Το φετινό κουδούνι για
το άνοιγμα των σχολείων, βρίσκει την
εκπαίδευση πιο απροετοίμαστη από ποτέ.
Η σημερινή κυβέρνηση, σε συνέχεια των
πολιτικών που άφησαν όλες οι προηγούμενες
κυβερνήσεις ακολουθώντας πιστά τις
οδηγίες της ΕΕ, ανοίγει τα σχολεία με
τέτοιο τρόπο που αφήνει γονείς, μαθητές
και εκπαιδευτικούς εκτεθειμένους σε
πρωτόγνωρους κινδύνους.
Ήδη, ενώ είμαστε μερικές
μέρες πριν την επιστροφή των μαθητών
στις τάξεις τους, μετράμε κρούσματα σε
προσωπικό αλλά και σε βρεφονηπιακούς
σταθμούς.
Η υποχρηματοδότηση
και η αδιαφορία τους για την δημόσια
εκπαίδευση, οδηγεί σε αίθουσες που
παραπαίουν από την χρόνια απουσία
συντήρησης τους αλλά και το προσωπικό
των σχολείων που προσπαθεί να αντεπεξέλθει
με μηδαμινά μέσα.
Αυτή τη στιγμή, τόσο η
Πρωτοβάθμια, όσο και η Δευτεροβάθμια
ξεκινούν έχοντας χιλιάδες κενά, με
15.422 προσλήψεις στην Α'βάθμια, σε σχέση
με τις 25.358 που έγιναν πέρυσι, ενώ για
την
Β' βάθμια είναι 5.643 από
τις 13.371 πέρυσι. Περίπου 18χιλ κενά, σε
μια περίοδο που πολλοί
από τους μόνιμους και
αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που βρίσκονται
σε ομάδες υψηλού κινδύνου, θα μείνουν
εκτός τάξης, αυξάνοντας έτσι κατακόρυφα
τα κενά.
Την ίδια στιγμή, μένουν
εκτός εκπαίδευσης, χιλιάδες αναπληρωτές
είτε λόγω λάθους στην αίτηση είτε λόγω
της μη καταβολής παραβόλου. Χιλιάδες
είναι επίσης και οι εκπαιδευτικοί στον
κλάδο των Τεχνών, που μετά την έξωση των
μαθημάτων Αισθητικής Αγωγής από την Β'
βάθμια,
μένουν εκτός τάξης,
αφήνοντας πίσω τους, τους μαθητές των
Λυκείων που ετοιμάζονται να δώσουν ένα
μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο, χωρίς
ωστόσο να το έχουν διδαχθεί στο σχολείο.
Οδηγούν με άλλα λόγια ακόμα περισσότερο
τους μαθητές στα ιδιωτικά εργαστήρια
σχεδίου, αδειάζοντας ακόμα περισσότερο
τα πορτοφόλια των οικογενειών.
Ζητάνε να μπούμε σε
τάξεις σφαγεία, με 20 και 25 παιδιά, εν
μέσω πανδημίας, την στιγμή που από την
παιδαγωγική και μόνο σκοπιά, οι τάξεις
θα έπρεπε να έχουν το πολύ 15 μαθητές.
Θέλουν να στοιβάξουν
τα παιδιά σε τάξεις κλουβιά, ασυντήρητες,
προκάτ και λυόμενες πολλές φορές,
αντιμετωπίζοντας την υγειονομική κρίση,
μαζί με όλα τα άλλα προβλήματα υποδομής.
Το ζήτημα όμως δεν
είναι μόνο αριθμητικό. Μας ζητούν να
συνυπάρξουμε και να εργαστούμε σε
αίθουσες με ελλειπή καθαρισμό, με μια
ή και δύο καθαρίστριες που αναλαμβάνουν
να απολυμάνουν 10 και 15 αίθουσες σε ένα
διάλειμμα.
Καλούμαστε να
λειτουργήσουμε σε χώρους με χρόνια
προβλήματα και ελλείψεις όσο αφορά τον
εξοπλισμό σε χαρτικά, είδη καθαριότητας,
απολύμανσης κ.α. Να αναλάβουμε δηλαδή
πλήρως,
τις ατομικές μας ευθύνες.
Με πρόσχημα την εξ
αποστάσεως διδασκαλία, η κυβέρνηση
προωθεί πλέον συμβάσεις 3μηνες στο κατ'
ελάχιστο, και για όσο χρειαστεί, με την
παγίδα των επιπλέον μορίων, καταργώντας
σιγά σιγά τις ήδη προβληματικές συμβάσεις
που υπογράφουν οι αναπληρωτές, που
πολλές φορές ξεκινούν να εργάζονται
στα τέλη της σχολικής χρονιάς, αφήνοντας
οικογένεια και παιδιά πίσω.
Τα προβλήματα είναι
αμέτρητα και δεν αφορούν μόνο την περίοδο
της πανδημίας!
Η χρόνια υποστελέχωση,
η χρόνια αδιαφορία, η ατομική προσφορά
για τον υλικό εξοπλισμό των σχολείων
έρχεται να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο
το πρόβλημα.
Ειδικά για την Π.Ε.
Σερρών, έχει γίνει μια καταγραφή, με τα
όσα πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι οι
εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους.
Αναφορικά:
Δημοτικά όπως το 4ο,
9ο, 10ο, και 11ο χρίζουν ελέγχου και επισκευής
λόγω της μεγάλης ηλικίας των κτιρίων.
Στο 9ο Δημ. Σχ., υπάρχουν προβλήματα
επίσης με τα φρεάτια, τον καθαρισμό του
χόρτου περιμετρικά του χώρου. Στο 10ο
και 24ο ΔΣ, που συστεγάζονται μαζί με τα
νηπιαγωγεία 28ο και 32ο , χρειάζεται
περίφραξη του χώρου για την προστασία
από την είσοδο ζώων.
Στο 3ο, 10ο και 24ο
ΔΣ υπάρχει θέμα με τα υπόγεια, τα οποία
πλημμυρίζουν με τις βροχές.
Στο 3ο Γυμνάσιο, υπάρχει
κίνδυνος καθίζησης, ενώ το 2ο Γυμνάσιο
και 2ο ΓΕΛ αντιμετωπίζουν θέματα με τα
φρεάτια και τις αίθουσες που πλημμυρίζουν.
Στα ΕΠΑΛ, τμήματα
κινδυνεύουν να μη λειτουργήσουν .
Αρκετοί μαθητές από περιφερειακούς
δήμους του νομού, θα είναι αναγκασμένοι
να μετακινούνται στις Σέρρες, ή
να αλλάξουν σχολείο και ορισμένοι
θα αναγκαστούν να αλλάξουν ακόμα και
ειδικότητα.
Πολλά σχολεία, δεν
έχουν καν αίθουσα εκδηλώσεων, με
αποτέλεσμα να χρειάζεται να δανείζονται
χώρους, ενώ συνολική είναι η ανάγκη για
έλεγχο της στατικότητας των κτιρίων,
για αντισεισμική και αντικεραυνική
θωράκιση, για πυροπροστασία κ.α.
Τοπικά αλλά και
πανελλαδικά, τα προβλήματα είναι ίδια
και θα μείνουν εδώ με το τέλος της
υγειονομικής κρίσης, αν δεν κάνουμε ένα
βήμα για την ανατροπή τους.
Να βάλουμε φρένο στην
συνεχόμενη υποβάθμιση της Δημόσιας
Παιδείας!
Απαιτούμε:
* Πρόσληψη όλων των
αναπληρωτών που χρειάζονται για την
κάλυψη των αναγκών στα σχολεία.
* Κανένας αναπληρωτής
εκτός πίνακα λόγω παραβόλου. Να παρθεί
πίσω το προσοντολόγιο.
* Να μην καταργηθούν
τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής από
την Δευτεροβάθμια.
* Μειωμένος αριθμός
μαθητών ανά τάξη και σύγχρονες παροχές
σε διδακτικό εξοπλισμό.
* Κανένας μαθητής σε
τάξη προκάτ.
* Η εξ αποστάσεως
διδασκαλία όπου και αν χρειαστεί να
λειτουργήσει, να γίνει με έξοδα του
κράτους, με αγορά εξοπλισμού και παροχή
στο ίντερνετ για όποιον τη χρειάζεται.
* Να λειτουργήσουν
άμεσα τα σχολικά γεύματα.
* Να ενισχυθεί ο αριθμός
των σχολικών λεωφορείων για να λειτουργούν
με βάση τα πρότυπα.
* Να προσληφθούν άμεσα
σχολικοί τροχονόμοι.
* Μαζικά και
επαναλαμβανόμενα τεστ σε σχολικό
προσωπικό και μαθητές για τον έλεγχο
της διασποράς.
* Δημιουργία σχολιατρικής
υπηρεσίας με ευθύνη για τον έλεγχο
λειτουργίας των σχολείων αλλά και την
διαχείριση τυχόν κρουσμάτων.
* Η χρηματοδότηση για
όλα τα παραπάνω να γίνεται αποκλειστικά
από τον κρατικό προϋπολογισμό και να
μην επιβαρύνει γονείς και μαθητές.
* Καμία κάμερα στις
σχολικές αίθουσες. Η σχολική ζωή δεν
είναι τηλε-ριάλιτι.
Η κοινή δράση των
εκπαιδευτικών σωματείων με την Ένωση
και τους Συλλόγους γονέων, με τους
μαθητές, με τις σχολικές καθαρίστριες
και όλους τους εργαζόμενους με τις
διεκδικήσεις τους μπορούν να τα κάνουν
πράξη. Μόνο η παθητικότητα μπορεί να
διαιωνίσει αυτή τη ζοφερή κατάσταση.
Μπαίνουμε μπροστά για
ένα σχολείο αντάξιο των αναγκών του
21ου αιώνα!
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!