Προς :
1. κ. ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ,
Πρωθυπουργό της Ελλάδος
Κοιν :
1. κ. ΘΟΔΩΡΗ ΔΡΙΤΣΑ, Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής
2. κ. ΣΤΕΡΓΙΟ ΠΙΤΣΙΟΡΛΑ, Πρόεδρο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. ΑΕ
3. κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΕΛΛΙΟ, Αντιπρόεδρο Ο.Λ.Θ. ΑΕ
4. κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΑΚΡΗ, Διευθύνοντα Σύμβουλο Ο.Λ.Θ. ΑΕ
Θέμα : Απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων στην Ο.Λ.Θ. Α.Ε..
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Σε συνέχεια της επιστολής που οι επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης σας
διαβιβάσαμε στις 26 Μαΐου για τις κυλιόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στην ΟΛΘ
ΑΕ, οι οποίες προκαλούν σωρεία προβλημάτων στις επιχειρήσεις της Κεντρικής
Μακεδονίας, επανερχόμαστε για το ίδιο θέμα, ζητώντας παράλληλα άμεση συνάντηση
προκειμένου να σας εκθέσουμε εκ του σύνεγγυς το ζήτημα.
Σε μια εποχή που η επιχειρηματική κοινότητα έχει ήδη επιβαρυνθεί βαρύτατα από τις
επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, όπως η δραματική μείωση του τζίρου, η δυσχέρεια
στη ρευστότητα μετά την επιβολή των capital controls, η ελάττωση των επενδύσεων
και το αναπόφευκτο λουκέτο σε αρκετές επιχειρήσεις, καλείται να ανταπεξέλθει σε
ένα ακόμα εμπόδιο που έχει ανακύψει.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις που οδηγούν στο κλείσιμο του λιμανιού της
Θεσσαλονίκης, μετά τον προηγηθέντα αποκλεισμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης
Ελλάδας – Σκοπίων από πρόσφυγες και μετανάστες, αποτελεί ένα ακόμα σοβαρότατο
πλήγμα για τους επιχειρηματίες και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.
Οι επαναλαμβανόμενες απεργίες, ως αντίδραση στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του
λιμανιού, έχουν μέχρι στιγμής ένα υψηλότατο κόστος μεταφοράς για τις επιχειρήσεις
χρήστες της ΟΛΘ που αγγίζει περί τα 30 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται οι ζημιές
επειδή προϊόντα εξαγωγής δεν παραδόθηκαν στην ώρα τους, ή αλλοιώθηκαν ή επειδή
χάθηκαν πελάτες αφού δεν υπάρχει επάρκεια πρώτων υλών για να προχωρήσει η
παραγωγή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιπλέον επιβάρυνση ανά container, που
εκφορτώνεται αναγκαστικά στο λιμάνι του Πειραιά ανέρχεται περίπου σε 1.000 ευρώ,
την ώρα που η αξιοπιστία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης πλήττεται ανεπανόρθωτα.
Αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, οι επιπτώσεις στην οικονομία θα είναι ανυπολόγιστες. Πιστεύουμε, επομένως, ότι επελέγη λάθος τρόπος και χρόνος, εν μέσω της θερινής
περιόδου, για τις απεργιακές κινητοποιήσεις, καθώς «τραυματίζεται» η εικόνα του
λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Σε μία προσπάθεια εξεύρεσης λύσης στο αδιέξοδο, καθώς οι καλές προθέσεις και ο
διάλογος δεν έχουν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για τερματισμό των
κινητοποιήσεων, επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και τα επιμελητήρια της
Κεντρικής Μακεδονίας αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε:
αγωγή φορέων και επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας για την κήρυξη της
απεργίας παράνομης και καταχρηστικής.
παρέμβαση στον εισαγγελέα για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών.
διευκόλυνση των μελών των επιμελητηρίων και των φορέων για την υποβολή
αγωγών για τις ζημιές που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις.
Αυτό που επιζητούμε, είναι το αυτονόητο, να αποκατασταθεί η ορθή λειτουργία του
ΟΛΘ, που αποτελεί βασικό πυλώνα για το επιχειρείν της Κεντρικής Μακεδονίας.
Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε άμεσα συνάντηση μαζί σας προκειμένου να συζητήσουμε
ένα ζήτημα που δεν αφορά μία μικρή μερίδα ανθρώπων αλλά την ευρύτερη οικονομική
ζωή της χώρας.
Μετά τιμής,
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Πρόεδρος Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου
Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΑΚΑΤΣΕΛΟΣ
Πρόεδρος Εμπορικού & Βιομηχανικού
Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΟΡΠΙΔΗΣ
Πρόεδρος Επαγγελματικού
Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΟΥΣΟΥΛΤΖΟΓΛΟΥ
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Ημαθίας
ΠΑΥΛΟΣ ΤΟΝΙΚΙΔΗΣ
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Κιλκίς
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΓΚΛΑΣ
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Σερρών
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΙΛΗΣ
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Χαλκιδικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών
Βόρειου Ελλάδος
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΛΟΥΦΑΚΗΣ
Πρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων
Βόρειου Ελλάδος
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ
Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΜΠΑΚΗΣ
Πρόεδρος Συλλόγου
Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ
Πρόεδρος Συλλόγου
Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!