του Βασίλη Παπαχρήστου
Χημικού MEd
Η
ενασχόληση με τις απόψεις της Πολιτικής Προϊσταμένης του Υπουργείου
Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, εδώ και δυόμισι χρόνια,
έμοιαζε με το να προσπαθείς να επιβιώνεις σε θαλασσοταραχή, σεισμό,
λιμό, λοιμό και οποιαδήποτε θεομηνία.
Εκεί που υπήρχε ηρεμία, νηνεμία, ησυχία, άπνοια εκεί και ξεκινούσε η
θεομηνία. Η επικοινωνιακή της ομάδα (θα θέλαμε στα πλαίσια της
διαύγειας, της συμμετοχικής δημοκρατίας, του opengov του Γιώργου και των
συγγενών του βρε αδελφέ, να γνωρίζουμε πόσοι την αποτελούσαν και πόσο
μας κόστισαν καθόν χρόνον ήταν εγκατεστημένη στο Υπουργείο Παιδείας Διά
Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και μάλλον την ακολουθούν στο νέο
Υπουργείο που μετακινείται) χειρίζεται άριστα τη ψυχολογία του όχλου.
Γνωρίζει να ακυρώνει τις προσπάθειες αυτών που επιθυμεί, να χαϊδεύει
αυτιά κάποιων, να αλλάζει πορεία και στόχους σε μία συζήτηση, να, να
,,,. Να χειραγωγεί τέλεια τη γνώμη των Ελλήνων Πολιτών.
Μιλούσαν αυτοί, με το στόμα της υπουργού, για εκπαιδευτικούς που δεν
έχουν πλήρες ωράριο, για εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε διαφόρους
φορείς, για εκπαιδευτικούς που δεν έχουν αντικείμενο. Η υπουργός
καθοδηγούμενη από αυτούς μίλησε για εξορθολογισμό του διδακτικού
προσωπικού (Άριστη φράση για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης. Αυτός
είναι ο πλούτος της Ελληνικής Γλώσσας που κάποιοι κατάφεραν μέσω
κερκόπορτας να την καθυποτάξουν στην Αγγλική). Μας παρουσίασε το moto
«πρώτα ο μαθητής», όπου μετά από αρκετό χρονικό διάστημα το χρέωσε στον
αντικαταστάτη της. Οποιαδήποτε ανακοίνωσή της, συνοδευόταν την επόμενη
ημέρα από καταιγισμό συνεντεύξεων – παρουσίας σε όλα τα μέσα ενημέρωσης.
Όλη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων έτρεχε από τηλεοπτικό σταθμό σε τηλεοπτικό σταθμό, από
ραδιοφωνικό σταθμό σε ραδιοφωνικό σταθμό, από εφημερίδα σε εφημερίδα.
Εξαθλίωσαν ηθικά, ψυχικά πρώτιστα τους εκπαιδευτικούς στα μάτια της
κοινωνίας. Και στη συνέχεια ευκολότατα, οι εκπαιδευτικοί ως θύματα,
εξαθλιώθηκαν και οικονομικά χωρίς να έχουν συμμάχους. Όμως, αυτό που
αρχικά ξεκίνησε με τους εκπαιδευτικούς συνεχίστηκε με όλους τους άλλους
υπαλλήλους δημοσίου και ιδιωτικού φορέα.
Και κατάφερε αυτή η ομάδα να διασπάσει τον κοινωνικό ιστό σε επίπεδο
συμμαχίας. Και κατάφερε να στρέψει την μία κοινωνική ομάδα εναντίον της
άλλης.
Μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που δεν εργάζονται και
επιβαρύνουν την εθνική οικονομία. Ότι δε βρίσκονται στις σχολικές
αίθουσες αλλά είναι αποσπασμένοι σε διάφορους φορείς. Δηλαδή η κα
Διαμαντοπούλου ως μέρος του τότε πολιτικού συστήματος δεν προέβη σε
τέτοιου είδους εξυπηρετήσεις; Η κα Διαμαντοπούλου δεν ήταν μέρος του εν
λόγω πολιτικού συστήματος; Κατήγγειλε τότε κάτι για αυτά που τώρα
διαρρηγνύει τα ιμάτιά της; Σε ποια ηλικία διορίσθηκε νομάρχης Καστοριάς;
Μέσω εξετάσεων διορίστηκε, μέσω αντικειμενικών κριτηρίων διορίστηκε;
Περίμεναν την κα Διαμαντοπούλου για να θεωρηθεί η μόνη λύση του
Σοσιαλιστικού Κινήματος;
Και βεβαίως η ομάδα συνέχιζε το έργο της και πιθανόν να συνεχίσει στο νέο υπουργείο.
Μεταξύ υπουργείου παιδείας και εισαγγελικών αρχών ξεκίνησε μία
ανταλλαγή ανακοινώσεων για το ποιος έχει ευθύνη για την μη έγκαιρη
εκτύπωση των σχολικών βιβλίων. Ακόμη δεν έχουν καταλογισθεί ευθύνες έστω
και εάν πέρασε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα (όπως ανακοίνωσε η κα
Διαμαντοπούλου). Και ξαφνικά ακούσαμε για ψηφιακά βιβλία. Και ξαφνικά
ακούσαμε για κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. Και
ξαφνικά μάθαμε για την πρόθεση του υπουργείου στο νέο σχολείο ότι δε θα
υπάρχει συγκεκριμένες ενότητες. Άρα δε χρειάζεται συγκεκριμένο σχολικό
εγχειρίδιο. Τόσο, μα τόσο, σχεδιασμένα τα πάντα!!!
Και μίλησαν εδώ και ένα έτος περίπου για συγχωνεύσεις σχολικών
μονάδων. Και για αυτό το θέμα σημαία ήταν «πρώτα ο μαθητής». Και
ακούσαμε φέτος από την τρόϊκα περί κλεισίματος οργανισμών - φορέων.
Κατάφερε η ομάδα να περάσει την άποψη της τρόϊκας στην ελληνική κοινή
γνώμη πως τα πάντα γίνονται για τον μαθητή. Έλεος!!!
Είναι γνωστό σε όλους ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων είχε πάρει τα εύσημα τόσο από την
τρόϊκα όσο και από τον ΟΑΣΑ για τον τρόπο που χειριζόταν τα θέματα της
Ελληνικής Εκπαίδευσης.
Να συνεχίσουμε και άλλο;
Παραμονή, της ψήφισης του δεύτερου μνημονίου, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε:
• Το νέο σχέδιο νόμου αναφορικά με τη διοίκηση της εκπαίδευσης
• Το νέο Λύκειο
• Εγκύκλιο περί των νέων συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων
• Τα περί αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με φόντο την έξοδο κάποιων εξ ημών από την εκπαίδευση.
Και τότε ώ του θαύματος!!! Απολύουμε δημοσίους υπαλλήλους όπως ορίζει και πάλι η τρόϊκα.
Προεκλήθη αναβρασμός στην Ελληνική Κοινωνία, στην Εκπαιδευτική
Κοινότητα, μεταξύ των δημοσιογράφων. Ασχολήθηκαν όλοι με τα θέματα αυτά.
Και μετά σιγή. Πού άραγε βρίσκονται τα εν λόγω θέματα; Πότε θα
αποτελέσουν και πάλι την πρώτη είδηση; Τι περιμένουν άραγε; Ενώ υπάρχουν
ανοικτά αυτά τα μέτωπα…
Εδώ και καιρό η κα Διαμαντοπούλου διατυμπανίζει προς κάθε κατεύθυνση
πως δεν μπορεί να συμπλέει η υπουργική θέση με εκείνη του βουλευτή. Και
ταυτόχρονα κάνει σημαία ότι δε μπορεί η χώρα να οδηγηθεί σε νέα
εκλογική αναμέτρηση. Τόσο πολύ ενδιαφέρεται για το καλό της χώρας μας;
Εάν ναι, γιατί δέχεται την αποζημίωσή της λόγω της υπουργικής της
θέσης; Γιατί το Ελληνικό Δημόσιο να χρυσοπληρώνει τους συμβούλους της
στο υπουργείο Παιδείας;
Βεβαίως είναι γνωστό σε όλους ότι η κα Διαμαντοπούλου δεν πρόκειται να
ψηφιστεί ούτε από τις πέτρες. Δηλαδή δε θέλει να αξιολογηθεί η ίδια
τώρα. Ενώ… Εδώ και τώρα αξιολόγηση (μέσω Γαλλικού οίκου) για τους
εκπαιδευτικούς.
«Νυν επέστη ο καιρός…»