Κάποτε ένας χωρικός πήγε να κλέψει τ’
αγγούρια του γείτονά του. Πήρε ένα τσουβάλι, σύρθηκε με την κοιλιά κι όταν
έφτασε στις αγγουριές, σταμάτησε κι άρχισε να κάνει υπολογισμούς.
«Αν σταθώ
τυχερός και γεμίσω ένα τσουβάλι, συλλογίστηκε,
θα το πουλήσω στο παζάρι. Με τα
χρήματα που θα πάρω θ’ αγοράσω μια κότα.
Η κότα θα μου γεννήσει πολλά αυγά αλλά δεν θα τα πουλήσω. Θα τη βάλω να
τα κλωσήσει. Τα πουλάκια που θα βγάλει θα τα μεγαλώσω. Θα τα πουλήσω και με τα
χρήματα που θα πάρω θ’ αγοράσω μια μικρή γουρούνα. Αυτή θα μου γεννήσει
γουρουνάκια. Θα τα μεγαλώσω κι αυτά, θα τα πουλήσω και με τα χρήματα που θα
πάρω θ’ αγοράσω μια φοράδα. Η φοράδα θα μου γεννήσει αλογάκια. Θα τα μεγαλώσω και θα τα πουλήσω. Με τα
χρήματα που θα πάρω θ’ αγοράσω ένα σπίτι και θα φυτέψω ένα περιβόλι. Μάλιστα, θα φτιάξω ένα περιβόλι. Και θα
φυτέψω ανάμεσα στ’ άλλα και αγγουράκια αλλά δεν θα αφήνω κανέναν να με κλέβει. Θα έχω φύλακες να τα φυλάνε
αλλά κι εγώ ό ίδιος θα τα φυλάω καλά. Θα πηγαίνω κρυφά, χωρίς να με παίρνουν
είδηση, και θα φωνάζω:
«Ε, εσείς
εκεί κάτω, φυλάτε καλύτερα τ’ αγγούρια!»
Αλλά ο
χωρικός είχε τόσο πολύ αφαιρεθεί από τα όμορφα σχέδιά του που είχε πλάσει με τη
φαντασία του, ώστε ξέχασε εντελώς πως βρισκόταν μέσα στο περιβόλι του γείτονα
και σκόπευε να του κλέψει τα αγγούρια του.
Γι’ αυτό και τα τελευταία αυτά λόγια
τα φώναξε με όλη του τη δύναμη.
Όμως οι φύλακες του γείτονα άκουσαν τις
φωνές του, έτρεξαν, τον έπιασαν και του έδωσαν ένα γερό ξύλο να το θυμάται σε
όλη του τη ζωή.
Λέων Τολστόι
Από Αναγνωστικό βιβλίο
του Δημοτικού.
Την ιστορία
του χωρικού θέλησε να ζωντανέψει βουλευτής των Σερρών με ερώτησή του στη βουλή.«Ε,
εσείς εκεί κάτω, φυλάτε καλύτερα τ’ αγγούρια!» φωνάζει γιατί όπως ισχυρίζεται
στη δομή κράτησης προσφύγων και μεταναστών, που αρέσκεται να τους αποκαλεί
λαθρομετανάστες, στο Κλειδί Σιντικής, δεν υπάρχει δυνατότητα σωστής φρούρησης.
Αναφέρει μάλιστα ότι πρόσφατα πέντε μετανάστες αποπειράθηκαν να δραπετεύσουν
στη γειτονική Βουλγαρία. Ευτυχώς, κατά τον βουλευτή, δυστυχώς για μας, τους
εντόπισαν και τους επανέφεραν στη δομή.
Εδώ μπαίνει
τω ερώτημα: Ποιος έχει το δικαίωμα να στερεί τη χάρη από κάποιον που αποκαλεί
λαθρομετανάστη; Λαθραία, ισχυρίζεται ότι μπήκε στη χώρα μας ο βουλευτής,
λαθραία έχει το δικαίωμα να βγει. Μόνο έτσι είναι άξιος του χαρακτηρισμού που
του προσδίδει. Γιατί εξίσταται ο βουλευτής;
Γιατί και
ποιου συμφέρον εξυπηρετεί το να μη διαφύγει έστω και παράνομα από τη χώρα αυτός
που σκοπό έχει να φτάσει στη χώρα που του απαγορεύουν; Γιατί ο βουλευτής τους
θέλει εγκλωβισμένους στη χώρα μας ενώ δεν τους θέλει ούτε εδώ;
Μήπως
παγιδεύτηκε στους εσωτερικούς του συλλογισμούς όπως ο χωρικός της ιστορίας μας;
«Είμαι ενάντια σε αυτούς τους ανθρώπους που αποκαλώ λαθρομετανάστες έστω και αν
θέλουν να φύγουν»; Ούτε σκέψη φυσικά να τους δοθούν έγγραφα για να φύγουν
νόμιμα από τη χώρα μας. Τότε θα απολέσουν το χαρακτηρισμό του λαθρομετανάστη
και νέα υπαρξιακά προβλήματα θα δημιουργήσουν στον βουλευτή που μπέρδεψε όπως
φαίνεται τους ανθρώπους με τα αγγούρια της ιστορίας μας.
Κουβέντα για τις άθλιες συνθήκες που ζουν. Κουβέντα για τα πραγματικά αίτια
αυτών των καταστάσεων που είναι οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι, οι συμφωνίες ΕΕ
Τουρκίας, το ΝΑΤΟ, η συνθήκες του Δουβλίνου που κατά τη γνώμη μας σε αυτά
έπρεπε να αναφερθεί.
Η τοποθέτηση
και ερώτηση του βουλευτή στη διεύθυνση:
https://www.e-vima.gr/serraika-nea/mpoympa-kleisti-domi/
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!