Μέλη

Username
Password
Να με θυμάται

Σημεία από τις απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή αναφορικά με τον ΟΑΣΘ και το Μετρό Θεσσαλονίκης

Αναρτήθηκε: Jun 2, 2020 από serrestv2 στην κατηγορία: Πολιτικά προβολές: 233 Tags (Λέξεις κλειδιά): Καραμανλής
[+] [a] [-] Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια

Στην ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με νέα λεωφορεία και στην κακοδιαχείριση στον Οργανισμό επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός ανέφερε πως αυτή την στιγμή κυκλοφορούν 350 λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη, με στόχο ως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να ανέλθουν στα 500.

«Ψεύδεστε όταν λέτε ότι κυκλοφορούν 180 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν 350 λεωφορεία. Εσείς δεν είχατε πάρει κανένα καινούργιο λεωφορείο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επί πεντέμιση χρόνια. Δεν κάνατε τίποτα. Κάνατε ένα διαγωνισμό στημένο και ραμμένο για συγκεκριμένα συμφέροντα και για αυτό ακυρώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών» τόνισε. Συμπλήρωσε δε ότι: «Σήμερα έχουμε 120 λεωφορεία καινούργια δεκαετίας, κι όχι τα σαράβαλα που μας παραδώσατε».

 

Ο κ. Καραμανλής ευχαρίστησε το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα για τη δωρεά 50 λεωφορείων στον ΟΑΣΘ και προανήγγειλε ότι: «Από τα 212  που μας παραδώσατε θα έχουμε φτάσει σε ένα χρόνο στα 500 λεωφορεία. Κι επομένως η δέσμευση του Πρωθυπουργού, από βήματος της ΔΕΘ, ότι ο ΟΑΣΘ θα έχει αρκετά λεωφορεία για να εξυπηρετείται το ταλαιπωρημένο επιβατικό κοινό, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο γίνεται πράξη. Άρα θα μας πάρει 12 μήνες για να επανορθώσουμε την δική σας διάλυση των πέντε ετών». 

Υπενθύμισε μάλιστα ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αυξήσει την τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες από το 1,20 ευρώ στο 1,40 ευρώ. «Αυτή είναι η Αριστερά, η Ριζοσπαστική του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία θέλει να βοηθήσει το επιβατικό κοινό» επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Επίσης, καταλόγισε κακοδιαχείριση και απραξία στην προηγούμενη κυβέρνηση λέγοντας πως: «Επί δυόμιση χρόνια είχατε πει πως θα κάνετε εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και δεν κάνατε τίποτα. Μην δαιμονοποιείτε το παρελθόν για να κρύψετε την δική σας κακοδιαχείριση, αφού τον κρατικοποιήσατε».

 

Το Υπουργείο Οικονομικών επί Τσακαλώτου είχε απορρίψει τις καταγγελίες της Διοίκησης Παππά στην Κομισιόν

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση και η Διοίκηση Παππά θυμήθηκε να καταθέσει καταγγελία στην Κομισιόν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και λίγο πριν την ήττα του ΣΥΡΙΖΑ. «Κατήγγειλε τον ίδιο τον ΟΑΣΘ, που υποτίθεται ότι ο ίδιος είχε τοποθετηθεί για να τον υπερασπίζει. Προέβη σε καταγγελία γνωρίζοντας ότι, αν αυτή δικαιωνόταν, θα οδηγούσε τον ΟΑΣΘ σε επιστροφή ποσού 125 εκατ. ευρώ. Και το πιο σημαντικό, ‘‘εξαφάνισε’’ όλα τα έγγραφα που θα τον εξέθεταν… Το τραγικό της υπόθεσης είναι πως η Διοίκηση Παππά δεν παρέδωσε κανένα απολύτως έγγραφο! Η νέα Διοίκηση δεν εντόπισε ούτε ένα σχετικό έγγραφο, με αποτέλεσμα να αναζητήσει τα σχετικά έγγραφα από τρίτες πηγές», συμπλήρωσε ο Υπουργός.

 

Αποκάλυψε μάλιστα ότι κατά την αναζήτηση των εγγράφων εντοπίστηκε ένα εμπιστευτικό έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών προς τον ΟΑΣΘ με ημερομηνία 23 Μαΐου 2019, δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και επί Υπουργίας του κ. Τσακαλώτου, το οποίο όπως είπε είναι πλήρως αποκαλυπτικό κι εκθέτει ανεπανόρθωτα τους εμπνευστές αυτής της καταγγελίας. Διότι το Υπουργείο Οικονομικών επί Υπουργίας του κ. Τσακαλώτου είχε απαντήσει πως η Διοίκηση Παππά είχε άδικο σε όλα και ως εκ τούτου η Κομισιόν έβαλε την υπόθεση στο αρχείο.

Ανέφερε ειδικότερα ότι το Υπουργείο Οικονομικών το 2019 είχε απαντήσει με το εμπιστευτικό αυτό έγγραφο ότι: Πρώτον, εάν υφίσταται κρατική ενίσχυση και με δεδομένο ότι αρχικός λήπτης αυτής είναι ο ΟΑΣΘ, τότε τα 127 εκατ. ευρώ θα έπρεπε να τα επιστρέψει ο κρατικοποιημένος ΟΑΣΘ και όχι οι μέτοχοι. Δεύτερον, είχε επίσης απαντήσει ότι ΟΑΣΘ δεν θεωρείται επιχείρηση κι ως εκ τούτου δεν μπορεί να υφίσταται κρατική ενίσχυση. Τρίτον, το Υπουργείο Οικονομικών επί ΣΥΡΙΖΑ είχε επίσης αναφέρει πως καθώς είχε παρέλθει 10ετία, ενεργοποιείται το άρθρο 17 του Κανονισμού 2015/1589 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο ορίζει πως οι εξουσίες της Επιτροπής για ανάκτηση της ενίσχυσης υπόκεινται σε δεκαετή προθεσμία παραγραφής.

«Αυτά όλα δεν τα λέω εγώ! Αυτά τα είπε το Υπουργείο Οικονομικών του κ. Τσακαλώτου στον κ. Παππά! Κι αυτά τα στοιχεία τα έχει η Κομισιόν», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

 

Η αλήθεια για το Μετρό Θεσσαλονίκης 

Επίσης, ερωτώμενος για τις αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, τόνισε πως η απόσπαση και η επανατοποθέτηση είναι η πιο γρήγορη και η πιο φθηνή λύση, η οποία διασφαλίζει και την προστασία των αρχαιοτήτων και τη λειτουργία του Μετρό.

 

Σημείωσε ότι: «Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αγγίξει τα 135 εκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας ακόμα και το κόστος κατασκευής του Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο υλοποιήθηκε με μικρότερο συνολικό κόστος».

Επισήμανε πως όταν ανέλαβε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και θέλησε να επισκεφθεί το Σταθμό Βενιζέλου διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να κατέβει κάτω, καθώς δεν είχε γίνει επί πέντε χρόνια καμία, μα απολύτως καμία, εργασία.

Τόνισε πως πλέον οι εργασίες προχωρούν εντατικά με τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων και παρά τους όποιους περιορισμούς λόγω κορονοϊού. Εξήγησε επίσης ότι όπως έχει σχεδιαστεί το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αδύνατο να λειτουργήσει χωρίς το Σταθμό Βενιζέλου, ενώ υπενθύμισε ότι η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης αρχαιοτήτων έχει εφαρμοστεί σε πολλούς άλλους σταθμούς του Μετρό, συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Αγία Σοφία, μόλις 400 μέτρα από το Σταθμό Βενιζέλου.

Ο κ. Καραμανλής τέλος τόνισε ότι με το σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ ο Σταθμός Βενιζέλου δεν θα ήταν έτοιμος ούτε το 2025, γιατί εκκρεμούσαν 302 μελέτες, ενώ υπενθύμισε ότι τα χρήματα που ζητά τώρα ο ανάδοχος αφορούν στις καθυστερήσεις επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ.



Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!

Σχολιάστε αυτό το Video

Το όνομά σας:


Το σχόλιό σας:


Επιβεβαίωση:



* Το σχόλιό σας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 600 χαρακτήρες.

Σχόλια

Σχολιάστε πρώτος αυτό το video.