Μέλη

Username
Password
Να με θυμάται

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΣΕΡΡΩΝ - Η "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΣΤΟ Σ.Δ.Ε ΝΙΓΡΙΤΑΣ

Αναρτήθηκε: Apr 23, 2024 από serrestv2 στην κατηγορία: Εκδηλώσεις προβολές: 173 Tags (Λέξεις κλειδιά): ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΣΕΡΡΩΝ, "ΑΝΤΙΓΟΝΗ", ΣΟΦΟΚΛΗ, Σ.Δ.Ε ΝΙΓΡΙΤΑΣ
[+] [a] [-] Άλλες σχετικές ειδήσεις Σχόλια
Σέρρες: Η παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" στο ΣΔΕ των Φυλακών Νιγρίτης -  ertnews.gr

ΠΕΜΠΤΗ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ | ΏΡΑ: 10:00 π.μ.

Στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Σωφρονιστικού Καταστήματος Νιγρίτας

Στο πλαίσιο της συνεργασίας που αναπτύχθηκε ανάμεσα στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών και του Σ.Δ.Ε Νιγρίτας με κοινό στόχο τον εμπλουτισμό και την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών δράσεων που αφορούν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών παρουσίασε  πέρυσι την θεατρική παράσταση «Ναι» του Γκαμπριέλ Αρού στο Σωφρονιστικό κατάστημα της Νιγρίτας, παρουσία των κρατουμένων-σπουδαστών, μέρος του προσωπικού του καταστήματος και του διδακτικού του προσωπικού. 
Φέτος θα παρουσιαστεί το εμβληματικό έργο που ανέβηκε από την Κεντρική – Εφηβική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ  Σερρών «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» του Σοφοκλή.

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών διαχρονικά είναι ανοιχτό σε δράσεις και συνέργειες με κοινωνικά χαρακτηριστικά, καθώς πρόκειται για θεσμική και καταστατική υποχρέωση του θεάτρου.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

 

Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή είναι αναμφισβήτητα μία από τις τελειότερες τραγωδίες που έχουν διασωθεί. Το μεγαλείο της ομώνυμης ηρωίδας που αρνήθηκε να υποκύψει στον ανθρώπινο νόμο και ν' αθετήσει το Θείο, η τραγική σύγκρουση που μοιραία ακολουθεί μεταξύ των δύο αυτών αξιών, η αποφασιστικότητα και η προσήλωση των κεντρικών ηρώων στις αρχές τους, τα δημοκρατικά και υψηλά ιδεώδη της εποχής εκείνης, η άρτια ηθογραφία, η δραματική ένταση, η αριστοτεχνική ανέλιξη της πλοκής, το λυρικό στοιχείο καθώς και οι φιλοσοφικές προεκτάσεις του έργου, προσδίδουν στην τραγωδία αυτή μια ξεχωριστή «αίγλη».

 

Τα διαλογικά μέρη και οι μονόλογοι του έργου από δίδονται σε μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Τα χορικά και η έξοδος (κομμός Κρέοντα) αποδίδονται στο πρωτότυπο κείμενο του Σοφοκλή. Η πρόκληση για μένα είναι αυτή η ΣΥΝΎΠΑΡΞΗ μέσα σε μια παράσταση των δύο εκφάνσεων της ίδιας γλώσσας με διάφορα 2.500 ετών. Το ευχάριστο είναι ότι έπειτα από λίγες πρόβες χωρίς να το καταλάβουμε λειτουργούσαμε σαν να ήταν μια γλώσσα. Σαν να βρεθήκαμε μέσα σ' ένα ιδιότυπο και γοητευτικό εκκρεμές όπου τα δύο ακραία σημεία του ήταν τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά. Για το μέρος των Αρχαίων οφείλω να ομολογήσω ότι δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν.

 

Οδηγός μας σ' αυτή την προσπάθεια είναι μια ιστορική παράσταση- "πρότυπο" που δημιούργησε το 1986 ο Σπύρος Βραχωρίτης με την Θεατρική Λέσχη Βόλου -εξ ολοκλήρου στο πρωτότυπο κείμενο, βραβευμένη από την ΟΥΝΕΣΚΟ το 1992. Ήταν χτισμένη επάνω στην μελέτη του μετρικού συστήματος του έργου από τον καθηγητή του Α.Π.Θ. Μιχάλη Κοπιδάκη. Στην μελέτη αυτή στηριχθήκαμε και μείς για την    απόδοση των χορικών και της εξόδου…         



Για την ιστορία, είχα την τύχη και την ευτυχία να συμμετέχω ως ηθοποιός σ’ εκείνη την παράσταση στους ρόλους του Αίμωνα της Ισμήνης και του Άγγελου...

Παντελής Παπαδόπουλος

«ΑΝΤΙΓΟΝΗ» του Σοφοκλή

Η ΥΠΟΘΕΣΗ           
Ο Κρέων εκδίδει διαταγή που απαγορεύει την ταφή του Πολυνείκη προς παραδειγματισμό. Η Αντιγόνη επικαλούμενη την προφορική παράδοση αρνείται να συμμορφωθεί. Η Ισμήνη προσπαθεί να την μεταπείσει. Αδιαφορώντας για τις συνέπειες η Αντιγόνη αποπειράται να θάψει τον αδελφό της. Συλλαμβάνεται επ' αυτοφώρω, ακολουθεί "Αγώνας Λόγων" και καταδικάζεται σε θάνατο. Η Ισμήνη προσχωρεί στη πλευρά της Αντιγόνης και προκαλεί την οργή του θείου τους. Ο Αίμων μνηστήρας της Αντιγόνης προσπαθεί ματαίως να πείσει τον πατέρα του να αναιρέσει την διαταγή του. Ο Τειρεσίας παρεμβαίνει προλέγοντας δεινά για την Θήβα. Ο Κρέων συμβουλεύεται το χορό ο οποίος του συνιστά να θάψει τον Πολυνείκη και να ελευθερώσει την Αντιγόνη. Ο Κρέων υπακούει αλλά τα γεγονότα τον προλαβαίνουν. Η Αντιγόνη αυτοκτονεί δι' απαγχονισμού, ο Αίμων αυτοκτονεί επίσης στην αγκαλιά της με το ξίφος του, το οποίο είχε στρέψει ανεπιτυχώς εναντίον του πατέρα του. Η σύζυγος του Κρέοντα Ευρυδίκη μαθαίνοντας  το θάνατο του γιου της αυτοκτονεί επίσης.
Ο Κρέων συντριμμένος οδύρεται ενώ ο χορός απομακρύνεται φιλοσοφώντας...

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

Μετάφραση: Νίκος Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Παντελής Παπαδόπουλος

Κινησιολογία: Αστέρης Πολυχρονίδης

Μουσική / Διδασκαλία: Νικόλας Βογιάρης

Ενδυματολόγος: Βασιλική Κουνούπη

Φωτισμοί: Μιχάλης Κουβόπουλος

Διαχείριση φωτισμών: Νίκος Παπαδόπουλος

Ηχοληψία: Γιώργος Δασκαλάκης

Κατασκευή σκηνικών: Γιώργος Πεταλωτής

Φροντιστής: Κώστας Μαρτίν

Μάσκες: Χαράλαμπος Παυλίδης

Μακιγιάζ: Φανή Παπαδοπούλου

 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ (με αλφαβητική σειρά)

Αίμονας & Εξάγγελος: Νικόλας Δρίγκας
Φύλακας: Γιώργος Καρύδας
Τειρεσίας: Δημήτρης Κουστολίδης
Άγγελος: Χρήστος Ματσιαρόκος
Κρέοντας: Θανάσης Ρέστας
Αντιγόνη: Χριστίνα Σωτηριάδου
Ισμήνη & Ευριδίκη: Αστέρω Χαριτίδου
Διαβάζει ο σκηνοθέτης Παντελής Παπαδόπουλος
Όλος ο θίασος είναι & ο χορός των Θηβαίων.



Σχολιάστε αυτό το Video

Το όνομά σας:


Το σχόλιό σας:


Επιβεβαίωση:



* Το σχόλιό σας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 600 χαρακτήρες.

Σχόλια

Σχολιάστε πρώτος αυτό το video.