Τους κ.κ.
Γεώργιο Δριτσάκο, Ζαφείρη Ταμπακίδη και Βασίλειο Βρεττό, για διορισμό στις
θέσεις Διοικητή και Υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας,
αντίστοιχα, πρότεινε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής,
μιλώντας στη σημερινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και
Διαφάνειας της Βουλής.
Όπως ανέφερε ο
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η επιλογή των συγκεκριμένων προσώπων υπήρξε
αποτέλεσμα μιας λεπτομερούς εξέτασης από Πενταμελή Επιτροπή, με μέλη από το
ΑΣΕΠ, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, τον EASA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της
Αεροπορίας) και έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου, ενώ, παράλληλα, υπογράμμισε πως οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι συνδυάζουν την
εμπειρία της Πολεμικής με την Πολιτική Αεροπορία, με στόχο «ένα πιο αποδοτικό
διοικητικό σχήμα» για την ΥΠΑ.
Απευθυνόμενος
στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο κ. Κώστας
Καραμανλής, στο ξεκίνημα της ομιλίας του, έκανε εκτενή αναφορά σε σωρεία
παραλείψεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας πως «η θητεία του τοποθετημένου - από την προηγούμενη κυβέρνηση
- Διοικητή στην ΥΠΑ είχε λήξει από τον Ιούνιο του 2018», όπως και ότι
«πρακτικά, η ΥΠΑ εδώ και 4 χρόνια λειτουργεί χωρίς τους 2 απαραίτητους
Υποδιοικητές, αφού, οι τοποθετημένοι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παραιτήθηκαν
τον Νοέμβριο του 2015 κι από τότε η προηγούμενη κυβέρνηση ΔΕΝ τους
αντικατέστησε». Ενέργειες, από τις οποίες κινδύνευσε η Ελλάδα 2 φορές να υποβιβαστεί
από τον EASA, τόσο για την καθυστέρηση
υλοποίησης του Νομοθετικού Πλαισίου, όσο και για τις πρωτοφανείς καθυστερήσεις
των πτήσεων τον περασμένο Αύγουστο.
Στη συνέχεια, ο
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε λεπτομερώς στις κινήσεις της νέας κυβέρνησης, τονίζοντας:
«Μια από τις
πρώτες μας ενέργειες ως κυβέρνηση ήταν να έρθουμε σε άμεση επικοινωνία με τον EASA, προκειμένου να αντιστρέψουμε το αρνητικό
κλίμα που είχε δημιουργηθεί και να επισπεύσουμε τη συγκρότηση της ΑΠΑ.
Επίσης, με το
άρθρο 31 του Νόμου 4647/2019 τον περασμένο Δεκέμβριο, θεσμοθετήσαμε μια
καινοτόμα πρόβλεψη. Οι μισθολογικές παροχές των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας
συνδέονται πλέον με την απόδοση της αεροναυτιλίας για τη μείωση των
καθυστερήσεων στα αεροδρόμια της χώρας. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη αποτελεί μια
εξαιρετικά σημαντική και ριζοσπαστική μεταρρύθμιση, όχι μόνο για την Υπηρεσία
Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι ευρύτερα για τον Δημόσιο Τομέα, μια που για πρώτη
φορά θα δίνεται «bonus αποδοτικότητας» σε
υπαλλήλους Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. Και μάλιστα αυτό το bonus θα δίνεται από τα κονδύλια του EuroControl, και δεν θα υπάρχει δημοσιονομική επιβάρυνση
του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Και τέλος,
προχωρήσαμε στην επαναπροκήρυξη της "παγωμένης" από τον ΣΥΡΙΖΑ,
διαδικασίας για την πλήρωση της θέσης του Διοικητή και των 2 Διοικητών της ΥΠΑ,
αυστηροποιώντας μάλιστα τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι.
Συγκεκριμένα, προβλέφθηκε ότι οι υποψήφιοι θα έπρεπε να έχουν 5ετή τουλάχιστον
εμπειρία στη διευθέτηση αεροπορικών συμβάντων και διαχείρισης κρίσεων».