[+] [a] [-]
Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια
«Απόλυτη προτεραιότητα μας αποτελεί η στήριξη των θέσεων 12.000 εργαζομένων στο χώρο των αερομεταφορών» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής αποσαφηνίζοντας το πλαίσιο στήριξης κι ενίσχυσης των αερομεταφορών κατά την διάρκεια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η ενίσχυση που παρέχει το ελληνικό δημόσιο αφορά συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορών κι όχι μόνο την Aegean όπως παρουσιάζει η αντιπολίτευση και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα μέτρα: «Δεν αφορούν ειδικά και περιοριστικά στη στήριξη της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας και μόνο, όπως έγινε σε άλλες χώρες». Ειδικότερα, απαντώντας για την κρατική ενίσχυση της Aegean ξεκαθάρισε ότι αυτή θα ανέρχεται σε περίπου 150 εκ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 11% του κύκλου των εργασιών τα αεροπορικής εταιρείας, καθώς και πως «αποτελεί τη μικρότερη που λαμβάνει αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη». Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η χώρα μας επέλεξε να προβεί σε κλαδικά – οριζόντια μέτρα για την ενίσχυση κι άλλων ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης, που επέλεξαν να ακολουθήσουν ένα διαφορετικό πρόγραμμα ενίσχυσης, πέρα από το πλαίσιο που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όσον αφορά την επιδότηση για τις άγονες γραμμές, ανέφερε πως για τον Απρίλιο και τον Μάιο ανέρχεται συνολικά στα 6 εκ. ευρώ, 4 εκ. ευρώ για την Aegean και 2 εκ. ευρώ για την Sky Express.
Επίσης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση χαρακτήρισε fake news τα περί ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ και τις αυξήσεις στα τιμολόγια, υπογράμμισε πως «άλλο πράγμα το νερό ως αγαθό κι άλλο πράγμα το νερό ως υπηρεσία», δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι «το νερό ήταν, είναι και θα είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό κι όχι μόνο δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα τιμολόγια, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις θα υπάρξουν και μειώσεις στις τιμές». Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «η προηγούμενη κυβέρνηση της περήφανης πρώτης φοράς Αριστερά έβαλε την ΕΥΔΑΠ στο Υπερταμείο μαζί με όλες τις ΔΕΚΟ, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που υποθήκευσε την δημόσια περιουσία για 99 χρόνια, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που υπέγραψε τη συμφωνία με τους πιστωτές, εγκλωβίζοντας τις επόμενες κυβερνήσεις» υπογράμμισε. Συμπλήρωσε δε, ότι στην πραγματικότητα το όλο θέμα αφορά την συντήρηση του δικτύου υδροδότησης και την αναβάθμιση του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου. Ειδικότερα, το ελληνικό δημόσιο πληρώνει ετησίως στην ΕΥΔΑΠ 26,5 εκατ. ευρώ για τα έργα συντήρησης. Η 20ετής σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΕΥΔΑΠ λήγει στο τέλος του 2020. «Μόνο μια διαφανής διαγωνιστική διαδικασία μπορεί να εγγυηθεί ότι για τα επόμενα χρόνια οι εργασίες θα παρέχονται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος» σημείωσε ο Υπουργός και πρόσθεσε ότι τα έργα αυτά θα γίνουν με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) τις οποίες η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπιζε με απίστευτη ιδεοληψία. Μάλιστα υπογράμμισε πως «όχι μόνο δεν θα ακριβύνουμε το νερό, αλλά αντιθέτως, το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπονήσει μελέτη κοστολόγησης του αδιύλιστου νερού που παρέχεται στην ΕΥΔΑΠ και σύμφωνα με αυτήν τα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ μπορούν να διατηρηθούν ως έχουν ή ακόμα και να γίνουν στοχευμένες μειώσεις».
Τέλος, ερωτώμενος για την ολοκλήρωση του έργου της Αμβρακίας Οδού σημείωσε πως «μαγικό ραβδάκι δεν υπάρχει». «Όταν κάνεις κατάτμηση ενός έργου όπως είναι το Πάτρα- Πύργος, ή της Αμβρακίας Οδού, δυστυχώς πληρώνεις και το τίμημα. Το έργο αυτό αν δεν τελειώσει ως το 2023 κινδυνεύουμε να χάσουμε μέρος των χρημάτων της Ε.Ε. και να το χρηματοδοτήσουμε με εθνικούς πόρους κι αν δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με την λεγόμενη δημοσιονομική διόρθωση δηλαδή να έρθει η Ε.Ε και να ζητήσει τα χρήματα της πίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά.