Στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Κυβέρνησης, ταυτόχρονα δε και σε κάποιες εφημερίδες, δημοσιεύτηκε σήμερα η είδηση ότι, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης των διαδικασιών αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων (διαδικασία fast track), εγκρίθηκε το επενδυτικό σχέδιο της εταιρίας «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ»
, το οποίο αφορά τη δημιουργία (εκ του μηδενός) πίστας αγώνων αυτοκινήτου των υψηλότερων προδιαγραφών (FORMULA 1, αγώνων μοτοσικλέτας super bike κλπ). Η επένδυση είναι της τάξεως των 94,6 εκ. €, ενώ η κρατική επιχορήγηση ανέρχεται σε 28,92 εκ. €. Οι μέτοχοι είναι συνολικά 411, φυσικά και νομικά πρόσωπα, με μπροστάρη το Δήμο Πατρέων, τον οποίον ακουλούθησαν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο Δήμος Φαρρών, η ΤΕΔΚ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ.α. Με την ολοκλήρωση της επένδυσης, προβλέπεται να δημιουργηθούν άμεσα 497 νέες θέσεις εργασίας και σημαντική τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, που θα γεννήσει αμέτρητες ακόμη θέσεις και ευκαιρίες.
Την ίδια στιγμή διαβάζουμε, σε μια από τις τελευταίες τρεις θέσεις του «απολογισμού των 100 ημερών» της νέας Δημοτικής Αρχής των Σερρών, με τον τίτλο «τόνωση της τοπικής οικονομίας», τα εξής: «…αντιμετωπίσαμε θετικά την πρόταση … κάθε Σάββατο να πεζοδρομείται το κέντρο της πόλης, με στόχο την τόνωση της τοπικής αγοράς. Στόχος είναι να καθιερωθούν ημέρες κατανάλωσης και διασκέδασης, προκειμένου να μπορούμε να προσελκύσουμε στη Σερραϊκή αγορά τους πολίτες … της ευρύτερης περιοχής και των όμορων νομών, για να κάνουν τα ψώνια τους και να διασκεδάσουν».
Η σύγκριση των δυο ειδήσεων είναι αμείλικτη και παραπάνω από απογοητευτική. Τρομερή η αναπτυξιακή αντίληψη της νέας Αρχής του μόνου Δήμου στην Ελλάδα που διαθέτει Αυτοκινητοδρόμιο, αντί να ασχοληθεί πρώτα με αυτό για να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα αναβάθμισης και εκμετάλλευσης, να περιμένει τόνωση της οικονομίας με «πάρτι κατανάλωσης», στο χειρότερο σημείο της χειρότερης οικονομικής κρίσης που γνώρισε ο τόπος μετά την Κατοχή. Κι αν δεν ήταν εισήγηση του Σωματείου των καταστημάτων εστίασης, ούτε καν αυτή η πρόταση θα υπήρχε στον απολογισμό.
Δυστυχώς, όμως, οι ενδείξεις ήταν σαφείς, πολύ πριν τις εκλογές: Η νέα Δημοτική Αρχή, στο προεκλογικό της πρόγραμμα, είχε αφιερώσει στο σημαντικότερο, ίσως, συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης, το Αυτοκινητοδρόμιο, που θα μπορούσε να αναβαθμιστεί και να γίνει ισάξιο της επένδυσης της Πάτρας με υποπολλαπλάσιο κόστος, μόλις 9 λέξεις, ενώ μέχρι σήμερα, περίπου 200 μέρες μετά την εκλογή της, δεν έχει πει ούτε μια λέξη για το τι πραγματικά σκοπεύει να κάνει με αυτό. Όπως δεν έχει πει ούτε μια λέξη για ο,τιδήποτε πραγματικά αναπτυξιακό, έχοντας αφιερώσει στον τομέα της ενίσχυσης της Τοπικής Οικονομίας συνολικά μίαμιση σελίδα του προγράμματος, παραθέτοντας ευχές και γενικόλογες, μη μετρήσιμες αναφορές, από ένα κείμενο 30 σελίδων.
Ούτε όμως και στο επίπεδο του πολιτικού διαλόγου μπορεί να καυχιέται η Δημοτική Αρχή, παρά τις επιμέρους προσπάθειες για ουσιαστική και πολιτικώς αξιοπρεπή παρουσία των περισσότερων αντιδημάρχων και του Προέδρου του Δημ. Συμβουλίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ότι, μέχρι σήμερα, με απόλυτη και ακέραια προσωπική ευθύνη του Δημάρχου, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ανάλωσει (μετρημένα) συνολικό χρόνο ίσο με δυο πλήρων συνεδριάσεων – και άγνωστο πόσο χρόνο αφιέρωσε η ίδια η Δημοτική Αρχή εκτός Συμβουλίου – στο …»εξαιρετικά σημαντικό» ζήτημα του αν οι υπηρεσίες του Δήμου θα στεγαστούν στο εμπρός ή το πίσω κτίριο του Διοικητηρίου. Όπως, και το ότι ο Δήμαρχος δε χάνει ευκαιρία να αφιερώνει αμέτρητο χρόνο σε κάθε τι σημαντικό ή ασήμαντο, το οποίο θεωρεί ότι θα έχει «δημοσιογραφικό ενδιαφέρον». Μια στάση που θα μπορούσε να θεωρηθεί απλώς πολιτικάντικη, εάν δε συνοδευόταν από άλλες, σαφέστατες ενδείξεις για ηθελημένη υποβάθμιση του ελεγκτικού ρόλου του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως η εισαγωγή όλων των θεμάτων χωρίς εισήγηση από τη Δημοτική Αρχή, παρά τις επανειλημμένες και εμπεριστατωμένες εκκλήσεις της μειοψηφίας, ή της αφιέρωσης του 80-95% του συνολικού χρόνου των συνεδριάσεων στα πρώτα 5 θέματα κάθε συνεδρίασης, με αποτέλεσμα να «περνάνε» χωρίς καμμιά συζήτηση όλα τα υπόλοιπα (μεταξύ αυτών και δημοτικά έργα), αλλά και η πρόκληση από τον ίδιο το Δήμαρχο άσκοπων εντάσεων με αδικαιολόγητες προσωπικές επιθέσεις που φτάνουν στο επίπεδο ακόμη και της προσωπικής εμπάθειας, όπως αυτή που δέχθηκε πρόσφατα ο κος Φωτιάδης εισπράττοντας την ειρωνία του Δημάρχου επειδή «δεν είναι πια Νομάρχης». Δυστυχώς, βέβαια, σε αυτή την υποβάθμιση βοηθά πολλές φορές και η στάση ορισμένων συμβούλων, που δείχνουν πραγματικά να αδυνατούν να αντιληφθούν ότι συμβάλλουν στη συγκεκριμένη επιδίωξη της Δημοτικής Αρχής.
Αυτός είναι ο απολογισμός του δημοτικού έργουν των πρώτων 100 ημερών, όπως το αντιλαμβάνεται η Νέα Δημοτική Κίνηση Σέρρες Ευρωπαϊκή Πόλη: αφήνοντας έξω όσα υποχρεωτικά επιβάλλει το Πρόγραμμα «Καλλικράτης», τα ζητήματα στα οποία δεν υπάρχουν ακόμη αποτελέσματα (ενδεχομένως εύλογα, όπως στο θέμα των στρατοπέδων και της Δημοτικής Αγοράς) και όσα αναφέραμε παραπάνω (που βεβαίως δεν αναμέναμε να τα θίξει η ίδια η Δημοτική Αρχή κάνοντας αυτοκριτική), μένει μόνο ένα πραγματικό επίτευγμα, το οποίο κατέστη εφικτό και με την άκοπη συμμετοχή όλων των δημοτικών παρατάξεων: η θέσπιση νέου Κανονισμού Καθαριότητας.
Ευχόμαστε πραγματικά, στο τέλος του εξαμήνου, οπότε και θα κάνουμε τον επόμενο απολογισμό, να έχουμε μόνο επαίνους να εκφράσουμε. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να συμβούν δυο πράγματα, που φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο ότι θα έχουμε τη χαρά να τα δούμε: να αντιληφθεί η νέα Δημοτική Αρχή τον πραγματικό ρόλο που οφείλει να αναλάβει ο Δήμος, και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, και να επιδιώξει η ίδια την αναβάθμιση της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο. Διαφορετικά, ας καλωσορίσουμε άλλη μια αντιαναπτυξιακή, διαχειριστική δημοτική θητεία.
Η Νέα Δημοτική Κίνηση Σέρρες Ευρωπαϊκή Πόλη θα είναι πάντα παρούσα, όπως είναι μέχρι σήμερα παρούσα σε όλες τις συνεδριάσεις του Δημ. Συμβουλίου, και θα εκφράζει τις θέσεις της στον κάτάλληλο χρόνο, ακριβώς όπως έχει δεσμευθεί.