Αντιλαμβανόμαστε
την αγωνία της κας Σταμπουλή να αποτινάξει από πάνω της κάθε ευθύνη που η
κυβέρνησή της, το Υπουργείο της και φυσικά η ίδια (αντίστοιχα με αυτή των προηγούμενων
κυβερνήσεων και των συναδέλφων της)
φέρουν στην επιζήμια, για τα συμφέροντα του σερραϊκού λαού, τροπή που
έχει πάρει στο θέμα των εκτάσεων των πρώην στρατοπέδων.
Θέλει
προφανώς να ξεχνάει ότι αυτή η ίδια ψήφισε τον Νόμο 4407/2016 (*) (επισυνάπτουμε
το σχετικό άρθρο του Νόμου που επικαλείται στην πρότασή της, για να μιλάμε
συγκεκριμένα και για να διαπιστώσουμε όλοι/ες ότι αυτά που αναφέρονται σ’ αυτό
το άρθρο συζητιόνταν τα δύο (2) τελευταία χρόνια μεταξύ Υπουργείου Εθνικής
Άμυνας και Δήμου Σερρών και είναι αυτά
που επικαλείται και ζητάει τελευταία σε κάθε έγγραφό του, το Υπουργείο της
Κυβέρνησής της ).
Θέλει
προφανώς να ξεχνάει ότι αποδέχτηκε χωρίς αντιρρήσεις τις δύο (2), δημοσιευμένες
το 2016 σε ΦΕΚ, Πολεοδομήσεις (αυτές του ΕΜΜ. ΠΑΠΑ και ΠΑΠΑΛΟΥΚΑ).
Αν όμως η
ίδια θέλει να ξεχνάει τα πολιτικά της εγκλήματα, θα μας «επιτρέψει» εμείς να διατηρήσουμε ζωντανή την πολιτική
και ιδεολογική μας μνήμη. Και όσο έχουμε ακόμη φωνή (ματαιοπονούν στην
προσπάθεια φίμωσής μας, οι «κολαούζοι» της) να τα αποκαλύπτουμε και να τα
καταγγέλλουμε.
Δεν είχε
(η ίδια αλλά και ο αναπληρωτής συντονιστής κος Μιχαλης Καρτερός) ούτε την
πολιτική «ευελιξία», να υιοθετήσουν στο θέμα των στρατοπέδων την θέση του
τοπικού κομματικού τους οργάνου, της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Σερρών, όπως
αυτή διατυπώθηκε δημόσια στο δελτίο Τύπου πέρυσι, τον Ιούλιο του 2017. Παραγοντίστικοι
διαγκωνισμοί και παιχνίδια των μηχανισμών εξουσίας που γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τη
θέληση των μελών και την δημοκρατία του κόμματος. Τίποτα περίεργο, τίποτε το νέο.
Συνηθίζεται στα αστικά, συντηρητικά κόμματα. Αλλά αυτό είναι δικό τους
πρόβλημα. Δεν αφορά την σερραϊκή κοινωνία.
Εκείνο
που θέλουμε να αναδείξουμε μέσα από αυτή την παρέμβασή μας είναι ότι η πρόταση
της κας Σταμπουλή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την πρόταση της ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΠΕΖΩΝ. Ούτε καν με αυτή του κόμματός της τοπικά.
Και
επειδή τα «γραπτά μένουν», παραθέτουμε τα δύο (2) κείμενα και ο καθένας/μια, ας
βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Τα κύρια σημεία της πρότασης
της ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΠΕΖΩΝ όπως αυτή διατυπώθηκε από τον δημοτικό της σύμβουλο
Δημήτρη Γιαννακίδη στην κοινή Συνέντευξη Τύπου των Επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων
της αντιπολίτευση του ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ την Τρίτη 29 Αυγούστου 2017 (αναλυτικότερα
για την πρόταση στο Δελτίο Τύπου της ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΠΕΖΩΝ από τις 22 Αυγούστου 2017:
- Προσβολή
της διαδικασίας της Αγωγής του ΤΕΘΑ κατά του Δήμου Σερρών. Μ’ αυτό τον
τρόπο ο Δήμος Σερρών θα κερδίσει πολύτιμο χρόνο για να προετοιμάσει την
νομική υπεράσπιση της ιδιοκτησίας του.
- Η κατάθεση
της Αγωγής αποτελεί ξεκάθαρα εχθρική ενέργεια -CASUS BELLI- του ΤΕΘΑ κατά των
Σερραίων και θα πρέπει να σταματήσει κάθε συζήτηση και διαπραγμάτευση μαζί
του.
- Άμεση
αξιοποίηση των εκτάσεων που κατέχει με νόμιμο τρόπο ο Δήμος Σερρών και
βρίσκονται μέσα στα πρώην στρατόπεδα, χωρίς να συζητήσει το σχέδιο
αξιοποίηση τους και χωρίς να ζητήσει την έγκριση του ΤΕΘΑ.
- ΔΕΝ
ΣΥΖΗΤΑΜΕ σχέδιο εμπορικής εκμετάλλευσης των στρατοπέδων. Η ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ
έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση αξιοποίησης τους, η οποία ταυτίζεται
σε πολλά σημεία της με την πρόταση που δημόσια κατέθεσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο
Ελλάδας (ΤΕΕ) και ο Συλλόγος Αρχιτεκτόνων Νομού Σερρών και προβλέπει την
ανάπτυξη θεματικών Πάρκων (Πολιτισμού, Αθλητισμού και Κοινωνικής
Πρόνοιας), που εξυπηρετούν πάγιες και πραγματικές ανάγκες του σερραϊκού
λαού.
(σ.σ. σ’ αυτή την πρόταση ΔΕΝ
ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΔΟΜΗΣΗ ή ΠΟΛΕΟΔΟΜΗΣΗ).
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ κας ΣΤΑΜΠΟΥΛΗ
Κύριε
Υπουργέ,
επειδή
πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ο Δήμος Σερρών δεν είναι
αντίπαλοι αλλά συνεργάτες που υπηρετούν το κοινωνικό συμφέρον, ζητούμε
1. Την
παραίτηση από δικόγραφο και δικαίωμα της αγωγής του ΤΕΘΑ με αριθμ. ΜΤ-Ν58/2017
κατά του Δήμου Σερρών.
2. Την
παραίτηση του ΤΕΘΑ από κάθε διεκδίκηση οποιουδήποτε χώρου τον οποίο κατείχε και
χρησιμοποιούσε ή κατέχει και χρησιμοποιεί μέσα στα όρια του καλλικρατικού Δήμου
Σερρών, για τον οποίο υπάρχει οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση ή διοικητική πράξη
από την οποία απορρέουν δικαιώματα για τον Δήμο Σερρών ή παλαιότερο Δήμο ή
Κοινότητα που σήμερα βρίσκεται μέσα στα όρια του καλλικρατικού Δήμου Σερρών,
και μάλιστα μεταγενέστερη της νομοθεσίας του 1929 την οποία επικαλείται το
ΤΕΘΑ.
3.
Επαναδιαπραγμάτευση της παραχώρησης στο Δήμο Σερρών κατά κυριότητα των
ανενεργών χώρων οι οποίοι αναμφισβήτητα ανήκουν στο ΤΕΘΑ, με αφετηρία το άρθρο
13 του Νόμου 4407/2016 και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι χώροι στους
οποίους αναφερόμαστε, πολύ ορθά, δεν έχουν περάσει στην Υπηρεσία Αξιοποίησης
της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, γεγονός το οποίο επιτρέπει τη
διεκδίκησή τους ακόμη και με μηδενικό αντάλλαγμα
(*) Νόμος
4407/2016 - ΦΕΚ 134/Α/26-7-2016 (Κωδικοποιημένος)
Νόμος
4407/2016 :Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και άλλες
διατάξεις
Άρθρο 13
Αξιοποίηση
ακινήτων από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και φορείς της τοπικής
αυτοδιοίκησης
Κατ’
εξαίρεση η ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ., μπορεί να συνομολογεί απευθείας με νομικά πρόσωπα
δημοσίου δικαίου και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), καθώς και με
νομικά πρόσωπα που ανήκουν ή εποπτεύονται από αυτούς, τους όρους για την
αξιοποίηση ακινήτων, που αναφέρονται στο άρθρο 10 και βρίσκονται στην περιοχή
τους, χωρίς τη διαδικασία των παραγράφων 4 έως 12 του άρθρου 11, υπό τις εξής
προϋποθέσεις:
α) οι
Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή τα νομικά πρόσωπα που ανήκουν ή εποπτεύονται από
αυτούς υποβάλλουν πλήρες βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο και οικονομοτεχνική
μελέτη με σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης,
β) η
συμφωνηθείσα αντιπαροχή αποτιμώμενη σε χρήμα δεν υπολείπεται του 5% της
αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή σε περίπτωση μη υπαγωγής στο αντικειμενικό
σύστημα, του 5% επί της αξίας, όπως αυτή προσδιορίζεται νόμιμα από τη
φορολογική αρχή,
γ) η
σχετική συμφωνία εγκρίνεται από το Σ.ΑΜ..
Θόδωρος Καστρινός
Σέρρες, 30 Αυγούστου 2017
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!