Την άμεση ανακατασκευή του τμήματος της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα έως τον κόμβο Πολυκάστρου, δεδομένου ότι είναι το μοναδικό τμήμα, στο οποίο υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία και δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα, ζητά ο δήμαρχος Παιαονίας, Χρήστος Γκουντενούδης. Ειδικότερα με έγγραφο του προς τον πρόεδρο του Δ.Σ του ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε, Άρη Ξενόφο, ζητά να συμπεριληφθεί στους όρους της διακήρυξης και της σύμβασης με τον ιδιώτη ανάδοχο επενδυτή που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του δρόμου και των σταθμών διοδίων, η ανακατασκευή του δρόμου, σε αυτοκινητόδρομο με διαχωριστική νησίδα και η ολική συντήρηση του ασφαλτοτάπητα και του φωτισμού. Και αυτό, όπως αναφέρει ο δήμαρχος Παιονίας, πρέπει να γίνει προκειμένου το συγκεκριμένο τμήμα της ΠΑΘΕ να πάψει να είναι το μοναδικό ασυντήρητο και τόσο επικίνδυνο, για τους οδηγούς, δίκτυο στη χώρα.
Το αίτημα του Δήμου Παιονίας, που συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) στο Δήμο Χαλκηδόνας, κατατέθηκε στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς όπως έγινε γνωστό, το Ταμείο βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης επενδυτών, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση τόσο των διοδίων της Εγνατίας Οδού όσο και των μικρών κάθετων οδικών αξόνων, καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με το μεθοριακό σταθμό Ευζώνων.
Σύμφωνα με τον κ. Γκουντενούδη, το γεγονός ότι το τμήμα της ΠΑΘΕ από το Μάλγαρα έως τον κόμβο Πολυκάστρου δεν έχει αμφίδρομη κυκλοφορία και δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα, σε συνδυασμό με τις φθορές επί του οδοστρώματος, λόγω της μη συντήρησης του για χρόνια, αλλά και η πλήρης συσκότιση που παρατηρείται σε αρκετά σημεία, το καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο με συνέπεια ανθρώπινες ζωές που χάνονται αδίκως.
«Το τμήμα αυτό της ΠΑΘΕ είναι ουσιαστικά η πύλη εισόδου της χώρας για περίπου 8 εκατ. ανθρώπους κάθε χρόνο από και προς το εξωτερικό. Η κίνηση ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, αλλά και βεβαρυμμένη λόγω φορτηγών βαρέως τύπου. Τη χειμερινή περίοδο λόγω της πυκνής ομίχλη η οδήγηση καθίσταται ακόμη πιο δυσχερής» τονίζει ο δήμαρχος Παιονίας στο έγγραφο του προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Αναφέρει μάλιστα ότι σχετικά έγγραφα έχουν αποσταλεί επανειλημμένα από το Δήμο Παιονίας, τόσο προς την Εγνατία Οδό Α.Ε όσο και προς τους συναρμόδιους υπουργούς, για την ανάγκη άμεσης κατασκευής του εν λόγω τμήματος της ΠΑΘΕ και με δεδομένο το γεγονός ότι η σχετική μελέτη είναι ήδη έτοιμη από καιρό, αλλά χρίζει επικαιροποίηση και βέβαια εξασφάλιση των απαιτούμενων πιστώσεων.
«Δεν εξυπηρετεί ο πλευρικός σταθμός διοδίων»
Όσον αφορά στα διόδια, ο Δήμος Παιονίας εκτιμά ότι με την τοποθέτηση πλευρικού σταθμού διοδίων στο ύψος του Πολύκαστρου, όχι μόνο δεν δρομολογείται η ανταποδοτικότητα και η βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά εξασφαλίζεται μόνο ο παραχωρησιούχος του έργου.
«Εμείς ως δημοτική αρχή Παιονίας, έχουμε προτείνει την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στο ύψος των Ευζώνων, καθώς τα διόδια στο πλευρικό σταθμό του κόμβου Πολυκάστρου θα δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους του δήμου μας και επίσης θα καταφέρουν καίριο πλήγμα στην ήδη χειμαζόμενη τοπική αγορά» επισημαίνει ο κ. Γκουντενούδης, ενώ προσθέτει ότι δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για την απαλλαγή από την καταβολή τελών διοδίων στο σταθμό των Ευζώνων, σε αντίθεση με άλλους σταθμούς διοδίων στο μήκος της Εγνατίας Οδού στη υπόλοιπη επικράτεια της χώρας. «Στην περιοχή των συνόρων, του τελωνείου και των οικισμών της εγγύτερης διασυνοριακής περιοχής κατοικούν και εργάζονται άνθρωποι, οι οποίοι καθημερινά διέρχονται από το σταθμό διοδίων των Ευζώνων και συνεπώς θα αποτελέσει δυσβάσταχτο κόστος η καταβολή του τέλους διοδίων» υπογραμμίζει ο δήμαρχος Παιονίας.
*Κείμενα και φωτογραφίες είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της ΠΕΔ-ΚΜ (pedkm.gr) και στη σελίδα στο facebook (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας ΠΕΔΚΜ).