Ο
βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική
Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, βρέθηκε
την Πέμπτη, 19 Μαΐου, στο Εργαστήριο
Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Σερρών. Εκεί συνάντησε τον Διευθυντή
Κώστα Λάσκαρη και την Υποδιευθύντρια
Φωτεινή Μωραΐτου, συζήτησαν για τα
προβλήματα που αντιμετωπίζει η
εκπαιδευτική αυτή δομή και εν συνεχεία
έγινε περιήγηση στους χώρους του
εργαστηρίου.
Το
ΕΕΕΕΚ Σερρών, ένα από τα καλύτερα και
πιο οργανωμένα εκπαιδευτήρια αυτού του
είδους, αποτελεί πράγματι μία πρότυπη
δομή εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία,
που δίνει ελπίδα και προοπτική σε δεκάδες
παιδιά, παρέχοντας τους εκπαίδευση και
δίνοντας τους τη δυνατότητα να ενταχθούν
με καλύτερους όρους στην κοινωνική ζωή.
Δυστυχώς, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία,
η οργάνωση και η υποστήριξη τέτοιων
δομών από την Πολιτεία δεν είναι χωρίς
προβλήματα.
Αρχικά,
παρά τον τίτλο «επαγγελματικά» τα
εκπαιδευτήρια αυτά δεν βρίσκουν γόνιμο
έδαφος για την επίτευξη της σύνδεσης
της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας
για τα άτομα που φοιτούν σε αυτά. Έπειτα
το απαραίτητο θεραπευτικό σκέλος της
διαδικασίας φοίτησης σε αυτά τα σχολεία
δεν είναι ξεκάθαρα ρυθμισμένο με
αποτέλεσμα να μην υπηρετείται πλήρως
ένας εκ των σκοπών αυτών των εκπαιδευτηρίων,
που είναι η συνδρομή στην άμβλυνση των
δυσχερειών που αντιμετωπίζουν τα άτομα
με αναπηρία.
Ειδικότερα
το ΕΕΕΕΚ Σερρών, πέραν του προβλήματος
της ανεπάρκειας του προσωπικού για την
κάλυψη του συνόλου του εκπαιδευτικού
έργου της δομής( π.χ. κατ’ οίκον
διδασκαλία), αντιμετωπίζει σημαντικές
ελλείψεις στο βοηθητικό προσωπικό, το
οποίο θα έπρεπε να είναι διπλάσιο για
να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες των
παιδιών. Επιπλέον, αντιμετωπίζει κτιριακό
πρόβλημα, ενώ ένα μεγάλο μέρος της
διαμόρφωσης ειδικών χώρων έχει καλυφθεί
με χορηγίες ιδιωτών, μαρτυρώντας
ελλειματική στήριξη από την πλευρά του
κράτους.
Για
αυτά τα ζητήματα και για πολλά άλλα που
απασχολούν το ΕΕΕΕΚ Σερρών και τις δομές
αυτές συζήτησαν ο βουλευτής και η
διεύθυνση του Εργαστηρίου καταλήγοντας
σε ένα πλαίσιο προτάσεων και διεκδικήσεων
για την πλήρη αναμόρφωση των δομών
αυτών, ώστε να μπορούν να επιτελέσουν
έναν ευρύτερο ρόλο, εκπαιδευτικό,
θεραπευτικό, ρόλο δομής ένταξης για
άτομα με αναπηρία στην κοινωνία και την
επαγγελματική ζωή. Η στήριξη της πολιτείας
σε αυτές της δομές είναι συνθήκη εκ των
ων ουκ άνευ για την επίτευξη του παραπάνω
στόχου. Η αγάπη για το έργο αυτό και η
αυτοθυσία των εκπαιδευτικών αποτελούν
σίγουρα την πρώτη ύλη, χρειάζεται, όμως,
περαιτέρω η σοβαρή συμμετοχή του κράτους
σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού
του θεσμού των Εργαστηρίων Ειδικής
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ώστε να
αναβαθμιστεί ο ρόλος που επιτελούν στην
εκπαιδευτική διαδικασία των ανθρώπων
που έχουν ανάγκη.
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!