Ένα σημαντικό έργο οδοποιίας για τους
κατοίκους των Δήμων Αλιστράτης και Νέας Ζίχνης, αλλά και τους διερχόμενους
μεταξύ των Νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας, εγκαινίασε ο Νομάρχης Σερρών κ.
Στέφανος Φωτιάδης, σήμερα, Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010.
Πρόκειται για τη βελτίωση του οδικού άξονα
Νέας Ζίχνης – Μεσορράχης – Λευκοθέας που ήταν πάγιο αίτημα των τοπικών
κοινωνιών των δύο Δήμων.
Από την πλευρά του ο Νομάρχης κ. Στέφανος
Φωτιάδης αφού πρώτα ανταπέδωσε τις ευχαριστίες προς τον Δήμαρχο
Αλιστράτης, αναφέρθηκε στο έργο και τη
σημασία του, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που εγγυάται την
ασφάλεια στις μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής και γενικότερα όλων των
διερχομένων, καθώς πρόκειται για τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου.
Το
έργο
Το τμήμα που εγκαινιάστηκε,
συνολικού μήκους 1.150 μ., είναι τμήμα της Εθνικής Οδού Σερρών προς
Δράμα και Καβάλα.
Η αρχή του απέχει περί τα 5,2
χλμ από το Δ.Δ. Μεσορράχης και απολήγει στην είσοδο του Δ.Δ. Λευκοθέας.
Η Εθνική Οδός, και συγκεκριμένα
στο τμήμα αυτό, παρά το γεγονός ότι είναι βασική οδός σύνδεσης πρωτευουσών
όμορων Νομών εν τούτοις ήταν εξαιρετικά
προβληματική για χρήση.
Επιλέχθηκε ο διαχωρισμός των
ρευμάτων κυκλοφορίας σε δύο κλάδους:
Παρέμεινε η υφιστάμενη οδός ως
κλάδος 1, πλάτους καταστρώματος 6,00 μ., που εξυπηρετεί την κίνηση προς
Δράμα. Αφού αναμορφώθηκε η επιφάνεια κύλισής του μετά από φρεζάρισμα,
τοποθετήθηκαν νέες ασφαλτικές στρώσεις
(ισοπεδωτική και τάπητας κυκλοφορίας).
Επιπλέον, κατασκευάστηκε νέος κλάδος
2, πλάτους καταστρώματος 4,5 μ. , που εξυπηρετεί την κίνηση προς
Σέρρες.
Ο κλάδος 2, ελαφρά υπερυψωμένος
έναντι του κλάδου 1, κατασκευάστηκε σύμφωνα με την τυπική διατομή
(αμμοχαλικώδες επίχωμα πάχους 0,60μ., τρεις στρώσεις οδοστρωσίας πάχους 0,10 μ. και τρεις στρώσεις ασφαλτικών).
Οι κλάδοι διαχωρίζονται στην αρχή τους και συνενώνονται στο πέρας τους
με τη δημιουργία κατάλληλων ζωνών αποκλεισμού.
Η μελέτη του έργου συντάχθηκε και εγκρίθηκε
από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της
Ν.Α. μετά από προέγκριση της Διεύθυνσης Δημοσίων Εργων της Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας.
Το έργο του νέου
κλάδου δημοπρατήθηκε στις 10.03.2009 και μειοδότης για το νέο κλάδο αναδείχθηκε
ο κ. Αγγειοπλάστης Στέργιος, πολιτικός μηχανικός.
Το υφιστάμενο τμήμα
ασφαλτοστρώθηκε με πιστώσεις του έργου της συντήρησης του Επαρχιακού δικτύου
Φυλλίδος με ανάδοχο τον κ. Ανέστη Καραντινίδη, Πολιτικό Μηχανικό.
Η δαπάνη κατασκευής
του νέου κλάδου ανήλθε συνολικά στο ποσό των 251.000 Ευρώ.
Η δαπάνη συντήρησης
του υφιστάμενου κλάδου ανήλθε στο ποσό των 120.000 Ευρώ.
Η συνολική δαπάνη του
έργου έφτασε στο ποσό των 371.000 Ευρώ.
Φορέας μελέτης και επίβλεψης είναι η
Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σερρών και
συγκεκριμένα το Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων (Γεράσιμος Σμυρνάκης, Αναστασία
Παπαδοπούλου, Αρτεμη Καμτσιούρη, Στέργιος Μουραμπετζής, Απόστολος Ζαχαράς).
Το έργο
χρηματοδοτήθηκε από το Νομαρχιακό Πρόγραμμα Επενδύσεων Ν.Α. Σερρών (ΚΑΠ).