Η Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία-Αντικαπιταλιστική
Αριστερά καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης
που οδηγούν στην κατάργηση μιας σειράς από τμήματα στα σχολεία της περιοχής,
αφού πρώτα χαρακτηριστούν «ολιγομελή».
Κλείνουν τμήματα στα ΕΠΑΛ, ακόμα και
στην τελευταία Γ’ τάξη ή τη Δ’ των εσπερινών, αλλά και σε Ομάδες
Προσανατολισμού Γ’ τάξης των Γενικών Λυκείων.
Παράλληλα τμήματα σε γυμνάσια
καλούνται να λειτουργήσουν με τον ασφυκτικό αριθμό των 27 παιδιών, ακόμα και αν
υπάρχουν μέσα μαθητές με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, που
επιβάλλουν ειδική μέριμνα.
Υποβαθμίζεται η διδασκαλία των ξένων
γλωσσών, καθώς εμφανίζονται τμήματα για τη δεύτερη ξένη γλώσσα με 29 ή και 30
μαθητές, ενώ η επιλογή της γαλλικής γλώσσας σαν δεύτερης ξένης γλώσσας
υπονομεύεται σε βαθμό που απειλείται με εξαφάνιση.
Την ίδια στιγμή παρά τις
ανθρωπιστικές διακηρύξεις, δε συγκροτούνται τάξεις υποδοχής προσφύγων και
μεταναστών, κάτι που είναι αναγκαίος όρος για να μην μένουν στο περιθώριο.
Το εκπαιδευτικό σύστημα από τη μια
επικαλείται το σύστημα των επιλογών σε τομείς και κατευθύνσεις, στις ομάδες
προσανατολισμού και τις ξένες γλώσσες και από την άλλη τιμωρεί τους μαθητές για
τις επιλογές τους.
Είναι φανερό, όπως καταγγέλλουν οι
ΕΛΜΕ, τα σωματεία των εκπαιδευτικών της μέσης εκπαίδευσης, ότι η εφαρμογή της σχετικής
Υπουργικής Απόφασης Φίλη (2016) με τις αντιπαιδαγωγικές και ασφυκτικές
ρυθμίσεις για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών που απαιτείται για να λειτουργήσει
ένα τμήμα, οδηγούν κάθε χρόνο σε κλείσιμο νεών τμημάτων και συρρίκνωση των
σχολικών μονάδων. Κάθε χρόνο μεγάλος αριθμός μαθητών πιέζεται ή να αλλάξει
σχολείο ή να αλλάξει ειδικότητα, ομάδα προσανατολισμού, ξένη γλώσσα, ενώ δε
λείπει και το φαινόμενο να εγκαταλείπουν το σχολείο στα εσπερινά.
Οι κυβερνητικές επιλογές χτυπάνε το
δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση, ειδικά από τα φτωχά και λαϊκά στρώματα, αλλά
και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που ξαφνικά «πλεονάζουν». Καθόλου
τυχαία στα μέτρα της γ’ αξιολόγησης των μνημονίων, το Γενάρη του 2018,
ψηφίστηκε η συγχώνευση σχολείων. Αντί λοιπόν να γίνουν μαζικοί διορισμοί, αντί
οι αναπληρωτές να πάρουν τη θέση τους στο δημόσιο σχολείο σαν μόνιμοι
εκπαιδευτικοί, μεθοδεύεται η μείωση των θέσεων εργασίας σε βάρος της
εκπαίδευσης, για να εξασφαλιστούν πόροι για τα αιματηρά «πλεονάσματα»
Μόνο στην Κ. Μακεδονία, στο ξεκίνημα
της φετινής χρονιάς, 65 ολιγομελή τμήματα δεν είχαν εγκριθεί και μπήκαν σε
καθεστώς ομηρίας 308 μαθητές. Με τις κινητοποιήσεις του εκπαιδευτικού
κινήματος, ΕΛΜΕ, μαθητών και γονιών, κάποια από αυτά εγκρίθηκαν. Έχει λοιπόν
αποτελέσματα η λαϊκή κινητοποίηση.
Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις, όπως
αυτή που οργανώνουν οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, την Πέμπτη 20/9 στην Περιφερειακή
Διεύθυνση Κ. Μακεδονίας, στις 2μμ. Ο λαός μπορεί με τον αποφασιστικό αγώνα να
κερδίσει το δικαίωμα στη μόρφωση, σε σχολεία που θα λειτουργούν στις γειτονιές
και τα χωριά του, με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, με
όρους που θα διασφαλίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Το λαϊκό κίνημα να σταθεί δίπλα
στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς που διεκδικούν
·
να
εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα ΓΕΛ
και ΕΠΑΛ και να μπορούν όλα τα παιδιά να σπουδάζουν στο σχολείο τους.
·
Να
αναπτυχθούν όλα τα τμήματα γενικής
παιδείας, ξενόγλωσσα, με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
·
Ανώτερος
αριθμός 20 μαθητές στο τμήμα-15 στις κατευθύνσεις.
Η ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ,
το πλαίσιο της οποίας χαράξαν τα μνημόνια και οι εφαρμοστικοί νόμοι τους, είναι
αναγκαίος όρος για την υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.