Μέλη

Username
Password
Να με θυμάται

<<Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις>>*

Αναρτήθηκε: Sep 15, 2010 από serrestv2 στην κατηγορία: Πολιτικά προβολές: 1031 Tags (Λέξεις κλειδιά):
[+] [a] [-] Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια
Ομιλία του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ν. Σερρών κ. Μιχάλη Τζελέπη στη Βουλή κατά την
συζήτηση του Ν.Σ. <<Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις>>*

*<<Με το παρόν νομοσχέδιο, για πρώτη φορά επιχειρείται η δημιουργία
ενιαίου
πλαισίου ανάπτυξης της δια βίου μάθησης, εξορθολογίζεται όλο το σύστημα με
κατάργηση ή συγχώνευση φορέων και την αποκέντρωση τομέων και δράσεων.
Δηλαδή, επιτέλους μπαίνει μια τάξη , καθώς αξιοποιούνται αποδοτικά τα
εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση>>* τόνισε κατά
την
ομιλία του στη Βουλή (8-9-2010) ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στο Νομό Σερρών κ.
Μιχάλης Τζελέπης αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη της δια βίου
μάθησης
.

Παράλληλα, στην ομιλία του ο Σερραίος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ  κ. Μιχάλης
Τζελέπης έκανε εκτενή αναφορά στα θετικά και στις καινοτομίες που εισάγει
το
νομοσχέδιο υπογραμμίζοντας ότι *<<με το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζεται κυρίως
ο
χώρος που βρίσκεται έξω από τα όρια του τυπικού εκπαιδευτικού   συστήματος
και κυρίως τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως είναι η αρχική
επαγγελματική κατάρτιση και η συνεχιζόμενη κατάρτιση καθώς και η γενική
εκπαίδευση ενηλίκων>>.*

*<<Η νέα πολιτική που χαράσσει το παρόν νομοσχέδιο, εντάσσεται στον
ευρύτερο
σχεδιασμό του αναπτυξιακού μοντέλου της Ελλάδας με αποστολή να δώσει
ιδιαίτερη έμφαση στο προφίλ γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων του
ανθρώπινου δυναμικού. Συγχρόνως, προσβλέπει στο να παράσχει μια
ολοκληρωμένη
προσέγγιση για τη δια βίου μάθηση με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης,
διαφάνειας και συμμετοχής   όλου του ανθρώπινου δυναμικού>>* κατέληξε στην
ομιλία του ο Σερραίος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Τζελέπης.

*<<Σημαντική οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική και πολιτική αξία>>.*

Συγκεκριμένα, στην ομιλία του ο κ. Τζελέπης είπε: <<Ακούγοντας τους
προλαλήσαντες, οι μεν λένε ότι <<το νομοσχέδιο είναι πολύ αναλυτικό και
λεπτομερές και δεν χρειάζεται>>, οι δε λένε ότι <<είναι ασαφές και αφήνει
πολλά περιθώρια με τις μετέπειτα υπουργικές αποφάσεις>>.

Ένα είναι το ζητούμενο, ότι είναι ένα νομοσχέδιο που βάζει κανόνες και
αρχές
με διαφάνεια για τη δια βίου εκπαίδευση, κάτι το οποίο δεν υπήρχε.

Επίσης, ακούγεται η μια άποψη <<γιατί να βάλουμε αυτές τις ρυθμίσεις, να
αφήσουμε την αγορά να τα κατευθύνει όλα, καμία παρέμβαση του κράτους, ούτε
στις πιστοποιήσεις ούτε πουθενά>> και ακούγεται και η άλλη άποψη, ότι
<<για
όλα θα έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο το κράτος>>.

Όχι, το νομοσχέδιο λέει ότι η πολιτεία λαμβάνει υπόψη της το τι θέλει η
αγορά και μεριμνεί και ρυθμίζει, με κανόνες, αυτή τη διαδικασία της δια
βίου
εκπαίδευσης. Γιατί είναι γνωστό, ότι ως δια βίου μάθηση νοείται κάθε
δραστηριότητα στη οποία συμμετέχουν ενήλικες, καθ΄ όλη τη διάρκεια της
ζωής
τους, με στόχο την βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των ικανοτήτων
και
των επαγγελματικών προοπτικών, την προσωπική και κοινωνική τους εξέλιξη,
αλλά και την δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους. Η δια βίου
μάθηση έχει βεβαιωμένη σημαντική οικονομική, κοινωνική, πολιτισμική και
πολιτική αξία.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις που δέχονται οι ευρωπαϊκές
κοινωνίες, από τις ραγδαίες εξελίξεις στην επιστήμη και στην τεχνολογία,
έθεσε -από το 2000 ακόμη- ως βασικό στρατηγικό στόχο, να γίνει η Ευρωπαϊκή
Ένωση η ανταγωνιστικότερη και δυναμικότερη οικονομία της γνώσης ανά την
υφήλιο, ικανή για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με περισσότερες και
καλύτερες
θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή. Στο επίκεντρο δηλαδή,
της ευρωπαϊκής πολιτικής βρίσκεται η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου
μέσω
της δια βίου μάθησης, όπως ρητά ορίζεται σε όλες τις συνόδους της.

*Δημιουργία ενιαίου πλαισίου ανάπτυξης *

Με το παρόν νομοσχέδιο, για πρώτη φορά επιχειρείται η δημιουργία ενιαίου
πλαισίου ανάπτυξης της δια βίου μάθησης, εξορθολογίζεται όλο το σύστημα με
κατάργηση ή συγχώνευση φορέων και την αποκέντρωση τομέων και δράσεων.
Δηλαδή, επιτέλους μπαίνει μια τάξη , καθώς αξιοποιούνται αποδοτικά τα
εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση.

Επίσης, διαμορφώνεται εθνικό πλαίσιο προσόντων με την άμεση εποπτεία του
Υπουργείου Παιδείας. Με Προεδρικά Διατάγματα  θα οριστούν οι όροι και οι
προϋποθέσεις διαμόρφωσης, αξιολόγησης, πιστοποίησης.

Παράλληλα, καθιερώνεται ηλεκτρονικό μητρώο δια βίου μάθησης, όπου θα
εγγράφονται οι ενδιαφερόμενοι -με αιτήσεις τους- ενώ θεσπίζονται κίνητρα
για
την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης, με σημαντικότερο τη νέα δυνατότητα που
παρέχει ο νόμος της αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων
μεταξύ συστημάτων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

Το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει κυρίως τον χώρο που βρίσκεται έξω από τα όρια
του τυπικού εκπαιδευτικού   συστήματος και κυρίως τη μεταδευτεροβάθμια
εκπαίδευση, όπως είναι η αρχική επαγγελματική κατάρτιση και η συνεχιζόμενη
κατάρτιση καθώς και η γενική εκπαίδευση ενηλίκων.

*Στόχοι*

Συγκεκριμένα, οι διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου, στοχεύουν:

Πρώτον στην περιγραφή των δομών και των φορέων, που συμβάλλουν με
οποιονδήποτε τρόπο στην ανάπτυξη της δια βίου μάθησης στη χώρα μας.

Δεύτερον, στον καθορισμό του διοικητικού μοντέλου οργάνωσης της δια βίου
μάθησης στην πατρίδα μας με πέρασμα από ένα συγκεντρωτικό και άκαμπτο
σύστημα σε ένα αποκεντρωμένο και ευέλικτο εθνικό δίκτυο δια βίου μάθησης,
διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ποιότητα σε όλες τις συνιστώσες της
εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τρίτον, στην θεσμοθέτηση προτύπων και μέσων για την αποτελεσματική
ανάπτυξη
της δια βίου μάθησης στην Ελλάδα και στην ποιοτική της αναβάθμιση και

Τέταρτον, στην σύνδεση της δια βίου μάθησης με την απασχόληση.

*Κομβικά σημεία*

Εκτός από την θεμελίωση και οργάνωση των διαδικασιών για το εθνικό πλαίσιο
προσόντων, δύο είναι επίσης τα κομβικά σημεία του παρόντος νομοσχεδίου:

Η αλλαγή του διοικητικού μοντέλου οργάνωσης με πέρασμα από ένα
συγκεντρωτικό, άκαμπτο σύστημα σε ένα αποκεντρωμένο και ευέλικτο εθνικό
δίκτυο δια βίου εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα σε όλες
τις συνιστώσες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και επίσης, η θέσπιση
κινήτρων
για τη συμμετοχή σε κάθε είδους δραστηριότητες δια βίου μάθησης, με
βασικότερο τη δυνατότητα αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής
εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης μέσω της δημιουργίας του εθνικού
πλαισίου
προσόντων.

*Νέα πολιτική*

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, η ελληνική πραγματικότητα ήταν
ταυτισμένη με πλήθος προβλημάτων, όπως η έλλειψη συνολικής στρατηγικής, η
αδυναμία σύνδεσης της κατάρτισης με το εκπαιδευτικό σύστημα και τις
ανάγκες
της αγοράς εργασίας, η χαμηλή ποιότητα και αποτελεσματικότητα και οι
συνολικά υποβαθμισμένες παρεχόμενες υπηρεσίες.

Επομένως, η δημιουργία ενός ελκυστικού και αποτελεσματικού συστήματος δια
βίου μάθησης αποκτά ιδιαίτερες διαστάσεις πολιτικής και κοινωνικής
αναγκαιότητας.

Η νέα πολιτική που χαράσσει το παρόν νομοσχέδιο, εντάσσεται στον ευρύτερο
σχεδιασμό του αναπτυξιακού μοντέλου της Ελλάδας με αποστολή να δώσει
ιδιαίτερη έμφαση στο προφίλ γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων του
ανθρώπινου δυναμικού. Συγχρόνως, προσβλέπει στο να παράσχει μια
ολοκληρωμένη
προσέγγιση για τη δια βίου μάθηση με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης,
διαφάνειας και συμμετοχής   όλου του ανθρώπινου δυναμικού.

Η διεύρυνση της μάθησης, της γνώσης και των προσόντων των πολιτών σε
οποιαδήποτε ηλικία επιτυγχάνεται με τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου
για τη δια βίου μάθηση. Με αυτόν τον τρόπο άλλωστε,  σπάνε τα σύνορα των
περιχαρακωμένων βαθμίδων εκπαίδευσης και ανοίγουν τα σύνορα της γνώσης και
της πρόσβασης στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση, βάζοντας όμως αρχές και
κανόνες, όπως προβλέπονται σε αυτό το νομοσχέδιο>>.


Σχολιάστε αυτό το Video

Το όνομά σας:


Το σχόλιό σας:


Επιβεβαίωση:



* Το σχόλιό σας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 600 χαρακτήρες.

Σχόλια

Σχολιάστε πρώτος αυτό το video.