Λ. Κυρίζογλου: «Η κυβέρνηση αποδεικνύεται κουφή για το ζήτημα. Άλλα λέμε εμείς, άλλα αντιλαμβάνεται αυτή, και άλλα εισηγείται. Σκοπίμως».
Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, με αφορμή την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου για το πρόγραμμα «Κλεισθένης Ι» στη Βουλή άσκησε στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), ο πρόεδρος, Δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου.
Κληθείς να απαντήσει στην απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών να στείλει μόλις προχθές το τελικό κείμενο που αφορά το Ν/Σ “Κλεισθένης 1” στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) σχολίασε με δηκτικό τρόπο ότι «η κυβέρνηση αποδεικνύεται κουφή για το ζήτημα. Άλλα λέμε εμείς, άλλα αντιλαμβάνεται αυτή, και άλλα εισηγείται. Σκοπίμως».
Κατηγόρησε τον υπουργό Εσωτερικών, Πάνο Σκουρλέτη για ασυνέπεια, λέγοντας πως στα μέσα Ιουνίου υποσχέθηκε στην ΚΕΔΕ ότι θα έχει το σχετικό κείμενο του Ν/Σ και ότι θα υπάρξει διαβούλευση, ώστε έως τις 15 Ιουλίου να ψηφιστεί οπωσδήποτε. «Εν τέλει το Ν/Σ το πήραμε στα χέρια μας στις 3 Ιουλίου και χθες 4 Ιουλίου, κατατέθηκε στη βουλή, ώστε μέσα σε έξι εργάσιμες ημέρες να ψηφιστεί με την διαδικασία του επείγοντος. Αν αυτό λέγεται συνέπεια ενός υπουργού τα συμπεράσματα δικά σας. Λέω ότι ο υπουργός είναι ασυνεπής, μας είπε ψέματα, διότι ταυτόχρονα με την κατάθεση στη βουλή το έδωσε και σε μας. Πρόκειται για υποβάθμιση και περιφρόνηση της Τ.Α, ένα τέτοιο Ν/Σ που αφορά σε 325 Δήμους της χώρας και τις 13 Περιφέρειες να περνά με τη διαδικασία του επείγοντος από τη βουλή» δήλωσε ο κ. Κυρίζογλου, προσθέτοντας ότι «είμαστε αντίθετοι με αυτό το νομοσχέδιο στη βουλή, γιατί έξω κοινωνία βασανίζεται από πολλά άλλα προβλήματα και όχι για το θέμα της απλής αναλογικής».
Ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση θέλει να μεταθέσει την κυβερνητική ατζέντα, ψηφίζοντας ένα νόμο για την απλή αναλογική, ο οποίος, όπως είπε, και δεν είναι το ζητούμενο και δεν λύνει τα προβλήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. «Πιστεύω ότι η κυβέρνηση πετά τα μπάλα στα κεραμίδια για να αλλάξει την ατζέντα της και ραντίζει με αριστερόνερο τις προσφιλείς σε αυτήν κινήσεις και τους πολίτες που της έχουν απομείνει» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Επανέλαβε ότι η Τ.Α μιλά για διοικητική μεταρρύθμιση στον πρώτο και δεύτερο βαθμό και στο κράτος το κεντρικό, για μια συνολική αλλαγή του όλου μοντέλου, ενώ η κυβέρνηση μιλά για ορισμένα «μερεμέτια» και επουσιώδη ζητήματα για την αυτοδιοίκηση. «Το αποτέλεσμα της ψήφισης αυτού του Νομοσχεδίου, που έχουν πει ότι θα το καταργήσουν όλα τα πολιτικά κόμματα, θα είναι - αν ο μη γένοιτο ισχύσει στο τέλος – να οδηγήσει σε ακυβερνησία και σε διάλυση τους Δήμους. Σε αναποτελεσματικότητα και στη θεσμοθέτηση της άθλιας πριν τις εκλογές, κατά και μετά τις εκλογές, συναλλαγής και φαυλότητας. Μακριά από τους πολίτες και πίσω από τις κουρτίνες» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ.
Όσο αφορά στον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσουν οι αιρετοί, ο κ. Κυρίζογλου, υπογράμμισε ότι «θα αντιδράσουμε και θα παραστούμε στις σχετικές ακροάσεις στη βουλή για να πούμε τις απόψεις μας». Κάλεσε μάλιστα τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβουν τις ευθύνες τους για αυτό που θα ψηφίσουν, ενώ είπε πως σε καμία περίπτωση ο νόμος αυτός δεν θα περάσει και πως δεν πρόκειται καμία επόμενη κυβέρνηση να επιτρέψει να ισχύσει αυτός ο νόμος.
Αντιδράσεις για τα Διόδια
Στη διάρκεια της συνεδρίασης το Δ.Σ της ΠΕΔ-ΚΜ συζήτησε και το θέμα των Διοδίων, εξαιτίας της πρόσφατης υπουργικής απόφασης να αυξήσει την πυκνότητα και το αντίτιμο των Διοδίων του μεγαλύτερου οδικού άξονα, την Εγνατία Οδό.
Στην τοποθέτηση του ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ κ. Κυρίζογλου, έκανε λόγο για «κυβίστηση» του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και του αρμοδίου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ο σημερινός πρωθυπουργός που ηγείται των παραστάσεων στα διόδια, ο ίδιος που πήγαινε και ενθάρρυνε τους καταληψίες των διοδίων υπέρ του δεν πληρώνω, όχι μόνο επιβάλει με την κυβέρνησή του διόδια, κατασκευάζει και πλευρικά». Πρότεινε μάλιστα οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής να μην πληρώνουν το τέλος των Διοδίων.
Πυρά όμως στην κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ και για τα δρομολόγια και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες, λέγοντας πως οι διαμαρτυρίες τους για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ, ολοένα και αυξάνονται. «Πολλά λεωφορεία βγαίνουν εκτός λειτουργίας, μεγάλες καθυστερήσεις, η κατάσταση που επικρατεί εντός των λεωφορείων είναι απαράδεκτη. Αντί να βελτιωθούν ή να μείνει στα ίδια επίπεδα η παροχή υπηρεσιών, η λειτουργία του ΟΑΣΘ χειροτέρεψε. Εμείς τότε γίναμε μάντεις κακών ειδήσεων. Δεν είναι δυνατόν την ώρα που η κυβέρνηση προβαίνει σε ιδιωτικοποιήσεις να θέλει να μας πει ότι μια κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη θα είναι προς το καλό των πολιτών. Τώρα δεν είναι προς το καλό των πολιτών το ομολόγησε ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης, το ομολογεί και ο ίδιος ο κ. Παππάς με τα στοιχεία τα οποία μας δίνουν. Με βάση τα πραγματικά στοιχεία και όχι αυτά που δίνουν στη δημοσιότητα, η κατάσταση είναι ακόμα πιο χειρότερη. Οι πολίτες απαιτούν από αυτούς που υποσχέθηκαν καλύτερες συγκοινωνίες και τοποθέτησαν τον πατέρα του Παππά εξ Αθηνών εδώ ως πρόεδρο, να λύσουν αυτό το πολύ σοβαρό πρόβλημα, να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες», υπογράμμισε ο κ. Κυρίζογλου.
Σκληρή απάντηση για το θέμα, με αφορμή τη δρομολόγηση για την κατασκευή τεσσάρων πλευρικών διοδίων της Εγνατίας Οδού, έδωσε και το μέλος του Δ.Σ της ΠΕΔ-ΚΜ, Δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος, που είπε πως «αν χτίσουν διόδια σε Μάλγαρα-Χαλάστρα θα τα γκρεμίσουμε με τα τρακτέρ».
«Αν καταλήξουν», τόνισε, «να κάνουν τα διόδια, χωρίς να λάβουν υπόψη ότι οι κάτοικοι του δήμου Δέλτα δεν θα πληρώνουν εφόρου ζωής διόδια, διότι πηγαίνουν στη δουλειά τους, αυτοί το πρωί θα χτίζουν και εμείς το βράδυ θα τα γκρεμίζουμε με τα τρακτέρ».
Ο δήμαρχος Δέλτα δήλωσε ακόμη πως για πολλοστή φορά κανείς δεν ακούει την Τοπική Αυτοδιοίκηση και πως αν τα πλευρικά διόδια των Μαλγάρων είναι για να βοηθήσουν να μην εισέρχονται μέσα από τους οικισμούς των Μαλγάρων - Κυμίνων και της Χαλάστρας τα μεγάλα φορτηγά και τα Ι.Χ, τότε καλώς να ορίσουν. «Με την απαράβατη όμως προϋπόθεση, ότι οι δημότες του δήμου Δέλτα, θα πρέπει να έχουν ελεύθερη πρόσβαση με είσοδο και έξοδο από τα διόδια» σημείωσε.