Τεράστια
είναι τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τα κενά εκπαιδευτικών στην Ειδική
Αγωγή και την παράλληλη στήριξη τονίζει με Ερώτησή του ο Μ. Τζελέπης
Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής
Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλης
Τζελέπης με την υπ’ αριθμόν Α.Π.:
2751/24.10.2018 Ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
κ. Κώστα Γαβρόγλου υποστηρίζει ότι «τεράστια
είναι τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τα κενά των εκπαιδευτικών στην
Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη στήριξη».
Ειδικότερα, στην αρχή της Ερώτησής του, ο Βουλευτής υπογραμμίζει ότι: « Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής
χρονιάς, σε όλη την Ελλάδα, αλλά και συγκεκριμένα στο Νομό Σερρών, το πρόβλημα των κενών στην Παράλληλη
στήριξη εξακολουθεί να ταλανίζει τους εμπλεκόμενους φορείς. Αυτό βέβαια δεν προκαλεί την έκπληξή μας, αφού το φαινόμενο
αυτό έχει παγιωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της αποκλειστικής στελέχωσης του
θεσμού της παράλληλης στήριξης με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μέσω προγραμμάτων
ΕΣΠΑ. Στον πιο ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης, στην Ειδική αγωγή, η οποία
θα έπρεπε να στελεχώνεται με το απαραίτητο μόνιμο, εκπαιδευτικό, επιστημονικό
και βοηθητικό προσωπικό, από την πρώτη κιόλας ημέρα της σχολικής χρονιάς, παρατηρείται αδικαιολόγητη ολιγωρία από την
πλευρά της Κυβερνήσεως. Οι επίσημοι μάλιστα αριθμοί των κενών θέσεων,
διαψεύδουν τον ισχυρισμό του ΥΠΠΕΘ περί ιδιαίτερης προτεραιότητας στην Ειδική
Αγωγή (Δ.Τ. 6-9-2018)».
Συγκεκριμένα, όπως χαρακτηριστικά
τονίζει ο κ. Τζελέπης: «Στο Νομό Σερρών
καταγράφονται 45 κενά σε δημοτικά
σχολεία και 4 σε νηπιαγωγεία. Για
τα κενά αυτά αν και υπάρχει έγκριση από το Υπουργείο, δεν υπάρχει και η ανάλογη
στελέχωση με το εκπαιδευτικό προσωπικό. Σύμφωνα με εξαγγελίες του Υπουργού,
τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου αναμένονται προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Ειδικής Αγωγής. Μέχρι όμως να γίνει
αυτό, τα κενά καλύπτουν οι 14 Εκπαιδευτικοί ΠΕ70 (δάσκαλοι) και 3 Εκπαιδευτικοί
ΠΕ60 (νηπιαγωγοί) οι οποίοι έχουν προσληφθεί έως τώρα. Στη ουσία λοιπόν το
Υπουργείο Παιδείας, «μοιράζει» τον κάθε
εκπαιδευτικό με αναλογικό τρόπο σε δύο ή τρεις μαθητές, με αποτέλεσμα να
υπάρχουν εκπαιδευτικοί που πηγαίνουν σε διαφορετικά σχολεία, υποστηρίζοντας δύο
ή ακόμη και τρεις διαφορετικούς μαθητές. Βεβαίως, η ως άνω «πρακτική» του Υπουργείου είναι παιδαγωγικά και
επιστημονικά απαράδεκτη, αν λάβει κανείς υπόψη την αναγκαιότητα ύπαρξης
ενός σταθερού-δομημένου περιβάλλοντος, προκειμένου τα παιδιά που χρήζουν
παράλληλης στήριξης να αναπτύξουν στο μέγιστο τη λειτουργικότητά τους, να
βελτιστοποιήσουν την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη και κατ επέκταση να επιτευχθεί
με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ένταξή τους στο τυπικό σχολείο».
Κλείνοντας, ο Βουλευτής επισημαίνει
ότι: «Να σημειωθεί ότι οι οικογένειες των μαθητών βρίσκονται σε απόγνωση,
καθώς δεν μπορούν να εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε «κάλπικες» υποσχέσεις περί
κάλυψης των κενών, αφήνοντας τα παιδιά τους χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη από
τον ειδικό εκπαιδευτικό και έτσι αναγκάζονται να προσλάβουν ιδιώτες
εκπαιδευτικούς και να επωμίζονται οι ίδιοι το κόστος της παράλληλης στήριξης. Συνεπώς, η ευθύνη για την εκπαίδευση των εν λόγω μαθητών μετατίθεται στις
οικογένειές τους και η «αναβαθμισμένη δημόσια παιδεία» της συγκυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, αποτελεί έναν μύθο».
Για τους παραπάνω λόγους, ο κ. Τζελέπης ζητάει
από τον Υπουργό να τον ενημερώσει σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για
την άμεση κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης και ποιο
είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για τις προσλήψεις των ειδικών παιδαγωγών.