Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία με επιτυχία διαχειρίστηκαν τη διπλή κρίση με τις ροές στον Έβρο και την πανδημία του κορονοϊού και θα μπορέσουν να διαχειριστούν και τη συνέχεια, εκτίμησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega και στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο», με τον κ. Γιώργο Χουδαλάκη και τον κ. Άρη Ραβανό.
«Έχει δείξει ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ετοιμότητα και σοβαρότητα στην αντιμετώπιση και στη διαχείριση των κρίσεων», είπε ο κ. Καραμανλής. Σημείωσε ότι: «Δυστυχώς είμαστε σε αχαρτογράφητα νερά, τόσο για την οικονομία, όσο και για τη δημόσια υγεία. Κανένας δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις τι θα γίνει το Σεπτέμβριο», αλλά τόνισε ότι: «Αυτό που έχει κάνει η κυβέρνηση είναι να απλώσει ένα κοινωνικό δίχτυ προστασίας, έτσι ώστε να μη δημιουργηθούν οικονομικές και κοινωνικές αναταραχές, να ανοίξει σιγά-σιγά ο τουρισμός, που είναι αυτό που λέμε η βαριά βιομηχανία της χώρας, έτσι ώστε οι συνέπειες της κρίσης να είναι αρκετά περιορισμένες».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάτσει με σταυρωμένα χέρια, υπενθυμίζοντας τα πρόσθετα μέτρα για τον Ιούλιο που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός την Παρασκευή και αναφέρθηκε στην προώθηση παραγωγικών έργων, όπως το Ελληνικό και την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά.
Εξωθεσμικά κέντρα και παράλληλη δομή εξουσίας επί ΣΥΡΙΖΑ - Πέταξαν τον Καλογρίτσα σαν «στυμμένη λεμονόκουπα»
Κληθείς να σχολιάσει τις αποκαλύψεις για την αγωγή του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα, ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για εξωθεσμικά κέντρα που λειτουργούσαν τα τελευταία πέντε έτη και μία παράλληλη δομή εξουσίας επί ΣΥΡΙΖΑ. Σημείωσε ότι άνθρωποι, οι οποίοι βρέθηκαν και βρίσκονται κοντά στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, κάνουν σήμερα αυτές τις καταγγελίες. Υπενθύμισε ότι ο κ. Καλογρίτσας ήταν ένας εργολάβος, ο οποίος ξαφνικά βρέθηκε με πολλά έργα και στη συνέχεια βρέθηκε «να τον έχουν πετάξει σαν μία στυμμένη λεμονόκουπα».
Ο κ. Καραμανλής κάλεσε τον Αλέξη Τσίπρα ως αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να πάρει μία ξεκάθαρη θέση, αλλά τα υπόλοιπα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να διαχωρίσουν τη θέση τους από εξωθεσμικές πρακτικές και μία παράλληλη δομή εξουσίας, τονίζοντας: «Πρέπει αυτά τα πράγματα να ξεκαθαρίσουν, για το καλό της Δημοκρατίας πρώτα από όλα».
Πρακτική και φθηνή λύση το leasing ως μεταβατικό στάδιο
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο σχεδιασμό με την αναδιάταξη του υπάρχοντος στόλου για τη μετάβαση στη νέα κανονικότητα του κορονοϊού και υπενθύμισε ότι σε όλες τις χώρες έχει κριθεί αναγκαία η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Υπενθύμισε ότι στη Θεσσαλονίκη έχει δοθεί συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ και την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το leasing, ενώ ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια περίπου 1.000 αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα βγει «στον αέρα» το Σεπτέμβριο.
Επισήμανε ότι ο θεσμός του leasing ισχύει σε όλη την Ευρώπη για τα κρατικά οχήματα και τα λεωφορεία και εξήγησε ότι στο leasing αυτός που προμηθεύει το κράτος με λεωφορεία, αναλαμβάνει το κόστος της συντήρησης. Σημείωσε ότι σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι πάνω από 16 έτη στην Αθήνα και πάνω από 18 στη Θεσσαλονίκη και υπενθύμισε ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δυστυχώς αυτό που έκανε ήταν να αυξήσει το όριο απόσυρσης των λεωφορείων στα 23 χρόνια. «Δεν μπορούμε να συντηρούμε παλιά ρυπογόνα λεωφορεία. Το leasing σε όλο τον κόσμο είναι μία λύση πρακτική, μία λύση πιο φθηνή και είναι ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι να πάρουμε τα καινούργια λεωφορεία», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Σε δύο μήνες τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια του Τραμ στο Σύνταγμα
«Το τραμ δεν σταματάει» ξεκαθάρισε επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και προανήγγειλε ότι, σε δύο μήνες από σήμερα θα ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια ξανά προς το Σύνταγμα, υπενθυμίζοντας ότι υπήρξαν τεχνικά ζητήματα με καθίζηση σε αυτό το τμήμα. Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν σκέπτεται κατάργηση του τραμ, για το οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, ενώ σημείωσε πως κάτι τέτοιο θα ήταν αντίθετο και στις πρακτικές της ΕΕ. Σημείωσε ότι είναι ένα εργαλείο το οποίο επικουρικά βοηθά στο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.
Στόχος να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των αυτοκινήτων
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην ηλεκτροκίνηση και στα κίνητρα για την εισαγωγή αυτοκινήτων νεότερης ηλικίας. Εξήγησε ότι στόχος είναι το κράτος να αποτρέψει την εισαγωγή παλιών αυτοκινήτων και να ωθήσει την αγορά να φέρει νεότερα, έτσι ώστε ο οικογενειάρχης με ένα μέσο εισόδημα να μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο νεότερης ηλικίας σε λογικά πλαίσια. Να μην είναι η Ελλάδα «νεκροταφείο αυτοκινήτων». Εκτίμησε ότι μαζί με τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, στα επόμενα πέντε με οκτώ χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ΙΧ στην Ελλάδα θα πάει πιο κοντά στον ευρωπαϊκό. Υπενθύμισε ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι οκτώ χρόνια, ενώ στην Ελλάδα είναι το διπλάσιο.
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!