Με
΄΄υψηλή την
αίσθηση παιδαγωγικής ευθύνης, ακεραιότητας κι ευαισθησίας’’ το Υπουργείο
Παιδείας – αυτό που έχει ως σλόγκαν
΄΄πρώτα ο
μαθητής΄΄- 15 ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων έρχεται ν’ ανακοινώσει
στη σχολική κοινότητα την κατάργηση του μέχρι τώρα δικαιώματος των μαθητών των
Ε’ και ΣΤ’ τάξεων να επιλέγουν
να διδαχθούν ως
2
η ξένη γλώσσα μια εκ της Γερμανικής ή Γαλλικής.
Πέρα από την προχειρότητα που
αποδεικνύει η όλη αντιμετώπιση του θέματος –αφού αδειάζει κι αιφνιδιάζει τους
μαθητές της φετινής Ε’ τάξης- έχουμε να κάνουμε επί πλέον και με μια βίαιη
εφαρμογή των εντολών του ΔΝΤ στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας. Στα πλαίσια λοιπόν της βάρβαρης κι
ανάλγητης μνημονιακής οικονομικής και όχι μόνο,
πολιτικής η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχωρά με τον παραπάνω
τρόπο στην κατάργηση του δικαιώματος επιλογής της Β’ ξένης γλώσσας στο δημοτικό
σχολείο .
Θέλει μ’ αυτό τον τρόπο να μειώσει
κι άλλο το -ήδη μειωμένο - κόστος της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σαφώς οι
πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης έχουν ιδεολογική στόχευση τους μαθητές.
Στοχεύουν μέσα απ’ τη γενικότερη σκληρή, νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική
στη δημιουργία ενός
φθηνού , ευέλικτου και χωρίς δικαιώματα εργατικού δυναμικού.
Άξια απορίας όμως είναι – ακόμη
και στους ίδιους του μαθητές της Ε’ - η
βιασύνη που διακατέχει το Υπουργείο Παιδείας για
την εφαρμογή του μέτρου και στους μαθητές της φετινής Ε’ τάξης αφού οι μισοί
απ’ αυτούς θα κληθούν την επόμενη χρονιά δηλ. στη ΣΤ’ ν’ αλλάξουν γλώσσα κι από π.χ. Γαλλικά που
διδάχθηκαν στην Ε’ να διδαχθούν Γερμανικά στην ΣΤ’.
Όπως άξια απορίας είναι – ακόμη
και στους ίδιους τους μαθητές - και η επιστροφή
των ήδη χρησιμοποιημένων
βιβλίων και η επαναχρησιμοποίησή
τους του χρόνου πάλι από μαθητές. Αναρωτιούνται οι ίδιοι οι μαθητές που
θα βρουν χώρο να γράψουν οι συμμαθητές τους του χρόνου, αφού οι εργασίες είναι
ήδη συμπληρωμένες απ’ αυτούς. Προσπαθούν ΄΄να βγάλουν απ’ τη μύγα ξύγκι’’.
Όμως στο βάθος κι
αυτής της ιστορίας κρύβεται – και σύντομα μάλιστα- η κατάργηση του δωρεάν
βιβλίου στους μαθητές.
Αλήθεια γνωρίζουν από –έστω και
στοιχειώδεις – αρχές Παιδαγωγικής Επιστήμης οι τόσοι αποσπασμένοι σύμβουλοι
διαφόρων γνωστικών αντικειμένων στο Υπουργείο Παιδείας οι οποίοι ασφαλώς και
συμμετέχουν μαζί με άλλους, ξεκομμένους απ’ τη διδακτική πράξη, τεχνοκράτες, τι
θα πει ξεκινώ από διαφορετική αφετηρία ;
Γνωρίζουν τι θα πει διαφορά
μαθησιακού επιπέδου, τι θα πει εκπαιδευτική ανισότητα;
Πώς αλήθεια θα καλύψουν τη διαφορά
στην ήδη διδαχθείσα ύλη οι μισοί μαθητές;
Ασφαλώς και γνωρίζουν όπως πολύ
καλά γνωρίζουν τι θα
πει και ανισότητα
ταξικής προέλευσης.
Απλά είναι ταγμένοι στο πλευρό της
άρχουσας τάξης .
Όμως όλα αυτά θα οδηγήσουν
χιλιάδες μαθητές στα φροντιστήρια την ίδια ώρα που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας
διατυμπανίζει ότι οι μαθητές θ’ αποκτούν πιστοποίηση μέσα στο σχολείο.
Και ποια είναι η μέχρι τώρα στάση
της, γραφειοκρατικού τύπου, κατεστημένης συνδικαλιστικής ηγεσίας, της ΔΟΕ; Καμία, γιατί αυτή την περίοδο –
εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- μετράνε τα ΄΄κουκιά τους’’.
Αλλά τι περισσότερο να περιμένει
κανείς από δασκάλους οι οποίοι είναι οι ίδιοι ξεκομμένοι για χρόνια απ’ τη
διδακτική πράξη , αποσπασμένοι απ’ την εκπαιδευτική πραγματικότητα και
λειτουργώντας με άλλα κριτήρια και κυρίως με άλλη συνείδηση;
Καλώ λοιπόν τους
εκπαιδευτικούς αλλά
κυρίως τους συλλόγους γονέων ν’ αντιδράσουμε
ενάντια σ’ αυτές τις αλλαγές αλλά και συνολικότερα
στην επέλαση της σύγχρονης καπιταλιστικής βαρβαρότητας.
Γυρίζουμε τις πλάτες μας στο
μέλλον που οι ΄΄τροϊκανοί’’ και τα ντόπια τσιράκια τους θέλουν να μας
φτιάξουν.
Μαζί με τα παιδιά μας δημιουργούμε
το δικό μας μέλλον.
Προσπερνάμε την προϊστορία και
γράφουμε τη δική μας ιστορία!!!
Στάθης Ευσταθίου
Δάσκαλος , γονέας μαθήτριας Ε’ τάξης