Με αφορμή τη συμπλήρωση
ενός χρόνου εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
σαράντα Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική
Συμμαχία, κατόπιν πρωτοβουλίας των
Βουλευτών Σερρών Λευτέρη Αβραμάκη και
Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση, κατέθεσαν
ερώτηση στη Βουλή καταγγέλλοντας την
ανικανότητα της κυβέρνησης να διασφαλίσει
την καθολική συμμετοχή όλων των μαθητών
στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι Βουλευτές καταγγέλλουν
την κυβέρνηση για αδιαφορία δεδομένου
ότι δεν φρόντισε για την παροχή του
αναγκαίου εξοπλισμού συμμετοχής στην
τηλεκπαίδευση ούτε υιοθέτησε τεχνολογικές
λύσεις για να διασφαλίσει ότι όλοι οι
μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής
στα μαθήματα μέσω αξιόπιστων γρήγορων
συνδέσεων διαδικτύου ανεξάρτητα από
την περιοχή κατοικίας τους. Τονίζουν
τις προτάσεις που κατέθεσε από την πρώτη
στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία,
για τη διασφάλιση της πρόσβασης όλων
στην ψηφιακή εκπαίδευση, ζητώντας από
την κυβέρνηση να συμπεριλάβει το σύνολο
των αξιόπιστων ιδιωτικών παρόχων ώστε
να εξασφαλιστεί η συνεχής και χωρίς
προβλήματα κατάρρευσης, εκπαιδευτική
διαδικασία, για τη θωράκιση της διαδικασίας
ώστε να μην τεθούν σε κίνδυνο τα προσωπικά
δεδομένα των μαθητών, για τη μέγιστη
δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του
αναβαθμισμένου ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2 το οποίο
παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ συμβασιοποιημένο και
προβλέπει μια σειρά από σύγχρονες
ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων,
την παροχή εξοπλισμού σε συνδυασμό με
δωρεάν συνδέσεις και ειδικότερα σε
πολυμελείς οικογένειες ή σε δικαιούχους
που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές
ασύρματα hotspots, προτάσεις που εάν
υιοθετούνταν, η συντριπτική πλειοψηφία
των μαθητών που αποκλείστηκαν από την
τηλεκπαίδευση θα είχε τη δυνατότητα
απρόσκοπτης συμμετοχής στην εκπαιδευτική
διαδικασία.
Οι Βουλευτές ζητούν
από την κυβέρνηση να απαντήσει για
ποιους λόγους καθυστέρησε πέραν των
δύο μηνών με βάση το κυβερνητικό
χρονοδιάγραμμα, η ενεργοποίηση των
voucher των 200€ για αγορά
laptop ή tablet
από μαθητές και φοιτητές και για ποιους
λόγους δεν παρέχονται στους δικαιούχους
των voucher δωρεάν συνδέσεις
ή ασύρματα hotspots ειδικά
για τους κατοίκους απομακρυσμένων
περιοχών. Ρωτούν επίσης ποιες ήταν οι
ανάγκες σε laptop/tablet
όπως καταγράφηκαν τον Απρίλιο του 2020
από τους διευθυντές όλων των σχολικών
μονάδων και πόσοι θα είναι τελικά οι
ωφελούμενοι λαμβάνοντας υπόψη τα
ιδιαίτερα χαμηλά εισοδηματικά κριτήρια
που έχουν οριστεί και αν προτίθεται η
κυβέρνηση να αυξήσει τα όρια εισοδήματος
ώστε να ωφεληθούν περισσότεροι μαθητές
και φοιτητές.
Τέλος οι Βουλευτές
ζητούν από την κυβέρνηση να δημοσιοποιήσει
τον αριθμό των μαθητών που διαμένουν
σε περιοχές χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο
(πχ ορεινά χωριά), πόσοι φοιτητές δεν
μπόρεσαν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως
εκπαίδευση και πιθανόν να μην μπορούν
να συμμετέχουν στην εξεταστική διαδικασία
και πώς σκοπεύει να επιλύσει το πρόβλημα
του αποκλεισμού μαθητών από την
εκπαιδευτική διαδικασία.
Την ερώτηση υπογράφουν:
Λευτέρης Αβραμάκης, Μάριος Κάτσης,
Αλεξιάδης Τρύφων, Αυλωνίτης Αλέξανδρος,
Βαρδάκης Σωκράτης, Βέττα Καλλιόπη,
Γκιόλας Γιάννης, Ελευθεριάδου Τάνια,
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, Ηγουμενίδης Νίκος,
Θραψανιώτης Μανόλης, Καλαματιανός
Διονύσης, Καρασαρλίδου Φρόσω, Κασσιμάτη
Νίνα, Καφαντάρη Χαρά, Κόκκαλης Βασίλης,
Μάλαμα Κυριακή, Μαμουλάκης Χάρης,
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μουζάλας
Γιάννης, Μπάρκας Κώστας, Μωραΐτης Θάνος,
Νοτοπούλου Κατερίνα, Πέρκα Πέτη, Πούλου
Γιώτα, Ραγκούσης Γιάννης, Σαντορινιός
Νεκτάριος, Σαρακιώτης Γιάννης, Σκουρολιάκος
Πάνος, Σκούφα Μπέττυ, Συρμαλένιος Νίκος,
Τζάκρη Θεοδώρα, Τριανταφυλλίδης
Αλέξανδρος, Τσίπρας Γιώργος, Φάμελλος
Σωκράτης, Φωτίου Θεανώ, Χαρίτου Δημήτρης,
Χατζηγιαννάκης Μίλτος, Χρηστίδου Ραλλία
και Ψυχογιός Γιώργος.
Αναλυτικά η ερώτηση
Αθήνα, 16 Μαρτίου 2021
Ερώτηση
Προς τους Υπουργούς
Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα : Ένας χρόνος
τηλεκπαίδευση από αναβολή σε αναβολή
το περιβόητο voucher των 200
€ σε φοιτητές και μαθητές για την αγορά
tablets ή υπολογιστών
Συμπληρώνεται αυτές
τις ημέρες ένας χρόνος τηλεκπαίδευσης,
χωρίς το Υπουργείο Παιδείας να έχει
καταφέρει μέχρι σήμερα να εξασφαλίσει
-την κατά το δυνατόν- ομαλότερη εξέλιξη
της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ως ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική
Συμμαχία, ήδη από το Μάρτιο του 2020,
καταθέσαμε τις προτάσεις μας για τη
διασφάλιση της πρόσβασης όλων στην
ψηφιακή εκπαίδευση, ζητώντας άμεσα από
την κυβέρνηση να μην περιοριστεί σε μια
και μόνο πλατφόρμα εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, αλλά να συμπεριλάβει το
σύνολο των αξιόπιστων ιδιωτικών παρόχων
ώστε να εξασφαλιστεί η συνεχής και
χωρίς προβλήματα κατάρρευσης, εκπαιδευτική
διαδικασία. Ζητήσαμε από την κυβέρνηση
να θωρακίσει τη διαδικασία ώστε να μην
τεθούν σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα
των μαθητών και με τη σύμφωνη γνώμη της
αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Ζητήσαμε από την κυβέρνηση να αξιοποιήσει
στο μέγιστο τις δυνατότητες του
αναβαθμισμένου ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2 το οποίο
παραδώσαμε συμβασιοποιημένο και
προβλέπει μια σειρά από σύγχρονες
ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων.
Προτείναμε μαζί με τον εξοπλισμό να
δοθούν δωρεάν συνδέσεις και ειδικότερα
σε πολυμελείς οικογένειες ή σε δικαιούχους
που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές
ασύρματα hotspots.
Η κυβέρνηση αδιαφόρησε
για το ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα
υψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο από το
σπίτι τους, ή υπάρχουν οικογένειες που
αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης
και δε διαθέτουν εξοπλισμό, υπολογιστές
δηλαδή, ώστε να υποστηρίζεται ταυτόχρονη
τηλεκπαίδευση σε περισσότερα από 1
παιδιά. Η όλη διαδικασία θα είχε
ολοκληρωθεί ταχύτερα αν το υπουργείο
Παιδείας , αξιοποιούσε από την πρώτη
στιγμή την έτοιμη βάση δεδομένων των
δικαιούχων ΚΕΑ ή Κοινωνικού μερίσματος
που αποδεδειγμένα είναι συμπολίτες μας
με οικονομικά προβλήματα.
Παρά το γεγονός ότι
μόλις το περασμένο Σάββατο υπογράφηκε,
σύμφωνα με δημοσιεύματα, η απόφαση του
Υπουργείου Οικονομικών για τη χρηματοδότηση
της εν λόγω δράσης, η πραγματικότητα
είναι ότι έναν χρόνο μετά και ενώ βαίνει
προς ολοκλήρωση η εκπαιδευτική χρονιά,
φοιτητές και μαθητές, ακόμα περιμένουν
να υλοποιηθεί η εξαγγελία χορήγησης
voucher 200€ για την αγορά
laptop ή tablet.
Είχε προηγηθεί, στις αρχές Απριλίου του
2020, η κατεπείγουσα απαίτηση από τους
διευθυντές των σχολείων να συγκεντρώσουν
τις ανάγκες των μαθητών για ηλεκτρονικές
συσκευές προκειμένου να μπορούν τα
παιδιά να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
Μέσα σε μια ημέρα που δόθηκε ως προθεσμία,
συγκεντρώθηκαν οι ανάγκες του συνόλου
των οικογενειών. Λόγω της αυξημένης
ζήτησης το Υπουργείο Παιδείας ανέκρουσε
πρύμναν, ισχυριζόμενο ότι η κατεπείγουσα
εγκύκλιος με ασφυκτικές προθεσμίες για
την καταγραφή των αναγκών, δεν αφορούσε
την τηλεκπαίδευση και ότι οι διευθύνσεις
των σχολείων όφειλαν να αιτηθούν
ηλεκτρονικό εξοπλισμό ο οποίος δεν θα
έπρεπε να ξεπερνά τη μία συσκευή ανά 45
μαθητές. Εν συνέχεια, την τρέχουσα
σχολική χρονιά επέτρεψε τον δανεισμό
ηλεκτρονικών μέσων από τα σχολεία σε
μαθητές ενώ εδώ και τέσσερις μήνες
εξαγγέλλει την χορήγηση voucher
200€, για μαθητές και φοιτητές με τα
εισοδηματικά κριτήρια για να χαρακτηριστεί
κάποιος δικαιούχος να είναι εξαιρετικά
χαμηλά.
Είναι προφανές ότι η
κυβέρνηση ακόμα δεν έχει αντιληφθεί
την πραγματικότητα της συντριπτικής
πλειοψηφίας των οικογενειών που είναι
υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα
πολλές ηλεκτρονικές συσκευές για τις
ανάγκες της τηλεργασίας και της
τηλεκπαίδευσης.
ΕΠΕΙΔΗ μετά από ένα
χρόνο τηλεκπαίδευσης η κυβέρνηση
εξακολουθεί να μην έχει εξασφαλίσει
ότι στο σύνολό τους οι μαθητές και οι
φοιτητές θα έχουν τα μέσα, τον εξοπλισμό
δηλαδή και τις συνδέσεις που θα επιτρέπουν
τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως
εκπαιδευτική διαδικασία
ΕΠΕΙΔΗ στον ένα αυτό
χρόνο τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας
η συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών
έχει υποχρεωθεί να αγοράσει νέα tablet
ή laptop προκειμένου να
μπορούν αυτά να αξιοποιηθούν είτε για
εργασία είτε για τηλεκπαίδευση
ΕΠΕΙΔΗ η κυβέρνηση έχει
καθυστερήσει υπερβολικά να ενεργοποιήσει
μια σχετικά απλή πλατφόρμα αιτήσεων
για την απόκτηση του voucher
των 200 €
ΕΠΕΙΔΗ παραμένει άγνωστο
πόσοι μαθητές και φοιτητές έχουν
αποκλειστεί από την εκπαιδευτική
διαδικασία ελλείψει μέσων συμμετοχής
ΕΠΕΙΔΗ ακόμα και σήμερα
δεν έχει διασφαλιστεί ότι στο σύνολό
της η εκπαιδευτική κοινότητα θα έχει
αξιόπιστη και γρήγορη σύνδεση στο
διαδίκτυο
Ερωτώνται ο κ και η κα
Υπουργοί:
Γιατί καθυστέρησε για
2 και πλέον μήνες, με βάση τα χρονοδιαγράμματα
που η ίδια η Κυβέρνηση έθεσε, την
ενεργοποίηση της δράσης για το voucher
των 200€ σε μαθητές και φοιτητές για την
αγορά laptop ή tablet;
Γιατί δεν παρέχει στους
δικαιούχους και δωρεάν συνδέσεις ή
ασύρματα hotspots, ειδικά για
όσους κατοικούν σε απομακρυσμένες
περιοχές;
Ποιες ήταν οι ανάγκες
σε laptops ή tablets
σύμφωνα με τις καταστάσεις που απέστειλαν
στο Υπουργείο Παιδείας οι διευθυντές
των σχολικών μονάδων και πόσοι μαθητές
αναμένεται να είναι δικαιούχοι των
Voucher;
Σκοπεύει να διευρύνει
τα εισοδηματικά κριτήρια ώστε να αυξηθούν
οι μαθητές δικαιούχοι των voucher;
Πόσοι είναι οι μαθητές
που διαμένουν σε περιοχές (πχ ορεινά
χωριά) χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο και
πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να επιλύσει
το πρόβλημα του αποκλεισμού μαθητών
από την εκπαιδευτική διαδικασία;
Πόσοι φοιτητές δεν
έχουν καταφέρει να παρακολουθήσουν τα
μαθήματά τους και πιθανόν να μην έχουν
τη δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις
τους;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αβραμάκης Ελευθέριος
Κάτσης Μάριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γκιόλας Γιάννης
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης
Χάρης
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Πέρκα Πέτη
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης
Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!