Μέλη

Username
Password
Να με θυμάται

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ : ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ

Αναρτήθηκε: Jan 2, 2022 από serrestv2 στην κατηγορία: Τα δικά σου Άρθρα προβολές: 190 Tags (Λέξεις κλειδιά): ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ
[+] [a] [-] Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια
Εγκύκλιοι – ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

«Χριστός γεννᾶται δοξάσατε· Χριστός ἐξ οὐρανῶν ἀπαντήσατε· Χρι­στός ­πί γς ­ψώ­θη­τε…» (Ἁγ. Γρη­γο­ρί­ου Θε­ο­λό­γου, Λό­γος 38, Ες τά Θε­ο­φά­νι­α, ε­τουν Γε­νέ­θλι­α τοῦ Σω­τ­ρος).

 

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

           ­πέ­λαμ­ψε καί πά­λιν χαρ­μό­συ­νη καί ­γί­α πανήγυρη τν Χρι­στου­γέν­νων, ἡ μη­τέ­ρα ὅ­λων τῶν χρι­στια­νι­κῶν ἑ­ορ­τῶν. Κύ­ρι­ός μας τα­πει­νς καί ­θο­ρύ­βως ἀεί γεν­νᾶται μέσα στόν λειτουργικό καί σωτήριο χρόνο τῆς Ἐκκλησίας μας, τῆς νέας Βηθλεέμ, καί μέ τό ο­ρά­νι­ο καί σω­στι­κό φς Του σκεπάζει ­λό­κλη­ρη τήν κτί­ση. ­νέ­τει­λε ­να­το­λή τν ­να­το­λν, φω­ταυ­γής καί φω­σφό­ρος ­μέ­ρα το Θε­ο, πού δι­α­λύ­ει τό πυ­κνό σκο­τά­δι τς ­γνω­σί­ας καί νι­κ τήν δύ­να­μη τς ­μαρ­τί­ας. Τό συγ­κλο­νι­στι­κό θα­μα τς θεί­ας ­ναν­θρω­πή­σε­ως, ­νερ­μή­νευ­τη σύλ­λη­ψη καί ἡ­νέκ­φρα­στη γέν­νη­ση το Κυ­ρί­ου μας ­η­σο Χρι­στο, «τό πάν­των και­νν, και­νό­τα­τον θα­μα, τό μό­νον και­νόν ­πό τόν ­λι­ον», ­πως χα­ρα­κτη­ρι­στι­κς θεολογεῖ ­γι­ος ­ω­άν­νης Δα­μα­σκη­νός, γιά μί­α ­κό­μη φο­ρά φα­νε­ρώ­νει στόν κό­σμο τήν ­νεξάντλητη πα­τρι­κή ­γά­πη το Θε­ο πρός τό δη­μι­ούρ­γη­μά του, τόν ν­θρω­πο, χά­ριν το ­ποί­ου τέ­μνει τήν ­στο­ρί­α, ­περ­βαί­νει τούς νό­μους τς φύ­σε­ως καί πραγ­μα­τώ­νει τό πα­ρά­δο­ξο καί ξέ­νο μυ­στή­ρι­ο τς θεί­ας σαρ­κώ­σε­ως.

Θε­ός Λό­γος, ες τῆς Παναγίας Τρι­ά­δος, ε­δο­κί­α το Πα­τρός, στήν γ με­τά ν­θρώ­πων συ­να­να­στρέ­φε­ται,  χω­ρίς πο­τέ νά χω­ρι­σθε ­πό τόν Πα­τέ­ρα. «Ὁ ­σαρ­κος σαρ­κο­ται, λό­γος πα­χύ­νε­ται, ­ό­ρα­τος ρ­ται, ­να­φής ψη­λα­φ­ται, ­ναρ­χος ρ­χε­ται, Υ­ός
το
Θε­ο, Υ­ός ν­θρώ­που γί­νε­ται» (Ἁγ. Γρη­γο­ρί­ου Θε­ο­λό­γου, Λό­γος 38, Ες τά Θε­ο­φά­νι­α, ε­τουν Γε­νέ­θλι­α τοῦ Σω­τ­ρος). Ἡ θεία ἐναν­θρώπηση φανερώνει στόν κόσμο μέ ἡσύχιο, ταπεινό ἀλλά καί συγκλονιστικό τρόπο «τό μέ­γα τς ε­σε­βεί­ας μυ­στή­ρι­ον» (Α’ Τιμ. 3,16) γιά τό ὁποῖο ο­ρα­νο­βά­μων ­πό­στο­λος Πα­λος, γε­μᾶ­τος ε­γνω­μο­σύ­νη πρός τόν Σω­τῆ­ρα Χρι­στό το­νί­ζει: «Γι­νώ­σκε­τε τήν χά­ριν το Κυ­ρί­ου ­μν ­η­σο Χρι­στο, ­τι δι’ ­μς ­πτώ­χευ­σε πλού­σι­ος ν, ἵνα ­μες τῇ ­κεί­νου πτω­χεί­ᾳ πλου­τή­ση­τε (Β’ Κορ. 8, 9). Δι­ά το­το καί ν χρό­νῳ γέν­νη­ση το Κυ­ρί­ου μας ­νο­μά­ζε­ται ­πό τούς θεί­ους πα­τέ­ρες τς κ­κλη­σί­ας μας, συγ­κα­τά­βα­σις, κέ­νω­σις, τα­πεί­νω­σις, πτωχεία. προ­αι­ώ­νι­ος Λό­γος  ­πό ­προ­σμέ­τρη­τη ­γά­πη γεν­ν­ται «ν Βη­θλε­έμ τς ­ου­δαί­ας, ν ­μέ­ραις ­ρώ­δου το Βα­σι­λέ­ως» (Ματθ. 1, 2) ς ν­θρω­πος, ­να­και­νί­ζει καί ­να­πλά­θει τόν ἄνθρωπο, φα­νε­ρώ­νει τόν ἄλ­λο Πα­ρά­κλη­το, «τόν θη­σαυ­ρό τν ­γα­θν», τό ­γι­ο Πνε­μα καί κα­θι­στᾶ  τόν ν­θρω­πο πνευ­μα­τέμ­φο­ρο, μέ­το­χο τῶν α­ω­νί­ων ­γα­θν καί συμ­πά­ρε­δρο τς θεί­ας με­γα­λο­σύ­νης. Καί ὅλα αὐτά μέ ἀπόλυτο σεβασμό στήν ἐλευθερία μας. Ἐκεῖνος μᾶς προσφέρει τήν δυνατότητα, ἐνῶ ἀφήνει σ' ἐμᾶς τήν ἐπιλογή. 

Κύ­ρι­ός μας ­η­σος Χρι­στός διά τῆς θείας ἐνανθρωπήσεώς Του, σέ συγκεκριμένο ἱστορικό χρόνο καί τόπο γεννᾶται ς τέ­λει­ος ν­θρω­πος, κα­τά πάν­τα ­μοι­ος μέ ἐ­μᾶς, ­κτός ­μαρ­τί­ας καί μς κα­θι­στ ο­κεί­ους Του, φίλους, ­δελ­φούς Του κα­τά χά­ριν, διά «τό ε­ναι α­τόν πρω­τό­το­κον ν πολ­λος ­δελ­φος» (Ρωμ. 8, 29). ἀθάνατος καί παντεχνήμων Λόγος ­γι­νε ν­θρω­πος, γιά νά μς με­τα­δώ­ση τό κα­λύ­τε­ρο, τό ­νώ­τε­ρο, τό ­γι­ώ­τε­ρο, δη­λα­δή τήν θε­ό­τη­τά Του. Σαρ­κώ­θη­κε, γιά τόν δι­κό μας ὀν­το­λο­γι­κό πλου­τι­σμό, γιά τήν δι­κή μας λύ­τρω­ση καί σω­τη­ρί­α, γιά νά γί­νου­με ­μες «κοινωνοί θεί­ας φύ­σε­ως» (Β’ Πέ­τρου 1, 4). Μέ­σα σέ α­τή τήν πο­ρεί­α το χρό­νου, τό χθές, τό σή­με­ρα, τό α­ρι­ο φω­τί­ζον­ται, νο­η­μα­το­δο­τον­ται καί ἀλληλοπερι­χωροῦ­νται μέσα στό φς τς ­γά­πης το Θε­ο. θεάνθρωπος
­η­σος προσ­λαμ­βά­νει ς κα­λός Σα­μα­ρεί­της τήν πλη­γω­μέ­νη ν­θρώ­πι­νη φύ­ση, τήν θε­ρα­πεύ­ει φι­λο­στόρ­γως, τήν φω­τί­ζει, τήν ­ξυ­ψώ­νει ε­ερ­γε­τι­κς, τήν ­πε­λευ­θε­ρώ­νει λυ­τρω­τι­κς ­πό τίς ­μαρ­τί­ες, τήν δι­και­ώ­νει ­νώ­πι­ον τοῦ Θε­ο Πα­τέ­ρα καί ν τέ­λει τήν κα­θι­στᾶ κα­τά χά­ριν μέ­το­χο τῆς θεί­ας μα­κα­ρι­ό­τη­τος. Τό τα­πει­νό καί φαι­νο­με­νι­κά ­δύ­να­μο βρέ­φος τς Βη­θλε­έμ ε­ναι αἰώνιος Θεός τν δυ­νά­με­ων, ὁ παν­το­κρά­τωρ καί δημιουργός τοῦ σύμπαντος, ὁ Σωτήρ τοῦ κόσμου, ὁ Κύριος τῆς ἱστορίας, ὁ φιλόστοργος Δεσπότης τῆς Ἐκκλησί­ας Του, «ὁ ὤν καί ὁ ἦν καί ὁ ἐρχόμενος» (Ἀποκ. 1, 4). Πο­ρεύ­ε­ται ­ἡρέ­μως μέ­σα στίς πο­λύ­βου­ες πο­λι­τείες μας καί στήν ­ρη­μο τῆς μο­να­ξις μας καί ς « ­εί προ­σφέ­ρων καί προ­σφε­ρό­με­νος» χα­ρί­ζει στίς καρ­διές μας, ­φό­σον τό θε­λή­σου­με, «τήν πάν­τα νον ­πε­ρέ­χου­σαν ε­ρή­νην» καί τήν πλη­ρό­τη­τα τς ζω­ς.

Μέ τήν σάρ­κω­ση το μονογενοῦς Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ ­πέρχεται ν­το­λο­γι­κς ε­ρή­νευ­ση, συμ­φι­λί­ω­ση καί κα­ταλ­λα­γή το «ἀσώ­του» ν­θρώ­που μέ τόν δημιουργό του. Τό ­πο­τέ­λε­σμα α­τς τς κα­ταλ­λα­γς ε­ναι ­πο­κα­τά­στα­ση τς ­σω­τε­ρι­κς πληρότητος καί τῆς ε­ρή­νης στίς ψυ­χές τν ν­θρώ­πων καί πρός λ­λή­λους στοργή καί ­γά­πη. ­γι­ος Γρη­γό­ρι­ος Πα­λα­μς το­νί­ζει χα­ρα­κτη­ρι­στι­κς: «Α­τήν τήν ε­ρή­νη νά φυ­λάσ­σω­με, ­δελ­φοί, ­σο μπο­ρο­με. Δι­ό­τι α­τήν ­λά­βα­με ς κλη­ρο­νο­μί­α ­πό τόν Σω­τῆρα μας, πού ­γεν­νή­θη σή­με­ρα καί μς ­δω­σε τό Πνε­μα τς υ­ο­θε­σί­ας, δι­ά τοῦ ­ποί­ου γι­νό­με­θα «κλη­ρο­νό­μοι μέν Θε­ο, συγ­κλη­ρο­νό­μοι δέ Χρι­στο» (Ρωμ. 8,17).    

 

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Μέ­σα στόν ρα­γδαί­ως με­τα­βαλ­λό­με­νο, τα­ρα­χώ­δη καί ἀνασφα­λῆ κό­σμο τν θε­α­μα­τι­κν ­πι­τυ­χι­ν λ­λά καί τν τρα­γι­κν κρί­σε­ων, τό θε­ο καί ἐλπιδοφόρο μή­νυ­μα τς κα­τά σάρ­κα Γεν­νή­σε­ως το Κυ­ρί­ου μας ­η­σο προ­βάλ­λει ­νώ­πι­όν μας ­δι­αι­τέ­ρως ­πί­και­ρο. Τό 
θεῖ­ο βρέ­φος τῆς Βη­θλε­έμ ἐγ­και­νί­α­σε μιά νέ­α πραγ­μα­τι­κό­τη­τα γιά τόν ἄνθρωπο μέ κυρίαρχα στοιχεῖα τήν χάρη, τήν ἀγάπη, τήν ἀλή­θεια, τήν ζωή, ὥστε δικαίως ὁ ἱερός Εὐαγγελιστής Ἰωάννης νά λέγει ὅτι «ἀπό τόν ἀνεξάντλητο πλοῦτο τῆς τελειότητος καί τῶν δωρεῶν Του πήραμε ὅλοι ἐμεῖς. Πήραμε τή μία χάρη πάνω στήν ἄλλη. Μετά τή χάρη τῆς ἀφέσεως τῶν ἁμαρτιῶν μας λάβαμε καί τήν χάρη τῆς υἱοθεσίας καί τῆς μακαρίας ζωῆς. Καί ὁλοένα δεχόμαστε νέα ὑπερά­φθονη χάρη πάνω σ' ἐκείνη πού προηγουμένως λάβαμε» (Ἰ­ω­. 1, 16), ἀλλά καί τήν «πλησμο­νή τῆς ζωῆς» (Ἰ­ω­. 10, 10). Μέ
­φορμή, λοιπόν, τά ­φε­τει­νά Χρι­στού­γεν­να, ἄς δο­ξά­σου­με μέ­σα ­πό τήν καρ­διά μας μέ λό­γους καί ρ­γα ζωῆς τήν ­φα­τη φι­λαν­θρω­πί­α καί συγ­κα­τά­βα­ση το Κυ­ρί­ου μας καί ­κο­λου­θών­τας μέ ὁ­δη­γό τήν εὐαγγελική πί­στη τά σωτήρια βή­μα­τά Του, νά συμ­πο­ρευ­θο­με, στό νῦν καί ἀεί τῆς ζω­ῆς μας, μέ ­γά­πη, ταπεινό φρόνημα, ἐμπιστοσύνη καί ε­ρή­νη μα­ζί Του καί μέ τόν συνάνθρωπό μας, τήν εἰ­κό­να Του καί ἀ­δελ­φό μας.

χά­ρις καί τό ­πει­ρον ­λε­ος το πρός χάριν μας γεν­νη­θέν­τος Σω­τ­ρος μας ­η­σο Χρι­στο, ε­χο­μαι νά ε­ναι πάν­το­τε μα­ζί σας.

Ε­λο­γη­μέ­να καί ­γι­α Χρι­στού­γεν­νά!

Μετ’ ε­χν πατρικῶν καί ­γά­πης ν Χρι­στ νη­πι­ά­σαν­τι

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ

Ο ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ









Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!

Σχολιάστε αυτό το Video

Το όνομά σας:


Το σχόλιό σας:


Επιβεβαίωση:



* Το σχόλιό σας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 600 χαρακτήρες.

Σχόλια

Σχολιάστε πρώτος αυτό το video.