Πρόκειται
για έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο της ελληνικής ποτοποιίας στον
οποίο εισέρχονται όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, έχει υψηλά στάνταρ
ποιότητας και σημαντική εξαγωγική δυναμική.
Όμως, όχι μόνο η
ανάπτυξή του αλλά και η βιωσιμότητά του απειλούνται από τους ανεπαρκείς
ελέγχους στην αγορά και, κυρίως, την ιδιότυπη ανοχή που επιδεικνύει η
πολιτεία στην αδιαφανή διακίνηση του «χύμα» προϊόντος.
Ο λόγος για το ελληνικό τσίπουρο που, ως τυποποιημένο προϊόν, βλέπει να
ανοίγονται μπροστά του νέου δρόμοι στο εξωτερικό, ωστόσο στο εσωτερικό
συναντάει πολλά εμπόδια. Αυτά τα εμπόδια καλείται να υπερκεράσει η
νεοϊδρυθείσα Ένωση Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδας
(ΕΝ.ΑΠ.Α.Π.Ε.), ο νέος φορέας δηλαδή που δημιούργησαν οι επιχειρηματίες
του κλάδου με στόχο να προασπίσουν αλλά και να ενισχύσουν τη δυναμική
των ελληνικών αποσταγμάτων.
Το επίσημο ντεμπούτο της ΕΝΑΑΠΕ έγινε στο πλαίσιο της 1ης Έκθεσης
Αποσταγμάτων Αμπελοοινικής Προέλευσης με τίτλο «Οινοπνεύματα» που
πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου. Στο πλαίσιο αυτής της
εκδήλωσης, το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης έδωσε την πρώτη του συνέντευξη
Τύπου.
Τόσο ο πρόεδρος, Δημήτρης Αποστολάκης όσο και οι κκ Νίκος
Τοκαλής (γενικός γραμματέας) και Ε. Θεοδωροπούλου και Μ. Τσιλιλής (μέλη)
αναφέρθηκαν στις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει το εμφιαλωμένο
προϊόν αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίσταται από το –αγνώστου
προέλευσης και ενδεχομένως επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία- χύμα που
διακινείται αδιακρίτως στην αγορά εστίασης όπως και στο εμπόριο.
Η διοίκηση του ΕΝΑΑΠΕ αναφέρθηκε, επίσης, και στα διαφυγόντα
έσοδα για την ελληνική πολιτεία από το «έλλειμμα πολιτικής βούλησης», όπως
αναφέρθηκε, να καταπολεμηθεί το φαινόμενο. Αντιπαρέβαλαν, μάλιστα, την αυστηρή
πολιτική που ακολουθεί στο ίδιο θέμα για τα δικά της αποστάγματα η γειτονική
Τουρκία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το καταστατικό της
Ένωσης, όλα τα μέλη της οφείλουν να παρασκευάζουν τα προϊόντα της από σταφύλια
ελληνικής παραγωγής.
Στην πρώτη έκθεση «Οινοπνεύματα 2011» έδωσαν το παρών όλα τα
«μεγάλα ονόματα» αλλά και οι μικρότερες πλην όμως άκρως δραστήριες επιχειρήσεις
του κλάδου. Αξιομνημόνευτη, επίσης, η συμμετοχή αρκετών γνωστών οινοποιείων τα
οποία φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί τη δυναμική της αγοράς και λανσάρουν το
δικό τους τσίπουρο.
Εξίσου πρέπει να σημειωθεί και η μεγάλη ποικιλία των
προϊόντων (με γλυκάνισο ή χωρίς, αρωματικά βότανα κ.α.) που δείχνει ότι
σταδιακά η αγορά αλλά και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή
ωριμάζουν.