Κύριε
Αβραμάκη τα στοιχεία δείχνουν ότι η πανδημία όχι μόνο ύφεση δεν παρουσιάζει
αντιθέτως δεν έχει φτάσει ακόμη στην κορύφωσή της. Όμως η κυβέρνηση έχει
"επενδύσει" τον σχεδιασμό της στην ατομική ευθύνη;
Είμαστε η χώρα με το μεγαλύτερο σε
διάρκεια lockdown, με τη συντριπτική πλειοψηφία των
επιχειρήσεων εκτός δραστηριότητας για μήνες, χωρίς όχι απλώς να έχει
περιοριστεί η πανδημία, αλλά αντίθετα να αυξάνονται τόσο τα κρούσματα όσο και
οι ασθενείς που χρειάζονται νοσηλεία και διασωλήνωση. Ταυτόχρονα καθημερινά
ανεβαίνει και ο αριθμός των θανάτων. Σε αυτή την τραγική καθημερινότητα, η
κυβέρνηση αντί να αναζητήσει έστω τα λάθη της, να εντοπίσει τους λόγους της
αύξησης της διασποράς, να κάνει τις αναγκαίες διορθώσεις, επιλέγει για μια
ακόμη φορά να μεταφέρει τις ευθύνες στους πολίτες στα πλαίσια της «ατομικής»
ευθύνης. Δυστυχώς για όλους μας η κυβέρνηση έχει αποτύχει. Η αποκάλυψη μάλιστα
των πρακτικών της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, αποδίδουν πλέον ακέραια την
ευθύνη της αποτυχίας στην κυβέρνηση, καθώς αποδεικνύεται ότι ο στενός
κύκλος του Μαξίμου (Σκέρτσος, Γεραπετρίτης, Πετραλιάς) εισηγούνται και
επιβάλλουν τελικά τις πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης στην επιστημονική
επιτροπή..
Η κυβερνητική αποτυχία συνίσταται,
κυρίως στο ότι δεν υιοθέτησε έγκαιρα την πρότασή μας για καθολικά και δωρεάν
αξιόπιστα διαγνωστικά τεστ, προκειμένου να εντοπίζονται στο μεγαλύτερο δυνατό
βαθμό οι ασυμπτωματικοί φορείς του ιού, να ιχνηλατούνται οι επαφές τους και να
ακολουθούν τις δέουσες επιστημονικές οδηγίες κοινωνικής απομόνωσης. Παράλληλα, η
κυβέρνηση απέτυχε να ελέγξει την τήρηση υγειονομικών πρωτοκόλλων υγείας σε
εργασιακούς χώρους μεγάλου συνωστισμού, σε ΜΜΜ ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ
και ο εμβολιασμός του πληθυσμού είναι κατώτερος των αναγκών. Οι αντοχές του ΕΣΥ
έχουν ξεπεραστεί, δεκάδες άνθρωποι διασωληνωνόνται εκτός ΜΕΘ και ζωές που θα
μπορούσαν να έχουν σωθεί χάνονται. Η κυβέρνηση θεώρησε «πεταμένα λεφτά» την
αναγκαία ενίσχυση του ΕΣΥ κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, δεν ανέπτυξε
περισσότερες ΜΕΘ παρόλο που είχε τη δυνατότητα, δεν προσέλαβε το αναγκαίο ιατρικό
και νοσηλευτικό προσωπικό με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία
να δίνουν καθημερινά μια άνιση μάχη. Η χώρα πλησιάζει επικίνδυνα τους 10.000
νεκρούς και η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να επενδύει αποκλειστικά και μόνο
στην επικοινωνία, να παραφράζει την πραγματικότητα, να κρύβει δεδομένα και να
προσπαθεί να της πιστωθούν οι όποιες θετικές ειδήσεις επιρρίπτοντας ευθύνες για
τις αρνητικές εξελίξεις είτε στους επιστήμονες είτε στους πολίτες στα πλαίσια
της ατομικής ευθύνης. Η κυβέρνηση επιμένει περισσότερο από ένα χρόνο μετά να
μην κατανοεί ότι ένας ασυμπτωματικός φορέας του COVID-19 δεν θα ελεγχθεί ιδίως
μάλιστα εάν πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του τη διάγνωση. Εσχάτως,
επιλέχθηκε η καθολική διενέργεια ατομικών τεστ από τους ίδιους τους πολίτες,
επιλογή που είναι ημίμετρο και μπορεί μάλιστα να προκαλέσει πολλά περισσότερα
προβλήματα. Αυτά τα τεστ έχουν χαμηλό δείκτη αξιοπιστίας, γεγονός που
συνεπάγεται αυξημένες πιθανότητες μη εντοπισμού των ασυμπτωματικών φορέων, με
συνέπεια όσοι ασυμπτωματικοί αυτοδιαγνωσθούν εσφαλμένα ως μη φορείς, να
διασπείρουν ακόμα περισσότερο την πανδημία.
Με την
κατάσταση που υπάρχει σήμερα στα δημόσια νοσοκομεία μήπως θα έπρεπε έστω
και στο και πέντε η κυβέρνηση να προχωρήσει σε επίταξη των ιδιωτικών κλινικών;
Σήμερα, τα δημόσια νοσοκομεία, στη
συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν μετατραπεί σε νοσοκομεία COVID. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από άλλες αναγκαίες ιατρικές υπηρεσίες να
μην προσφέρονται ή να προσφέρονται με μεγάλη καθυστέρηση. Η κυβέρνηση
υποτίθεται ότι παραπέμπει για όλες τις υπόλοιπες ιατρικές υπηρεσίες στα
ιδιωτικά θεραπευτήρια και κλινικές, με τρόπο όμως ασύντακτο, πρόχειρα και με
ελάχιστη αποτελεσματικότητα. Υπό αυτό το πρίσμα, σήμερα έχουμε μια ραγδαία
υποχώρηση των δεικτών δημόσιας υγείας σε όλα τα επίπεδα. Η ορθή πολιτική
προσέγγιση και αντιμετώπιση της πανδημίας που θα έπρεπε να έχει υιοθετηθεί εξ
αρχής, είναι η πλήρης αξιοποίησης του συνόλου των υποδομών υγείας, δημοσίων και
ιδιωτικών, κατά τρόπο που να μπορούν να καλυφθούν στο σύνολό τους οι ανάγκες
υγείας του πληθυσμού. Η κυβέρνηση πρακτικά δεν το έκανε ποτέ. Ακόμα και στις
περιπτώσεις ιδιωτικών κλινικών που επιτάχθηκαν, διαπιστώθηκε ότι αυτές δεν
είχαν ούτε υποδομές, ούτε προσωπικό για να αντιμετωπίσουν περιστατικά COVID, με αποτέλεσμα τελικά η κυβέρνηση (που έχει διπλασιάσει χωρίς λόγο την
ημερήσια αποζημίωση των ιδιωτικών κλινικών για κάθε κρεβάτι που χρησιμοποιείται
ή δεσμεύεται) να έχει διαθέσει και ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό από το ΕΣΥ
για την λειτουργία των ιδιωτικών κλινικών. Είναι σαφές ότι έστω και τώρα οι
υποδομές υγείας αλλά και το υγειονομικό προσωπικό, πρέπει να αξιοποιηθούν στο
σύνολό τους για τις ανάγκες συνολικά του πληθυσμού. Η κυβέρνηση φέρνει ακέραια
την πολιτική ευθύνη για την αποτυχία διαχείρισης της πανδημίας, την αποτυχία
αξιοποίησης των δομών υγείας, για την πολιτική της επιλογή να μην ενισχύσει
έγκαιρα και κατάλληλα το ΕΣΥ.
Τις
προηγούμενες ημέρες καταθέσατε μια ερώτηση στη Βουλή σε σχέση με μια ασυνήθιστη
τουλάχιστον προμήθεια γαντιών από τον ΟΣΥ από μια εταιρία επίπλων στις Σέρρες.
Πώς το σχολιάζετε;
Η κυβέρνηση αυτή έχει δείξει μια
αξιοθαύμαστη ικανότητα να εντοπίζει νεοσύστατες ή άσχετες εταιρείες για να
πραγματοποιεί απευθείας αναθέσεις για την προμήθεια απολυμαντικών, καθαριστικών
και μέσων ατομικής προστασίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό τον
τελευταίο χρόνο και μάλλον δεν θα είναι και η τελευταία. Είναι η πρώτη φορά
βέβαια που εμπλέκεται επιχείρηση των Σερρών η οποία τροποποίησε το καταστατικό
της πολύ πρόσφατα και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα υπέγραψε σύμβαση με την
ΟΣΥ ΑΕ, όπου πολιτικής προϊστάμενος είναι ο Υπουργός Υποδομών που εκλέγεται
στην Περιφέρεια Σερρών. Δυστυχώς η κυβέρνηση εκτός του ότι δεν προετοίμασε
κατάλληλα το ΕΣΥ για να αντιμετωπίσει την πανδημία, αν και είχε και τα μέσα και
το χρόνο να το κάνει, εκτός του ότι αντιμετωπίζει την πανδημία ως μια ευκαιρία
για να περάσει αντικοινωνικά νομοσχέδια και να ανασχέσει κάθε δημοκρατική
κατάκτηση της ελληνικής κοινωνίας, την χρησιμοποιεί και ως δικαιολογία για να
παρακάμψει κάθε έννοια διαφάνειας και ελέγχου επί των δημοσίων δαπανών. Οι
κυβερνητικές πρακτικές είναι εγκληματικές και στρέφονται ευθέως ενάντια στο
δημόσιο συμφέρον. Η κυβέρνηση επιλέγει εταιρίες επιπλών, δημοσίων σχέσεων,
συνεργείων αυτοκινήτων, μπακάλικα και ότι άλλο για να κάνει απευθείας αναθέσεις
προμηθειών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και μάλιστα σε τιμές που υπερβαίνουν σε
πολλές περιπτώσεις ακόμα και τις τιμές λιανικής. Παρακάμπτει διαρκώς τις
εταιρίες που δραστηριοποιούνται χρόνια σε αυτά τα προϊόντα και οι οποίες θα
μπορούσαν να προσφέρουν και μεγάλες εκπτώσεις, βλάπτοντας ανεπανόρθωτα και το
δημόσιο συμφέρον και την ελληνική οικονομία. Δυστυχώς αυτά τα χρήματα θα κληθεί
να τα πληρώσει και πάλι ο ελληνικός λαός. Εμείς ως αξιωματική αντιπολίτευση
αναδεικνύουμε αυτά τα ζητήματα χωρίς όμως να συγκινούνται τα κυβερνητικά
στελέχη. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτές οι υποθέσεις των απευθείας προμηθειών που
γίνονται με την επίκληση της πανδημίας πρέπει να ελεγχθούν διεξοδικά από τη
δικαιοσύνη.
Με όλα
αυτά πώς θα ανοίξει και επισήμως ο τουρισμός στις 15 Μαϊου;
Είναι πραγματικά αντικείμενο διερεύνησης
το πώς η κυβέρνηση έχει προαναγγείλει και έχει προσδιορίσει το άνοιγμα του
τουρισμού για τις 15 Μαΐου ήδη από τις αρχές Μαρτίου εάν δεν κάνω λάθος. Είναι
σαφές ότι όχι στις αρχές Μαρτίου, αλλά ούτε και σήμερα, δεν υπάρχουν τα
δεδομένα που να μπορούν να υποστηρίξουν την πολιτική αυτή επιλογή. Ο τουρισμός
είναι αναμφίβολα μια από τις κυριότερες οικονομικές δραστηριότητες για τη χώρα
μας και όλοι θέλουμε και να ανοίξει και να ανακάμψει. Η πορεία όμως της
πανδημίας από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι και σήμερα, λειτουργεί μάλλον αντίθετα
από όσα εύχεται η κυβέρνηση. Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός, ότι ενώ
απομένει λιγότερο από μήνας για το «επίσημο άνοιγμα» του τουρισμού, η κυβέρνηση
πρακτικά ακόμα δεν έχει ανακοινώσει τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύουν
για τους επισκέπτες από το εξωτερικό. Αναλογιζόμενοι όμως ταυτόχρονα τα
περυσινά επιτεύγματα, με υγειονομικά πρωτοκόλλα ευπροσάρμοστα σε πιέσεις tour operators και άλλων, κατανοούμε όλοι
ότι η κυβέρνηση απέχει πολύ από το να εφαρμόσει μια συνεκτική, ασφαλή και
αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας και του ανοίγματος του τουρισμού.
Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση λειτουργεί και
αποφασίζει με ευχές και όχι στη βάση ενός σχεδίου ασφαλούς επανεκκίνησης της
οικονομίας χωρίς να διακυβεύεται η δημόσια υγεία.
Μέσα σ'
αυτό το κλίμα της αγωνίας για την εξέλιξη της πανδημίας η κυβέρνηση σχεδιάζει
και το εργασιακό νομοσχέδιο με κατάργηση του οκτάωρου και των συλλογικών
συμβάσεων. Πώς θα αντιδράσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία;
‘Έχουμε τονίσει κατ΄ επανάληψη ότι η
κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την πανδημία και την συνεπακόλουθη οικονομική κρίση ως
ευκαιρία να επιβάλλει την πλέον βίαιη μετάβαση σε ένα ακραία νεοφιλελεύθερο
μοντέλο οικονομίας. Η μετάβαση αυτή και μάλιστα σε αυτές τις συνθήκες, θα έχει
θύματα την μεσαία τάξη η οποία θα βιώσει μείωση εισοδημάτων, επιδείνωση του
εργασιακού περιβάλλοντος, βίαιη υποχρεωτική προσαρμογή της προσωπικής ζωής στις
ανάγκες των επιχειρήσεων, απώλεια εργασιακών δικαιωμάτων. Το σχέδιο Πισσαρίδη
και η αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης στην κατεύθυνση ανατροπής των εργασιακών
σχέσεων, αντί για την προσπάθεια ανάκαμψης της πραγματικής οικονομίας που
πλήττεται θα έχει ως αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη συγκέντρωση οικονομικών
δραστηριοτήτων στα χέρια λίγων. Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, το σύνολο των προοδευτικών
δυνάμεων της χώρας έχουν μια και μόνη επιλογή. Να συντονιστούμε με τη μεσαία
τάξη και να ανατρέψουμε τα σχέδια της κυβέρνησης στην πράξη. Η εγκαθίδρυση της
νεοφιλελεύθερης οπτικής στα ζητήματα της εργασίας θα έχει ως μόνο αποτέλεσμα την
συνολική υποβάθμιση του επιπέδου ζωής της συντριπτικής πλειοψηφίας της
ελληνικής κοινωνίας. Σε αυτή την μάχη, οφείλουμε να συστρατευτούμε ευρύτερες
δυνάμεις, τα εργατικά κέντρα, η ΓΣΕΕ, οι φορείς των μικρών και μεσαίων
επιχειρήσεων που απειλούνται για πρώτη φορά απροκάλυπτα, οι αγρότες και οι
κτηνοτρόφοι. Εάν το εργασιακό νομοσχέδιο της κυβέρνησης εφαρμοστεί θα
περιοριστεί σημαντικά η αγοραστική δύναμη του ελληνικού νοικοκυριού, θα χαθούν
εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας ιδίως στις τοπικές οικονομίες της
ελληνικής περιφέρειας, θα υποχρεωθούν στο σύνολό τους οι εργαζόμενοι να
αποδεχτούν με ατομικές μάλιστα συμβάσεις μικρότερους μισθούς κα χειρότερους
όρους εργασίας. Η κατάργηση του οκτάωρου και του πενθημέρου, η αύξηση των
υπερωριών χωρίς μάλιστα αμοιβή, η ελαστικοποίηση του ωραρίου και η παράνομη και
καταχρηστική απόλυση εργαζομένων χωρίς δικαίωμα επαναπρόσληψης μετά από
δικαστική δικαίωσή τους, θα επιφέρουν αστάθεια ακόμα και στους μισθούς οι
οποίοι θα σχετικοποιούνται ανάλογα με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του
εργοδότη. Πρόκειται για ένα ακραίο νομοσχέδιο που θέλει να επαναφέρει τον κόσμο
της εργασίας πολλές δεκαετίες πίσω σε αντίθεση μάλιστα με τη συντριπτική
πλειοψηφία των χωρών μελών της ΕΕ.
Πιστεύετε
ότι η κοινωνία θα δείξει αντανακλαστικά σ' αυτήν την επίθεση στα εργασιακά
δικαιώματα;
Η κυβέρνηση σήμερα έχει μια τρομακτική
υπεροπλία στον τομέα της επικοινωνίας και στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης.
Είναι χρέος όλων μας να έρθουμε σε επικοινωνία με όσο το δυνατόν περισσότερους
και να εξηγήσουμε τις αλλαγές που επιφέρει αυτό το νομοσχέδιο. Δυστυχώς, οι
περισσότεροι από όσους πλήττονται από αυτές τις ρυθμίσεις έχουν ελλιπή ενημέρωση
και θα βρεθούν προ εκπλήξεων. Οι πολίτες, ιδίως σε αυτές τις συνθήκες που
επιλέγει η κυβέρνηση να φέρει αυτό το νομοσχέδιο, έχουν περιορισμένη ενημέρωση,
έχουν περιορισμένη κοινωνική κινητικότητα και δεν έχουν πλήρη εικόνα αυτών που
έρχονται. Ελάχιστοι είναι άλλωστε οι πολίτες που διαβάζουν αντίστοιχα
νομοσχέδια εκατοντάδων σελίδων όταν αυτά έρχονται προς ψήφιση στη Βουλή. Σε
κάθε περίπτωση όμως, το γεγονός είναι ότι η κυβέρνηση δεν αισθάνεται κοινωνική
πίεση και έχει την ψευδαίσθηση ότι με την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία μπορεί
να επιφέρει αναίμακτα βίαιες αλλαγές στις ζωές της πλειοψηφίας. Πρόκειται όμως
για μια ψευδαίσθηση. Οι ακραίες αυτές ανατροπές θα σημάνουν και το πολιτικό
τέλος αυτής της κυβέρνησης. Τα όσα σήμερα επιχειρεί να επιβάλλει θα ανατραπούν
από την ίδια την κοινωνία η οποία θα αναθέσει και πάλι την ευθύνη διακυβέρνησης
στις προοδευτικές δυνάμεις και τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ
προκείμενου να αναλάβουμε και πάλι να εξασφαλίσουμε την έξοδο της χώρας
και από αυτή την πολυεπίπεδη κρίση με την κοινωνία όρθια.
Όταν θα
κλείσει κι αυτός ο κύκλος της πανδημίας τα φώτα θα πέσουν στην οικονομία. Ο
χώρος της αγοράς προειδοποιεί ήδη για οικονομική καταστροφή. Τί θα γίνει;
Η οικονομία είναι ήδη το μεγάλο ζήτημα
που απασχολεί τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Η νέα αυτή οικονομική
κρίση οφείλεται επαναλαμβάνω στην κυβερνητική πολιτική επιλογή να
χρησιμοποιήσει την πανδημία ως ευκαιρία για μια βίαιη μετάβαση σε ένα ακραία
νεοφιλελεύθερο οικονομικό μοντέλο. Η κυβέρνηση μέσα από το Σχέδιο Πισσαρίδη και
το πρόγραμμα απορρόφησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλώνει απροκάλυπτα
ότι θέλει να κλείσουν χιλιάδες επιχειρήσεις, να χαθούν χιλιάδες θέσεις
εργασίας, να μειωθούν οι μισθοί και να ελαστικοποιηθούν οι εργασιακές σχέσεις.
Ταυτόχρονα και πάλι απροκάλυπτα επιχειρεί την ρευστοποίηση του συνόλου της
περιουσίας εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, τη μείωση του αριθμού των αγροτών
και των κτηνοτρόφων, την μείωση του αριθμού των νέων που θα έχουν πρόσβαση στη
δημόσια εκπαίδευση, την παραχώρηση σημαντικών δημόσιων υπηρεσιών και αγαθών σε
ιδιώτες. Απέναντι στην δυστοπία που θέλει να φέρει η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ
Προοδευτική Συμμαχία αντιπαραθέτει ένα πραγματικά προοδευτικό πρόγραμμα
οικονομικής πολιτικής που θα επιτρέψει την γρήγορη ανάκαμψη της ελληνικής
οικονομίας, θα ενισχύσει τα εισοδήματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των
πολιτών, θα ενδυναμώσει εκείνες τις υπηρεσίες που αποδίδουν το λεγόμενο
κοινωνικό μισθό, θα ενισχύσει την αγοραστική δύναμη του ελληνικού νοικοκυριού.
Η κύρια και αναγκαία στις σημερινές συνθήκες πρώτη παρέμβαση δεν μπορεί παρά να
είναι η ρύθμιση με γενναίο κούρεμα των νέων χρεών που δημιουργήθηκαν μέσα στην
πανδημία. Η κυβερνητική πολιτική προκάλεσε τη ραγδαία αύξηση των υπερχρεωμένων
νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Τα νέα αυτά χρέη δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Είναι χρέος λοιπόν όλων μας να αγωνιστούμε προκειμένου αυτά τουλάχιστον τα χρέη
να μην καθορίσουν τη ζωή όσων έχουν πληγεί από αυτή την κρίση. Επίσης θα πρέπει
να στηριχθεί η ρευστότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, να καταργηθεί ο νέος
πτωχευτικός νόμος της ΝΔ που ρευστοποιεί το σύνολο της κινητής και ακίνητης
περιουσίας και να προστατευτεί η πρώτη κατοικία από το ενδεχόμενο
πλειστηριασμού.
Είναι η
πρότασή σας για την επανεκκίνηση της οικονομίας βιώσιμη;
Η πρόταση μας είναι και κοστολογημένη
και βιώσιμη. Κοστίζει περίπου 6 δις € και μπορεί να σταθεροποιήσει άμεσα την
ελληνική οικονομία. Το πρώτο βήμα για να ανακάμψει η οικονομία είναι να
σταθεροποιηθεί και να στεγανοποιηθεί. Εφόσον επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε σε
συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες μπορούμε να
διοχετεύσουμε τους υπόλοιπους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ στην
κατεύθυνση της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, μιας ανασυγκρότησης όμως
που θα θεμελιώνεται στην κοινωνική δικαιοσύνη, θα αντιμετωπίζει υπαρκτά
προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, θα δίνει προοπτική στη βάση
των πλεονεκτημάτων της χώρας, κυρίως θα διανέμεται ισότιμα μεταξύ των
Περιφερειών της χώρας. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μέσω των Περιφερειακών
Αναπτυξιακών Συνεδρίων που είχε διοργανώσει, κατάρτισε ένα ολοκληρωμένο
πρόγραμμα ανασυγκρότησης στη βάση των αναγκών της κάθε περιοχής. Πρόκειται για
ένα Πρόγραμμα που μπορεί να περιορίσει τις Περιφερειακές ανισότητες και να επιτρέψει
και στην ελληνική περιφέρεια να ανακάμψει και να αντιστρέψει την παραγωγική και
πληθυσμιακή συρρίκνωση. Έχει προέλθει μέσα από την κοινωνία, αφού στο σύνολό
τους οι παραγωγικές δυνάμεις του τόπου συμμετείχαν καταθέτοντας προτάσεις και
αναδεικνύοντας διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Αντί όμως να αποδεχτεί η σημερινή κυβέρνηση
τις προτάσεις των φορέων της οικονομίας, της κοινωνίας και της τοπικής
αυτοδιοίκησης, έχει ανασύρει το manual του νεοφιλελευθερισμού και
προσπαθεί να επιβάλλει εξελίξεις που φαίνεται να εξυπηρετούν περισσότερο τις
ανάγκες των μεγάλων ευρωπαϊκών βιομηχανιών (κυρίως των γερμανικών) παρά να
ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της χώρας.
Τί
καταφέρνει η κυβερνητική πλειοψηφία με την προανακριτική εις βάρος ενός πρώην
υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ;
Η κυβέρνηση με την προανακριτική σε βάρος του Νίκου Παππά
επιδιώκει να συντηρήσει το λεγόμενο αντισύριζα μέτωπο και να αποπροσανατολίσει
την κοινή γνώμη. Αυτό όμως που πετυχαίνει έρχεται μάλλον σε αντίθεση με τις
επιδιώξεις της. Η κοινή γνώμη, είναι σε θέση να αντιληφθεί ότι οι κατηγορίες
είναι έωλες, ότι επιχειρείται ο ευτελισμός των κοινοβουλευτικών θεσμών και ότι
η κυβέρνηση εξαργυρώνει συμβόλαια σε μια προσπάθεια δίωξης του Υπουργού που
υποχρέωσε τους ιδιοκτήτες των καναλιών για πρώτη φορά να καταβάλλουν το
αντίτιμο που οφείλουν στον ελληνικό λαό. Οι πολίτες γνωρίζουν πλέον ότι είναι η
ΝΔ που εκτός του ότι διοχέτευσε εκατομμύρια στα κανάλια με πρόσχημα την
πανδημία για να διαφημίζουν τις «επιτυχίες» της, τους χάρισε και μια σειρά από
χρήματα που όφειλαν να πληρώσουν. Ακόμα όμως και οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ έχουν
πλέον αντιληφθεί ότι τα «δώρα» της κυβέρνησης στα μιντιακά συγκροτήματα
συνεπάγονται χειρότερες εργασιακές συνθήκες και μικρότερους μισθούς. Το
κυβερνητικό αφήγημα για μια ακόμη φορά θα καταρρεύσει με πάταγο, όσες
αυθαιρεσίες και λαθροχειρίες και αν επιχειρήσουν. Η κυβέρνηση αυτή επιμένει να συμπεριφέρεται ως ιδιοκτήτης της
χώρας και να λειτουργεί ως κακός κληρονόμος σπαταλώντας την περιουσία του λαού,
ευτελίζοντας κάθε θεσμό της σύγχρονης ελληνικής δημοκρατίας και απομακρύνοντας
ακόμα περισσότερο την πολιτική από τους πολίτες. Η προανακριτική εις βάρος του
Νίκου Παππά είναι ένα ακόμα λιθαράκι στον θλιβερό θεσμικό κατήφορο της ΝΔ. Η
κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι η μόνη κυβέρνηση στην μεταπολίτευση που βαφτίζει τα
πραγματικά σκάνδαλα σκευωρίες και κατασκευάζει σκάνδαλα χρησιμοποιώντας
σκευωρίες.
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!