Καταργούνται
15 (!) Γυμνάσια, Λύκεια του
Ν. Σερρών, δηλαδή το 25% των Σχολείων.
Στις: Χαλκιδική
μόλις 1,Πιερία 1,Πέλλα 1,Ημαθία 1, Δυτ. Θεσ/νίκη 4, Ανατ. Θεσ/νίκη 7, Κιλκίς 0
« Πρόθυμοι» υπάρχουν παντού…..
Σύμφωνα
με την πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών συνολικά
στο Νομό Σερρών προτείνεται να καταργηθούν τα παρακάτω 18 Σχολεία: (προηγήθηκε
και το ΤΑΔ ΣΕΡΡΩΝ)
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΡΟΒΑΤΑ
- ΓΕΛ ΣΤΡΥΜΟΝΙΚΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΙΤΣΙΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΤΕΡΠΝΗΣ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΙΤΟΧΩΡΙΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ν. ΠΕΤΡΙΤΣΙΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΒΑΜΒΑΚΟΦΥΤΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΑΧΛΑΔΟΧΩΡΙΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΚΑΡΠΕΡΗΣ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ν. ΣΟΥΛΙΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΕΝΤΑΠΟΛΗΣ
- ΓΕΛ. Ν.
ΣΚΟΠΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΑΛΑΙΟΚΩΜΗΣ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΡΟΔΟΛΙΒΟΥΣ
- ΓΕΛ.
ΠΡΩΤΗΣ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΓΑΖΩΡΟΥ
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΔΡΑΒΗΣΚΟΥ
- ΕΠΑΛ. Ν.
ΖΙΧΝΗΣ
Από
τα παραπάνω «διεσώθησαν» τα γυμν Ν.Πετριτσίου, Αχλαδοχωρίου, ΕΠΑΛ Ν.Ζίχνης
Συναδέλφισσα και Συνάδελφε,
Το τελευταίο χρονικό διάστημα επιχειρήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εν κρυπτώ
δρομολόγηση και υλοποίηση της ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ
σχολικών μονάδων προβάλλοντας ως επιχειρήματα δήθεν παιδαγωγικούς λόγους και
δήθεν ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το Υπουργείο στην προσπάθειά
του να εφαρμόσει την πολιτική των γενικότερων περικοπών και μειώσεων δεν
διστάζει να θυσιάσει την εκπαίδευση των παιδιών μας και να δημιουργήσει μαθητές
δεύτερης κατηγορίας.
Στο Νομό Σερρών καλύτερος συμπαραστάτης και
αρωγός σε αυτή την πρωτόγνωρη προσπάθεια ενάντια στα παιδιά μας δεν θα μπορούσε
να ανακαλυφθεί παρά μόνον ο
«εκλεκτός»
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος χωρίς να γνωρίζει τη γεωγραφική
περιοχή του Νομού μας, την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών που
διαμένουν στον τόπο μας, τις όποιες προοπτικές ανάπτυξης, τις μαθησιακές
ανάγκες των μαθητών μας πρότεινε να ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΔΕΚΑΟΧΤΩ ΣΧΟΛΕΙΑ (όπως αναφέρθηκε
από τον ίδιο επίσημα στον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Σερρών).
Τελικά καταργήθηκαν δεκαπέντε (15). Με ποια κριτήρια
πρότεινε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης το ΚΛΕΙΣΙΜΟ των σχολείων; Υπολόγισε πόση ώρα
θα σπαταλάει ένας μαθητής-ταξιδιώτης καθημερινά στις μετακινήσεις ή δεν
γνωρίζει πού βρίσκονται τα χωριά μας; Έλαβε υπόψη του ότι η κατάσταση του
οδικού δικτύου σε συνδυασμό με τις κατά περιόδους αντίξοες καιρικές συνθήκες
καθιστούν επικίνδυνη την καθημερινή μετακίνηση παιδιών; Έκανε ουσιαστική
διαβούλευση με την τοπική κοινωνία ή είναι περιορισμένος στο γραφειοκρατικό
κάστρο της διοίκησης; Έγινε κάποια συγκεκριμένη μελέτη ή θα καταργηθεί όποιο
σχολείο έλαχε;
Θα περιμέναμε να αντιδράσει δυναμικά η ΕΛΜΕ
Σερρών , να κινητοποιηθεί και να υποστηρίξει το δικαίωμα των παιδιών στη
μάθηση. Αντίθετα, πέρα από τα κροκοδείλια δάκρυα και τους επιφανειακούς
λεονταρισμούς παρακολουθούμε αυτό που προβλέψαμε το Νοέμβριο του 2009, δηλαδή
να εξοφλούνται συνδικαλιστικά γραμμάτια μεταξύ των δυνάμεων της συγκυριακής
πλειοψηφίας. Το συνδικαλιστικό δούναι και λαβείν δεν έχει τελειωμό. Και όλα
αυτά στις πλάτες των παιδιών, της τοπικής κοινωνίας αλλά και υμών των
συναδέλφων.
Δεν υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη στη
διεθνή βιβλιογραφία που να τεκμηριώνει ότι η αύξηση των μαθητών ανά τάξη
βελτιώνει την απόδοσή τους. Η δημιουργία τμημάτων των 30 μαθητών που είναι ο
στόχος του Υπουργείου σε Γυμνάσια και Λύκεια είναι άκρως αντιπαιδαγωγική και
κατά συνέπεια εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον οικονομικές σκοπιμότητες.
Είναι
λάθος να θεωρείται συντεχνιακή συμπεριφορά η αγωνία μας για τις οργανικές
θέσεις που θα χαθούν με την κατάργηση σχολικών μονάδων. Τη δική σου αγωνία,
συνάδελφε, εκφράζουμε σε αυτό το κείμενο. Τη δική σου φωνή δυναμώνουμε, χωρίς
να ντρεπόμαστε να μας κατηγορήσουν ότι λειτουργούμε συντεχνιακά. Αν κλείσουν τα
προτεινόμενα από το διοίκηση σχολεία , θα χαθούν οργανικές, θα μειωθούν θέσεις
και φυσικά την επόμενη χρονιά το πλεονάζον προσωπικό θα διατεθεί στις ανάγκες
του Νομού, της Περιφέρειας ή και της Χώρας. Δεν κινδυνολογούμε…Απλά ενός κακού
μύρια έπονται.
Η μυστικοπάθεια, η προχειρότητα, η έλλειψη
γνώσεων για την περιοχή των Σερρών και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, η αδιαφάνεια
αποτελούν τροχοπέδη για την ποιοτική εκπαίδευση στην οποία έχουν δικαίωμα όλοι
οι πολίτες.
Τα σχολεία δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως
προβληματικές- ζημιογόνες επιχειρήσεις που ανοίγουν και κλείνουν βάση λογικών
κέρδους-ζημίας. Για όλους τους παραπάνω λόγους, συντασσόμαστε πλήρως με τις
τοπικές Κοινότητες και συλλόγους Γονέων και Εκπαιδευτικών που αντιδρούν στην
κατάργηση του σχολείου τους.
Σ.Ε. ΔΑΚΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ν.Σερρών