Στο Δίκτυο Καινοτομίας του Τμήματος
Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών του Υπουργείου Εσωτερικών εντάχθηκε ο Δήμος Βισαλτίας, με την δημιουργία του Κέντρου Παροχής Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών
του Δήμου μέσω του συνδέσμου https://servicecenter-visaltia.crowdapps.net.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο
Δήμος Βισαλτίας ήταν από τους πρώτους που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του
υπουργείου εσωτερικών για την υποβολή καινοτόμων δράσεων κατά της διασποράς του
κορωνοϊού.
Περιγραφή
καινοτομίας
Ο Δήμος Βισαλτίας ανέπτυξε
μια ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της
οποίας μπορεί να λαμβάνει ηλεκτρονικά αιτήματα από δημότες και επιχειρήσεις, να
τα διεκπεραιώνει και να τα επιστρέφει στην ψηφιακή θυρίδα των δημοτών. Έτσι,
την περίοδο της πανδημίας Covid-19, αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, μέσω του οποίου
μεταδίδεται ο ιός, των δημοτών αλλά και των υπαλλήλων στις δημόσιες υπηρεσίες
καθώς δεν απαιτείται η φυσική παρουσία και τα αιτήματα διεκπεραιώνονται από
απόσταση.
Οι δημότες μπορούν να υποβάλλουν
αιτήματα και να λαμβάνουν πιστοποιητικά από το δημοτολόγιο και το μητρώο
αρρένων, τις υπηρεσίες καθαριότητας και πρασίνου, τις οικονομικές και τεχνικές
υπηρεσίες, την υπηρεσία ύδρευσης, αποχέτευσης και άρδευσης καθώς και γενικά
αιτήματα.
Στόχος
Στόχος είναι μέσα στους
επόμενους μήνες το 50% όλων των αιτημάτων προς το δήμο να γίνεται ηλεκτρονικά
με σκοπό τη διευκόλυνση τόσο των δημοτών όσο και των υπαλλήλων.
Διατήρηση
και ενσωμάτωση της καινοτομίας μετά την κρίση του COVID-19
Η εφαρμογή αυτή θα συνεχίσει
να λειτουργεί και μετά την κρίση, με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί και σήμερα.