Μέλη

Username
Password
Να με θυμάται

Απρόσκοπτη καταβολή των αποζημιώσεων με εγγύηση του ΥΠΑΑΤ

Αναρτήθηκε: Sep 3, 2010 από serrestv2 στην κατηγορία: Πολιτικά προβολές: 791 Tags (Λέξεις κλειδιά):
[+] [a] [-] Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια
 Εισήγηση του Βουλευτή Μιχάλη Τζελέπη στην Ολομέλεια της Βουλής για το Νομοσχέδιο «Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της Αγροτικής Δραστηριότητας»

 

«Με το Νομοσχέδιο,  οικοδομούνται τα θεμέλια ενός νέου γεωργοασφαλιστικού συστήματος, με βασικό πυλώνα τον ΕΛΓΑ, ενός ΕΛΓΑ με διαφάνεια και αξιοπιστία, απελευθερωμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος» τόνισε κατά την εισήγησή του στη Βουλή ο Σερραίος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Μιχάλης Τζελέπης αναφερόμενος στο νομοσχέδιο που συζητείται για το «Σύστημα προστασίας και ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας».

Ένα νομοσχέδιο με το οποίο εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του, καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν.

Ένα νομοσχέδιο με το οποίο ορίζεται ανώτατο όριο καταβαλλόμενης αποζημίωσης ανά εκμετάλλευση, αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθούν η εισφοροαποφυγή και η εισφοροδιαφυγή.

Παράλληλα, με τροπολογία που κατέθεσε χθες, πρώτη μέρα της συζήτησης, η Υπουργός  θεσπίζεται κρατική εισφορά στον ΕΛΓΑ. Κατοχυρώνεται δηλαδή κρατική επιδότηση του οργανισμού με 20% επιπλέον των εκάστοτε εισφορών

Ο Σερραίος Βουλευτής έκανε αναλυτική παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων του ΕΛΓΑ επιρρίπτοντας ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση η οποία με τα  λάθη και τις παραλείψεις της κατάφερε να κάνει τον ΕΛΓΑ «οργανισμό αναξιόπιστο» αφού κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας των προηγούμενων διοικήσεών του ήταν «η αδιαφάνεια και η πελατειακή αντίληψη» υπογραμμίζοντας ότι αυτό συνέβη διότι «ο ΕΛΓΑ κλήθηκε επανειλημμένα να καλύψει εσφαλμένες πολιτικές επιλογές και αδυναμίες λήψης σωστών Υπουργικών αποφάσεων,  ώστε να οδηγήσουν τον αγροτικό τομέα σε μια αναπτυξιακή πορεία, η οποία θα είναι βιώσιμη, θα παράγει πλούτο για την χώρα, εισόδημα στον αγρότη, και κατ’ επέκταση στην ελληνική περιφέρεια».

«Την περίοδο 2005-2009 η αξία της φυτικής παραγωγής σε βασικές τιμές μειώθηκε από 8,2 δις ευρώ σε 6,96 δις καταγράφοντας  πτώση  της τάξης του

 

 

 

 

 15,16 % ενώ  η αξία ζωικής παραγωγής μειώθηκε από 2,95 δις ευρώ σε 2,81 δις , δηλαδή με πτώση κατά 4,71 %.  Αποτέλεσμα αυτών ήταν να σημειωθεί σημαντική επιδείνωση του Εμπορικού Ισοζυγίου των Αγροτικών προϊόντων αγγίζοντας 3 δις ευρώ» είπε  ο κ. Τζελέπης. 

Ο βουλευτής Ν. Σερρών του ΠΑΣΟΚ  έκανε εκτενή αναφορά στις ευεργετικές αλλαγές –για τους αγρότες- που φέρνει , και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς, το νομοσχέδιο και κάλεσε τους συναδέλφους του να το ψηφίσουν, ενώ κατέθεσε τις δικές του προτάσεις στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ για βελτιώσεις στο  νομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα ο κ. Τζελέπης ζήτησε  να ξεκαθαρισθεί η ρύθμιση χρέους του ΕΛΓΑ (3,8 δις €) με το Υπουργείο Οικονομικών. Επίσης,, ζήτησε για τα τρία πρώτα χρόνια εφαρμογής του νέου συστήματος (και ώσπου να δημιουργηθεί ένα ικανό αποθεματικό, το οποίο θα συμπληρώνει τις αποζημιώσεις στην περίπτωση που αυτές δεν επαρκούν από τα έσοδα), το Υπουργείο Α.Α.Τ να εγγυάται την απρόσκοπτη καταβολή των αποζημιώσεων  και να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του ΕΛΓΑ

 

Η ομιλία του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ν. Σερρών κ. Μιχάλη Τζελέπη

Αναλυτικά η ομιλία του βουλευτή Μιχάλη Τζελέπη έχει ως εξής: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Το παρόν Σχέδιο Νομού έρχεται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο την κατάλληλη χρονική στιγμή με μόνο σκοπό να διορθώσει στρεβλώσεις, αγκυλώσεις  και πολιτικές αστοχίες που πλήττουν, με την βαρύτητα που τους αναλογεί, τον νευραλγικότερο τομέα της Ελληνικής Περιφέρειας τον Αγροτικό. Στην ουσία πρόκειται για ένα Σχέδιο Νόμου άσκησης κοινωνικής πολιτικής αφού στόχος του είναι να εξορθολογήσει όλο εκείνο το θεσμικό πλαίσιο που προσφέρει το ελάχιστο αίσθημα ασφάλειας  στον Έλληνα Αγρότη, αυτόν δηλαδή που ζει σε ένα ευνομούμενο κοινωνικό κράτος δικαίου, χωρίς να είναι έρμαιο των επικείμενων φυσικών καταστροφών.

Πριν προχωρήσω στην ανάλυση του Ν/Μ είναι σκόπιμο να αναφερθώ σε ορισμένα στοιχεία τα οποία περιγράφουν την παρούσα κατάσταση των γεωργοασφαλίσεων στη χώρα μας : Σήμερα, ο ΕΛΓΑ, είναι σχεδόν ο αποκλειστικός φορέας παροχής γεωργικών ασφαλίσεων, που όμως έχει εξαντλήσει τα όρια του, απαξιωμένος και καταχρεωμένος.. Οι βασικοί λόγοι εντοπίζονται στον τρόπο λειτουργίας των τελευταίων ετών με κύριο χαρακτηριστικό την αδιαφάνεια και την πελατειακή αντίληψη των προηγούμενων διοικήσεών. Και αυτό διότι ο ΕΛΓΑ κλήθηκε επανειλημμένα να καλύψει εσφαλμένες πολιτικές επιλογές και αδυναμίες λήψης σωστών Υπουργικών αποφάσεων,  ώστε να οδηγήσουν τον αγροτικό τομέα σε μια αναπτυξιακή πορεία, η οποία θα είναι βιώσιμη, θα παράγει πλούτο για την χώρα, εισόδημα στον αγρότη, και κατ’ επέκταση στην ελληνική περιφέρεια.

Αντιθέτως, η Αγροτική πολιτική που εφάρμοσε η Nεοδημοκρατική Κυβέρνηση σε μια κρίσιμη για το μέλλον του τόπου χρονική περίοδο, οδήγησαν μεταξύ 2004-2009 σε αλματώδη αύξηση το κόστος παράγωγης με ταυτόχρονη  μείωση των τιμών παραγωγού, τα οποία όπως είναι φυσικό,  επέφεραν και την οικονομική κατάρρευση του εισοδήματος των Ελλήνων Αγροτών.

Ενδεικτικά την περίοδο 2005-2009 η αξία της φυτικής παραγωγής σε βασικές τιμές μειώθηκε από 8,2 δις ευρώ σε 6,96 δις καταγράφοντας  πτώση  της τάξης του  15,16 % ενώ  η αξία ζωικής παραγωγής μειώθηκε από 2,95 δις ευρώ σε 2,81 δις , δηλαδή με πτώση κατά 4,71 %.

 

 

 

 

 Αποτέλεσμα αυτών ήταν να σημειωθεί σημαντική επιδείνωση του Εμπορικού Ισοζυγίου των Αγροτικών προϊόντων αγγίζοντας 3 δις ευρώ. 

 

«Είναι υπερχρεωμένος»

 Όπως προανέφερα ο  ΕΛΓΑ  σήμερα που μιλάμε είναι Υπερχρεωμένος, χρωστά πάνω από 3,8 δις €, και αυτό κατά βάση οφείλεται στις κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις, οι οποίες μάλιστα πολλές φορές  δίνονταν χωρίς καν Υπουργική Απόφαση,  ήταν φυσικό λοιπόν με τέτοια πολιτική ανοχή, να γίνει η εξαίρεση κανόνας, και σαν να μην έφτανε αυτό, η πολιτική ηγεσία, του μετέφερε τις αρμοδιότητες των ΠΣΕΑ, χωρίς να  του αποδίδει τα  αντίστοιχα ετήσια κονδύλια. Έτσι φθάσαμε στο σημείο τα συνολικά έξοδα του ΕΛΓΑ την περίοδο 2002-2010 κατά μέσο όρο να ανέρχονται σε 480εκ €, ενώ τα έσοδα του μόνο σε 80 εκ €.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στις συνολικές δαπάνες του ΕΛΓΑ 2002-2010 και την κατανομή τους :

Α)Αποζημίωση ΕΛΓΑ (Μ.Ο)                                        220 εκ € ετησίως

Β) Ενισχύσεις ΠΣΕΑ (Μ.Ο)                                          103 εκ € ετησίως

Γ) Κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις                                      98 εκ € ετησίως

Δ) Μισθοδοσία προσωπικού-λειτουργικές Δαπάνες       60 εκ € ετησίως

Σύνολο 480 εκ € κατά μέσο όρο  δαπάνες, τη στιγμή που κατά μέσο όρο οι εισπράξεις μόλις φθάνουν τα 80 εκ €.

Επιπλέον δε πρέπει να μας διαφεύγει και η πελατειακή πολιτική σχετικά με τις προσλήψεις (κυρίως εποχιακού προσωπικού) που ακολουθήθηκε από τον οργανισμό τα τελευταία χρόνια και επιβάρυνε υπέρμετρα το κόστος λειτουργίας του.

Ένα πρόσθετο πρόβλημα για τον ΕΛΓΑ είναι το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αμφισβητεί τη συμβατότητα με το κοινοτικό δίκαιο δύο δανείων συνολικού ύψους 865 εκ € που συνήφθησαν το 2008 και το 2009 για να καταβληθούν οι κατ΄ εξαίρεση, αποζημιώσεις, οι οποίες, κατά την εκτίμηση της Επιτροπής συνιστούν ενισχύσεις στους αγρότες μη συμβατές, επαναλαμβάνω,  με το υπάρχον κοινοτικό δίκαιο.

 

«Δεν μπορεί να συνεχίσει την λειτουργία του με την υπάρχουσα μορφή»

Αγαπητοί συνάδελφοι, από όλα όσα προανέφερα καθίσταται σαφές ότι ο ΕΛΓΑ δεν μπορεί να συνεχίσει την λειτουργία του με την υπάρχουσα μορφή, υποστηρίζοντας μάλιστα το σύστημα ασφάλισης που υπηρετεί. Τουλάχιστον σ΄αυτό το σημείο πιστεύω ότι συμφωνούμε όλοι. Γιατί ακόμη και το κράτος μας να είχε την δυνατότητα να διαθέσει 400 εκ € ετησίως, δεν θα μπορούσε να το υλοποιήσει εξαιτίας των αντιδράσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Αγροτικών Υποθέσεων..

Συνεπώς η προώθηση μιας βιώσιμης οικονομικά και θεσμικά πολιτικής πρότασης για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του γεωργοασφαλιστικού συστήματος και του ΕΛΓΑ, θεωρείται τουλάχιστον εκ των πραγμάτων, αναγκαία.

Αυτό καλείται να πράξει  σήμερα το ΥΠΑΑΤ με το υπό συζήτηση Νομοσχέδιο, να οικοδομήσει τα θεμέλια ενός νέου γεωργοασφαλιστικού συστήματος, με βασικό πυλώνα τον ΕΛΓΑ, ενός ΕΛΓΑ με διαφάνεια και αξιοπιστία, απελευθερωμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος.

 

 

 

 

Στόχοι

Οι στόχοι της προωθούμενης μεταρρύθμισης είναι :

Α)Η δημιουργία ενός δυναμικού εργαλείου στον τομέα της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων, παρέχοντας ουσιαστική προστασία στο αγροτικό εισόδημα από φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και παθήσεις που ζημιώνουν τη φυτική και ζωική παραγωγή.

Β) Η παροχή στον αγρότη-παραγωγό ενός σταθερού μηχανισμού που θα μπορεί να προσαρμόζεται στις ραγδαίες εξελίξεις του διεθνούς – ευρωπαϊκού περιβάλλοντος και να προστατεύει αποτελεσματικά τους αγρότες και την αγροτική παραγωγή .  

Γ) Η διατήρηση και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της αγροτικής παραγωγής στο ευρωπαϊκό και στο διεθνές επίπεδο καθώς και εναρμόνιση της ασφαλιστικής πολιτικής με τις αντίστοιχες δομές των άλλων Κρατών-Μελών της Ε.Ε.

Δ) Η προστασία του αγρότη από νέους κινδύνους που είναι συνέπεια των κλιματικών αλλαγών.

Ε) Η διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΛΓΑ, προϋπόθεση των οποίων είναι η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του Οργανισμού.

Οι 11 βασικές αλλαγές που φέρει στο γεωργοασφαλιστικό σύστημα το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι οι ακόλουθες :

1ο . Επανακαθορίζεται το ενιαίο εθνικό σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και προσδιορίζονται οι τρείς πυλώνες στους οποίους στηρίζεται: α) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), β) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, στους αλληλασφαλιστικούς συνεταιρισμούς και στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας και γ) στην Υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπ.Α.Α.Τ, η οποία είναι και η αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία και τον έλεγχο του συστήματος και για την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων στα πλαίσια των προγραμμάτων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ).

 

2ο . Θεσπίζεται ο πλήρης οργανικός και οικονομικός διαχωρισμός των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ που επανέρχονται στην αρμοδιότητα του Υπ.Α.Α.Τ , από τις ασφαλιστικές καλύψεις του ΕΛΓΑ με αποτέλεσμα α)να γίνεται η αναγκαία διάκριση μεταξύ, αφενός , των κρατικών ενισχύσεων και του νομικού και οργανωτικού πλαισίου που ισχύει για αυτές και αφετέρου, της ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και του θεσμικού, οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου που ισχύει για αυτή και β) να επέρχεται πλήρης εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΠΣΕΑ με την ενεργοποίηση και των προβλεπόμενων πόρων για κάλυψη ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών , από πυλώνα ΙΙ του «Προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

 

3ο. Επαναβεβαιώνεται η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ ο οποίος παραμένει βασικός πυλώνας του νέου συστήματος , άρα και ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα να παρέχεται άμεση οικονομική και ηθική στήριξη στους πληττόμενους από ακραία καιρικά φαινόμενα παραγωγούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της αγροτικής δραστηριότητας και γενικότερα του κοινωνικού ιστού στην περιφέρεια.

 

 

 

 

 

 

4ο. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθεί η εισφοροαποφυγή και η εισφοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα καθορίζεται το ύψος, σε ποσοστό 4 % επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται (ασφαλιζόμενη αξία) και που είναι δεκτική αποζημίωσης και ο τρόπος υπολογισμού της, καθώς και η διαδικασία επιβολής και είσπραξής της. Για την ελιά η εισφορά ορίζεται στο 3% και για τα θερμοκήπια στο 0,5 %.

Για την ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, με τον όρο «ασφαλιζόμενη αξία» νοείται η αξία της γεωργικής παραγωγής που παράγει κάθε ασφαλισμένος παραγωγός, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ομάδα παραγωγών ή κοινωνία προσώπων και η οποία δηλώνεται στην Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας  η οποία υποβάλλεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο από κοινού με την Ενιαία Δήλωση Ενίσχυσης για την καταβολή των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Για τη φυτική παραγωγή, η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του εμβαδού της καλλιεργούμενης έκτασης (αριθμό στρεμμάτων) επί τη μέση ποσότητα παραγωγής της συγκεκριμένης καλλιέργειας σε επίπεδο νομού επί τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη συγκεκριμένη εμπορική περίοδο. Για το ζωικό κεφάλαιο η εισφορά είναι 0,75 % και η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση τον αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους.

5ο. θεσπίζεται, εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ, η πρόσθετη ασφάλιση για όσους επιθυμούν αυξημένη προστασία και η προαιρετική ασφάλιση, για κινδύνους που δεν περιλαμβάνονται στους υποχρεωτικά ασφαλιζόμενους κινδύνους του ΕΛΓΑ. Με τη ρύθμιση αυτή. Ενισχύεται η ανάπτυξη του θεσμικού της συμπληρωματικής (πρόσθετης και προαιρετικής) ασφάλισης, με σκοπό την ύπαρξη ευέλικτων, σύγχρονων, ανταποδοτικών επιδοτούμενων ασφαλιστικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης γεωργίας.

 

6ο. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση το αγροτεμάχιο και όχι το σύνολο της καλλιεργούμενης έκτασης.

7ο. Θεσπίζεται ανώτατο ποσό αποζημίωσης ανά δικαιούχο ή ανά ομοειδή καλλιέργεια σε συνδυασμό με την εισφορά, στο ύψος των 70.000 €.

 

8ο. Εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλομένων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους εξασφαλίζεται ο ισοσκελισμός των εσόδων και των δαπανών του ΕΛΓΑ.

 

9ο. Προτείνεται γενική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, η οποία καταβάλλεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και δηλώνουν συνολικό φορολογητέο εισόδημα που υπερβαίνει το εκάστοτε ισχύον φορολογικό όριο. Η εισφορά αυτή δεν αφορά σε καμία περίπτωση τους μικρούς και μεσαίους αγρότες και αποτελεί μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης για το σύστημα.

10ο . Καταργείται η δυνατότητα χορήγησης κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων μέσω του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ, δυνατότητα που «ανάγκαζε» τον ΕΛΓΑ να λαμβάνει δάνεια για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και συνέβαλε στο να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο.

 

 

 

 

11ο. Προβλέπεται η δημιουργία πιστοποιημένων εμπειρογνωμόνων( γεωπόνοι, γεωτεχνικοί, κτηνίατροι) με την αξιοποίηση των οποίων θα εξασφαλίζεται η γρήγορη και έγκυρη εκτίμηση των ζημιών, καθώς η γρηγορότερη καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες.

 

 Σημεία που χρήζουν βελτίωσης

Στο σημείο αυτό κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και κ. Υπουργέ θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα σημεία τα οποία σκοπό έχουν  την βελτίωση του νομοσχεδίου  και ζητάω την αρωγή σας για την επίλυση αυτών από την κυβέρνηση.

πρώτο να ξεκαθαρισθεί η ρύθμιση χρέους του ΕΛΓΑ (3,8 δις €) με το Υπουργείο Οικονομικών ,το οποίο γνωρίζουμε όλοι μας πως δημιουργήθηκε.

Δεύτερο για τα τρία πρώτα χρόνια εφαρμογής του νέου συστήματος και ώσπου να δημιουργηθεί ένα ικανό αποθεματικό, το οποίο θα συμπληρώνει τις αποζημιώσεις στην περίπτωση που αυτές δεν επαρκούν από τα έσοδα, το Υπουργείο Α.Α.Τ να εγγυάται την απρόσκοπτη καταβολή των αποζημιώσεων

Και τρίτο το Υ.Π.Α.Α.Τ να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του ΕΛΓΑ.

Τελειώνοντας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,  ποτέ σαν κόμμα πλειοψηφίας δεν αφήσαμε την εντύπωση πως μόνο εμείς έχουμε το προνόμιο των ιδανικών λύσεων, όμως επίσης δεν μπορείτε να μην παραδεχτείτε πως έχουμε το πολιτικό θάρρος και την πολιτική βούληση να προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν το σημερινό πρόσωπο της χώρας μας οδηγώντας την σε τροχιά ανάπτυξης. Καλώ λοιπόν όλους τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το παρόν νομοσχέδιο, το οποίο αποτελεί μια βιώσιμη, οικονομικά και θεσμικά, πολιτική πρόταση για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του γεωργοασφαλιστικού συστήματος και του ΕΛΓΑ.  Απαλλαγμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος .

 


Σχολιάστε αυτό το Video

Το όνομά σας:


Το σχόλιό σας:


Επιβεβαίωση:



* Το σχόλιό σας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 600 χαρακτήρες.

Σχόλια

Σχολιάστε πρώτος αυτό το video.