3. Προσοχή στα υψηλά
ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα
έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις
αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η
ένδειξη "έως " με μικροσκοπικά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους
αριθμούς θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση.
4. Κάθε είδος πρέπει
να έχει δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και αυτής
που προκύπτει μετά την έκπτωση.
5. Αν αγοράσετε
ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας
ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να
αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς
λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον
καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
6. Αν αγοράζουμε
προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα πρέπει να προσέχουμε.
Ελέγχουμε το ποσό που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό
της τράπεζας.
7. Απαιτούμε
αποδείξεις πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι
απαραίτητη, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε
,μειώνει τον φόρο εισοδήματος μας και επιπλέον ο επιχειρηματίας αποδίδει
τον ΦΠΑ , που του καταβάλουμε, στο
κράτος .
8. Δεν πρέπει να γίνεται
σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της
σαιζόν, ενώ οι προσφορές αφορούν σε είδη παλαιότερης εποχής και συνήθως έχουν
μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.
9. Η ριζική αλλαγή
της βιτρίνας λίγο πριν την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη, γιατί ο
καταναλωτής δεν μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών και προϊόντων.
10. Από όπου και αν
ψωνίζετε, έχετε πολλούς λόγους να προτιμάτε προιόντα που παράγονται στη χώρα μας
Για να αποφευχθούν οι παρανομίες την περίοδο των εκπτώσεων,
ζητούμε από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας
και των Δήμων να εποπτεύουν την αγορά και να επιβάλλουν αυστηρές κυρώσεις σε
όσους παρανομούν.
Τέλος, αν παρόλα αυτά διαπιστώσετε ότι οι εκπτώσεις είναι
πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την
ποσότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής
απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλετε στην ΕΠΚΑΣ στο τηλέφωνο
2321022518 ( καθημερινά από 7-9 μ.μ.). Ας μην ξεχνούμε
ότι, οι υπεύθυνοι τιμωρούνται με πρόστιμο από 1.000 € έως 100.000 €
ανάλογα με την βαρύτητα και την συχνότητα της παράβασης.