Προφανώς όταν το θράσος των
ανθρώπων είναι ανεξέλεγκτο πρέπει να τυγχάνουν και της ανάλογης αντιμετώπισης, γιατί όταν κάποιος παραβλέπει τα λάθη του παρελθόντος είναι καταδικασμένος να
τα ξαναζήσει! Στις γραμμές που θα ακολουθήσουν θα παρουσιάσω τις αποφάσεις,
ενέργειες του Δ.Σ του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών και κατ' επέκταση της Δημοτικής
Αρχής του κ. Αγγελίδη .Αποφάσεις και ενέργειες που οδήγησαν στην μερική
απενεργοποίηση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, στην δυσφήμιση του μοναδικού χώρου στα Βαλκάνια, την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από την
χρήση του Αυτοκινητοδρομίου, όπως επίσης οικονομικές απώλειες εκατοντάδων
χιλιάδων ευρώ από τους Σερραίους επιχειρηματίες εξ' αιτίας αποφάσεων πολιτικών
ανδρών. Θα βασιστώ σε Δημόσια έγγραφα της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Δήμου
Σερρών τα οποία είναι στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου και θα θέσω κάποια
ερωτήματα τα οποία επιμελώς η Δημοτική Αρχή αποφεύγει να απαντήσει.
Ιστορικό
Το έργο εκτελέστηκε με βάση
την με αριθμό 11/2011 μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Σερρών.
1. Η Τεχνική Υπηρεσία του
Δήμου και κατ' επέκτασιν ο Δήμος Σερρών έχει στην κατοχή του
κάποιο email ή fax ή κάποιο έγγραφο ώστε να
αποδεικνύει ότι ενημέρωσαν το Υπουργείο, χρηματοδότη του έργου ότι πρόκειται για
ειδική περίπτωση ασφάλτου Αυτοκινητοδρομίου και όχι ασφάλτου κοινής χρήσης
δημοσίων οδών;...
Η διάστρωση της αντιολισθηρής στρώσης
της κυρίας πίστας ξεκίνησε την 17/8/2012 και τελείωσε 29/8/2012...... όπως και την 12 και 18/9/13 ελήφθησαν 33 πυρήνες από το σύνολο της πίστας και όλες
οι μετρήσεις ήταν εντός προδιαγραφών κατά τον Ανάδοχο!.
1. Η διοίκηση του
Αυτοκινητοδρομίου Σερρών και κατ΄επέκταση ο Δήμος Σερρών είχε ορίσει ειδικό
σύμβουλο του έργου το πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας ;
2. Αν ναι, είχε
δαπανηθεί περίπου το ποσό των 130.000 ευρώ για την υπηρεσία του πανεπιστημίου
και αν ναι τι ακριβώς υπηρεσία προσέφερε για τέτοια αμοιβή;
3. Είχε προσλάβει
ειδικό συνεργάτη για την επίβλεψη του έργου έναντι του ποσού των 5.000
ευρώ για τις 12 μέρες της επίστρωσης της ασφάλτου;
4. Το Πανεπιστήμιο της
Θεσσαλίας και ο ειδικός συνεργάτης έλαβαν δείγματα ποιότητας του μίγματος προς
ανάλυση κατά την επίστρωση της ασφάλτου ;
5. Υπάρχει κάποια έκθεση του
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ειδικού συνεργάτη που να αναφέρει αν έλαβαν
δείγματα, αν πραγματοποίησαν αναλύσεις και τι αποτελέσματα έδειξαν;
6. Ο Ανάδοχος του
έργου ελέγχθηκε αν διέθετε τον ανάλογο συγκεκριμένο μηχανικό εξοπλισμό για την
ολοκλήρωση του έργου, γιατί χρειαζόταν μηχανήματα επίστρωσης ασφάλτου κάλυψης
μεγάλης επιφάνειας;
7. Ο Ανάδοχος είχε
την εμπειρία για την εξασφάλιση της επιτυχίας του έργου,όταν ο κ. Δήμαρχος
απαιτεί εμπειρία στο κόψιμο του αγριόχορτου;
Με το υπ' αριθ.58807/
1-10-2012 έγγραφο η Δ.Τ.Υ του Δήμου Σερρών επιστρέφει το 5ο Π.Π.Α.Ε και τον 6ο
Λογαριασμό τα οποία αφορούσαν την αντιολισθηρή στρώση διότι διαπιστώθηκε
αποκόλληση αδρανών και αποσάθρωση στην επιφάνεια του οδοστρώματος σε ορισμένα
σημεία σε μια στροφή (Κ7)
1. Σε ορισμένα σημεία ή.....
σε μια στροφή την Κ7 όπως ισχυρίζεται ο Ανάδοχος ή και σε άλλα σημεία υπήρχε
πρόβλημα όπως θα δούμε παρακάτω και έπρεπε να ελεγχθούν;
2. Οι κύριοι δηλαδή πλήρωσαν
τους 5 λογαριασμούς χωρίς να ελέγξουν την ποιότητα της εργασίας, την ποιότητα
του διαστρωμένου μίγματος και πολύ πιθανόν να πλήρωναν και τον
τελευταίο, 6ο λογαριασμό, εάν δεν δημοσιοποιούντο η καταστροφή
;
3. Αν πληρωνόταν με ιδιωτικά
σας χρήματα κ.κ της Δημοτικής Αρχής, μια ιδιωτική κατοικία θα την πληρώνατε πριν
καν την ελέγξετε;; Και αν έπεφτε μετά από 10 μέρες τι ενέργειες θα κάνατε ;
Την 2/10/2012 λήφθηκε στη
θέση Δ74 αριστερά (στροφή Κ7), ακριβώς πριν το σημείο που εμφανίσθηκε η
αποσάθρωση ένας πλακούντας και ένας πυρήνας. Από τον έλεγχο ......εντός της
επιτρεπόμενης απόκλισης, αναφέρει ο Ανάδοχος!
Με το υπ'
αριθμ.59897/4-10-2012 έγγραφό της η Δ.Τ.Υ του Δήμου Σερρών καλεί τον ανάδοχο
...........να διατυπώσει τις ενέργειες και την μέθοδο που θα ακολουθήσει για
την αποκατάσταση του προβλήματος..... και ο στόχος παραμένει με
το υπ' αριθ. πρωτ. 60337 /8-10-2012 ο Ανάδοχος ΕΠΑΝΥΠΟΒΑΛΛΕΙ τον 6ο
Λογαριασμό!
Ο Ανάδοχος απαιτεί να
πληρωθεί ολοκληρωτικά για ένα έργο που δεν έχει τελειώσει και δεν έχει
παραληφθεί;
Ποιος άνθρωπος δεν θα
αναρωτηθεί γιατί ενώ το έργο δεν παραλαμβάνεται ο Ανάδοχος αξιώνει την
αποπληρωμή του;
Μέχρι αυτή την χρονική
στιγμή ο Δήμος Σερρών ενώ έχει πληρώσει το Πανεπιστήμιο
της Θεσσαλίας και τον ειδικό συνεργάτη γιατί δεν τους συμβουλεύονται για τους
λόγους αποτυχίας του έργου;
Ο Ανάδοχος με την υπ' αριθ. πρωτ. 64825/1-11-2012 ενημερώνει τον Δήμο Σερρών ότι απευθύνεται στο
Α.Π.Θ. και την 15/11/2012 ο καθηγητής του Α.Π.Θ του Τμήματος Πολιτικών
Μηχανικών κ. Νικολαΐδης Αθανάσιος έλαβε δείγματα από το έργο,
εξέτασε όλα τα εργαστηριακά που ελήφθησαν κατά την διάρκεια των εργασιών, ανέλυσε τα αίτια και τους τρόπους αποκατάστασης και συνέταξε την από
27/11/2012 Τεχνική Έκθεση με τίτλο <<Διερεύνηση για αποκατάσταση
ελαττωμάτων ασφαλτοτάπητα στο Αυτοκινητοδρόμιο του Δήμου Σερρών>> την
οποία υπέβαλλε ο Ανάδοχος στον Δήμο Σερρών με το υπ' άριθ. 74486/28-11-2012
έγγραφό του.
Στην έκθεσή του αυτή την
28-11-2012 ο καθηγητής του ΑΠΘ κ. Νικολαΐδης ο οποίος κλήθηκε από
τον Ανάδοχο, όπως
ανέφερα πρίν, ΘΕΩΡΗΣΕ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΥΔΡΟΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΑΔΡΑΝΩΝ ΠΟΥΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ
ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!
Ο Δήμαρχος
δηλαδή ΓΝΩΡΙΖΕ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΣΤΟΧΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ από την 28-11-2012
και στο Δημοτικό Συμβούλιο αρχές του 2013 με απειλές μηνύσεων κατά παντός
υπευθύνου, (δεν γνώριζε τον υπεύθυνο της καταστροφής;) και με γενικολογίες, προσπαθούσε να αποδείξει αυτά που ήθελε ώστε να
απαλλάξει τους πολιτικούς του συνεργάτες και τις υπηρεσίες του Δήμου, με
συμπαραστάτες του τον Αντιδήμαρχο κ. Γαλάνη και τον πρόεδρο του
Αυτοκινητοδρομίου κ. Δημητρίου να αλαλάζει μέσα στο Δημοτικό συμβούλιο
για...... χαρτιά στην παρέμβαση του κ. Κωσταντινίδη ο οποίος επικαλέστηκε
μαρτυρίες φίλων του χώρου που έλεγαν: ΕΙΔΑΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ; ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕ
ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΔΕΙΤΕ!
Γιατί σε εκείνο το Δημοτικό
Συμβούλιο ο κ.Αγγελίδης δεν παρουσίασε τον συνεργάτη του Δήμου, το πανεπιστήμιο
της Θεσσαλίας και τον ειδικό συνεργάτη που είχε προσλάβει η Δημοτική Αρχή
να εκθέσουν τις απόψεις τους και να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των
Σερραίων Δημοτών, ως όφειλε, παρά μόνο τον εκπρόσωπο του Αναδόχου
καθηγητή του Α.Π.Θ κ. Νικολαΐδη, ο οποίος εκτός όλων των άλλων
υποτίμησε την νοημοσύνη των Σερραίων Δημοτικών Συμβούλων και των
Δημοτών που παρίσταντο για να υπερασπίσει τα συμφέροντα
του εντολέα του Αναδόχου και μίλησε απαξιωτικά σε όσους του
απηύθυναν ερωτήσεις σε εκείνο το τραγικό Δημοτικό Συμβούλιο;
Πόση ώρα συνευρέθησαν οι κ.κ.
Αγγελίδης - Νικολαΐδης πριν το Δημοτικό συμβούλιο και
για ποιο λόγο αφού ο εις εξυπηρετούσε τα συμφέροντα του Σερραϊκού Λαού
και ο έτερος του εντολέα του Αναδόχου του έργου; ******************************************************************************************************************************
Ευτυχώς στα αρχεία του serrestv.gr υπάρχει το εν
λόγω δημοτικό συμβούλιο αν χρειασθεί να θυμηθούμε τι ισχυριζόταν οι
κύριοι!
Λόγω του ότι το αρχικό ποσό
του έργου (περί το 1.000.000 ευρώ) είχε εξαϋλωθεί αρχίζει η αναζήτηση άλλων
πηγών χρηματοδότησης, γιατί κανείς δεν τολμούσε να ισχυριστεί δημοσίως ότι
η ζημιά θα πληρωνόταν από την τσέπη του Σερραίου Δημότη.
Η Αρχή πληρωμής της
Γενικής Γραμματείας Επενδύσεων και Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενημερώνει με την
υπ' αριθ. 20802/Α Πλ2030/15-5-13 ότι το ποσό των απροβλέπτων δεν
επαρκούσε, και ότι για την κάλυψη των εργασιών της τροποποιημένης ασφάλτου θα
πρέπει να πραγματοποιηθεί νέα δημοπράτηση και να υπογραφεί νέα σύμβαση για τις
εν λόγω εργασίες.
Η Ε.Υ.Δ των Ε.Π του στόχου
<<Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία>> με
το υπ' αριθ. 301126/δ20-5-2013 ενημερώνει τον Δήμο Σερρών ότι δεν είναι επιλέξιμη
για συγχρηματοδότηση η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση (2ος Α.Π.Ε.) του έργου, από το
διασυνοριακό πρόγραμμα Ελλάδα - Βουλγαρία 2007-13, του εγκεκριμένου τεχνικού
δελτίου προκειμένου να είναι άρτιο και λειτουργικό.
Προφανώς η αστοχία είχε
διαπραχθεί, όμως χωρίς να καταγγείλει ουδείς κανένα, παρ΄όλα αυτά αρχίζει
ένας χαρτοπόλεμος μεταξύ Αναδόχου και Δημοτικής Αρχής με μοναδικό σκοπό
την διερεύνηση της δυνατότητας επιπλέον χρηματοδότησης του έργου από την
22-1-2013 χωρίς να βρίσκεται λύση στο πρόβλημα ενώ παράλληλα συνεχίζονται
οι αλλεπάλληλες λήψεις δειγμάτων προς διερεύνηση του προβλήματος και
φτάνουμε μέχρι την 18/6/2013, κατά την οποία με την υπ' αριθ. 310/2013 απόφαση της Οικονομικής
Επιτροπής του Δήμου Σερρών εγκρίθηκε ο ορισμός ΕΙΔΙΚΟΥ εμπειρογνώμονα
ο οποίος προτάθηκε να είναι το Εργαστήριο Οδοποιίας του Ε.Μ.Π. υπό της εποπτείας
του Καθηγητή κ. Λοΐζου Ανδρέα (πριν αρχίσει το έργο δεν ήξεραν τη
διεύθυνση του εν λόγω Ιδρύματος και του κ. Λοΐζου;), με σκοπό την διερεύνηση του
φαινομένου της αποκόλλησης αδρανών υλικών και την υποβολή πρότασης τρόπου
αποκατάστασης. Ο Δήμος απευθύνεται επίσης με την υπ' αριθμ. 36731/19-6-2013 και
στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος / Τ.Κ.Μ (ούτε αυτή τη διεύθυνση γνώριζε πριν
αρχίσει το έργο η Δημοτική Αρχή και η Διοίκηση του Αυτοκινητοδρομίου;) και
αιτείται τον ορισμό πραγματογνώμονα με σκοπό
α) την διερεύνηση του
φαινομένου της αποκόλλησης των αδρανών από την τελική στρώση του οδοστρώματος της πίστας
β) την εκτίμηση του τρόπου
και του κόστους αποκατάστασης.
γ) τον έλεγχο εφαρμογής
τεχνικών εφαρμογών και όρων.
Την επομένη 20-6-13 με
την αριθ. πρωτ. 37150 ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΓΗ για την ανακατασκευή
της αντιολισθηρής στρώσης στην κύρια πίστα του Αυτοκινητοδρομίου
Σερρών την οποία ενίσταται ο Ανάδοχος με την υπ' αριθ. πρωτ. 39727/28-6-2013.
Ο χαρτοπόλεμος συνεχίζεται,
δηλαδή, μεταξύ των συμβαλλομένων πλευρών για το έργο, για ένα λόγο που θα
πρέπει να διερευνηθεί ίσως, χωρίς να βρίσκεται λύση, με μόνο θύμα το
Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών και τους Σερραίους Επιχειρηματίες μέχρι που Ω! του
θαύματος εμφανίζεται (κάτι που έπρεπε να γίνει από την αρχή της έρευνας για το
πρόβλημα που δημιουργήθηκε) ο Εξειδικευμένος Σύμβουλος Ποιοτικού Ελέγχου
Ε.Σ.Π.ΕΛ., ο μόνος θεσμοθετημένος σύμβουλος ποιοτικού ελέγχου
του κράτους και πραγματοποιεί ελέγχους παρουσία του Αναδόχου.
ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ο.....
Ε.Σ.Π.ΕΛ ! Με τον έλεγχο του Ε.Σ.Π.ΕΛ ελήφθησαν 12 πλακούντες και 12
πυρήνες από 2 θέσεις και τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών έδειξαν ότι:
1. Όλοι οι έλεγχοι του
βαθμού συμπύκνωσης της αντιολισθηρής στρώσης είναι ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ.
Δεδομένου του μεγάλου βαθμού απόκλισης και της σημασίας του έργου
το ΕΛΑΤΤΩΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΩΣ ΟΥΣΙΩΔΕΣ
2. Ο έλεγχος βάθους οδοστρώματος
είναι ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ 7 ΑΠΟ ΤΟΥΣ
12 ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ 9 ΣΤΟΥΣ
12 ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ..
Ακριβώς πέντε μέρες μετά την
επίσκεψη του Ε.Σ.Π.ΕΛ στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών με το υπ' αριθ. πρωτ. 46459/25-7-2013 ο Ανάδοχος προτείνει ως τρόπο αποκατάστασης την
χρησιμοποίηση ασφαλτικού σκυροδέματος κλειστού τύπου
για αντιολισθηρή στρώση με τροποποιημένη άσφαλτο σε περίπτωση που δεν
συντρέχουν λόγοι χρήσης ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ασφαλτομίγματος,
επικαλούμενος την τεχνική έκθεση του συμβούλου του κ. Νικολαΐδη του Α.Π.Θ.
Ο καθηγητής του Ε.Μ.Π
κ. Ανδρέας Λοΐζος με το υπ' αριθ. πρωτ. 47828/31-7-2013
υπέβαλε τρεις προτάσεις αποκατάστασης
της αντιολισθηρής στρώσης με την επιφύλαξη ότι πριν πρέπει να
πραγματοποιηθεί δοκιμαστική στρώση τοπικά σε μικρή κλίμακα με σκοπό τον έλεγχο
διασφάλισης ποιότητας του διαστρωθέντος μίγματος.
Με την
υπ' αριθ. πρωτ. 48526/1-8-2013 έρχεται η έκθεση πραγματογνωμοσύνης του
Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και αναφέρει ως τρόπο αποκατάστασης
ΤΟ ΦΡΕΖΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗΣ ΣΤΡΩΣΗΣ ΣΕ ΒΑΘΟΣ 4 ΕΚΑΤ. ( εφαρμογή μόνο στα τμήματα ΤΩΝ ΣΤΡΟΦΩΝ (όχι μόνο της
Κ7) που εμφανίζουν πρόβλημα ήτοι σε κατάλληλο μήκος και κατάλληλο πλάτος
1,5 έως 2 λωρίδες σύμφωνα με τις οδηγίες της υπηρεσίας), την
κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης πάχους 4 εκατ. με νέα μελέτη
σύνθεσης, με προηγούμενο έλεγχο υδροφιλίας των χρησιμοποιημένων αδρανών, σύνθεση κλειστού τύπου τροποποιημένης ασφάλτου.
Την 7-8-2013
η TUV HELLAS A.E πραγματοποίησε επιτόπια επίσκεψη στο έργο και
πραγματοποίησε ελέγχους παρουσία του Αναδόχου.
ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ
ΟΙ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΓΙΑΤΙ
ΔΕΝ ΕΡΩΤΗΘΗΣΑΝ ΠΡΙΝ
ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΠΙ ΤΟΥ
<< ΠΤΩΜΑΤΟΣ>>
(;) ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ ;
Την 2-9-2013 με το
υπ' αριθ.55930 έγγραφο η Δ.Τ.Υ του Δήμου Σερρών δίδει εντολή για
την διάστρωση ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ στην κύρια πίστα του
Αυτοκινητοδρομίου Σερρών και ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ Κ9
ΚΑΙ Κ10.!
ΤΗΝ
3-9-2013 πραγματοποιήθηκε φρεζάρισμα των ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ Κ9
ΚΑΙ Κ10 και την 5-9-2013 δια στρώθηκε στα ίδια τμήματα που
έγινε το φρεζάρισμα νέα αντιολισθηρή στρώση ασφαλτοσκυροδέματος ελήφθησαν δείγματα
και εστάλησαν στο Ε.Μ.Π υπόψη κ. Ανδρέα Λοίζου.
Πριν καν φθάσουν τα δείγματα
στο Ε.Μ.Π ο Ανάδοχος την επομένη 6-9-2013 με το υπ' αριθ. 57827
έγγραφο ενημερώνει τον Δήμο Σερρών ότι έχει προμηθευτεί 30 τόνους νέας
τροποποιημένης ασφάλτου προκειμένου να αποκαταστήσει τα ελαττωματικά τμήματα
και λόγω του ότι η συγκεκριμένη άσφαλτος δεν μπορεί να παραμείνει για μεγάλο
χρονικό διάστημα ζήτησε να ξεκινήσει η διάστρωση την 11-9-2013 !
Ω!
ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΡΟΣ
ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ ΤΗΝ 10-9-2013 ΜΕ ΤΟ υπ' αριθ. 57827/10-9-2013 ΕΓΓΡΑΦΟ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
ΕΔΩΣΕ..... ΕΝΤΟΛΗ (έχει δικαίωμα;) για την συνέχιση της αποκατάστασης
και στα υπόλοιπα τμήματα που παρουσίαζαν ελάττωμα σε εκτέλεση της
με αριθ. πρωτ. 37150/20-6-2013 ειδικής διαταγής.
Η Δ.Τ.Υ του Δήμου Σερρών, μη
διακινδυνεύοντας το παραμικρό μετά από τόσα ευτράπελα δεν πέφτει στην
απρονοησία του Δημάρχου να ΔΩΣΕΙ ΕΝΤΟΛΗ πριν εξαχθούν τα
αποτελέσματα των εξετάσεων του νέου αντιολισθηρού μίγματος για συνέχιση της
αποκατάστασης και ζητά με το υπ' αριθ. 59551/12-9-2013 έγγραφο από τον
Ανάδοχο να προσκομίσει πλήρη μελέτη σύνθεσης με όλα
τα χαρακτηροιστικά του νέου ασφαλτομίγματος και τον ενημερώνει ότι
Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΙΝ
ΤΗΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟΥ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ...... ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ!
Ο Ανάδοχος καλυμμένος από
την ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ από το υπ' αριθ. 57827/10-9-2013
έγγραφο, μετά το φρεζάρισμα του ασφαλτοτάπητα που διήρκεσε από
9/9/2013 έως 11/9/2013 όλων των ελαττωματικών τμημάτων, προχωρά από
την 12/9/2013 έως την 15/9/2013 σε διάστρωση της νέας αντιολισθηρής στρώσης, ελήφθησαν δείγματα νωπού ασφαλτοσκυροδέματος κατά την διάρκεια της
διάστρωσης τα οποία αποστάλθηκαν για έλεγχο στο Γραφείο
Ελέγχου Υλικών και Ποιότητας Δημοσίων Έργων Σερρών .
Τα
αποτελέσματα εμφανίζουν ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΚΑΙ
ΚΟΚΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ!
Την 20/9/2013 συντάσσεται
και υπογράφεται από την Δ.Τ.Υ., τον Ανάδοχο και το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών Α.Ε
το Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής για χρήση των εργασιών αποκατάστασης των
ελαττωμάτων, με την σημείωση ότι η αποκατάσταση έγινε σε τμήματα της επιφάνειας
της αντιολισθηρής στρώσης με ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΟΧΟΥ και
η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ Η ΜΗ
ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΩΣ ΠΡΟΣ
ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ σύμφωνα με το υπ' αριθ. 59551/12-9-2013 έγγραφό της
δεν είχε ελεγχθεί το μείγμα.!
Δέκα μόλις μέρες μετά
την ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ για το έργο της επίστρωσης από τον Ανάδοχο,
παρά τον προβληματισμό και τις επιφυλάξεις της Δ.Τ.Υ. του Δήμου Σερρών, οι
επιβλέποντες του έργου με τις υπ' αριθμ. πρωτ. 62893/25-9-2013 και
63280/27-9-2013 αναφορές τους, ενημερώνουν την Δ.Τ.Υ. του Δήμου Σερρών ότι ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΣΕ
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΜΕ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΝΑ ΕΞΕΛΛΙΣΕΤΑΙ
ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ ΜΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ.!
Τρεις μόλις μέρες (30-9-2013)
αργότερα έρχεται και η τεχνική έκθεση της TUVHELLAS A.E για την
διερεύνηση των αιτιών του φαινομένου της αποκόλλησης αδρανών από την κύρια
πίστα και αναφέρει ότι ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΤΠ
του ΥΠΕΧΩΔΕ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ
ΕΡΓΟΥ....... ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΩΡΟΥ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗΣ ΑΔΡΑΝΩΝ, αλλά δεν θα πρέπει να παραβλέπεται το
γεγονός πως καθότι το έργο είναι ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΧΡΗΣΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΤΟΜΙΓΜΑΤΑ προκειμένου να εξασφαλίζονται υψηλά μηχανικά αντοχή, εξαιρετικά επιφανειακά χαρακτηριστικά
και αυξημένη διάρκεια ζωής.
Την επομένη 1-10-2013 η
Δ.Τ.Υ. του Δήμου Σερρών με το υπ' αριθ. 63852/1-10-2013 ενημερώνει τον
Ανάδοχο ότι το φαινόμενο αποκόλλησης των αδρανών ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΕ και
οι εργασίες αποκατάστασης δεν γίνονται αποδεκτές με την 37150/20-6-2013, την
οποία αγνόησε ο Ανάδοχος ως φαίνεται βασιζόμενος
στην ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ (57827/6-9-2013). Δεν γνωρίζω αν όταν
η ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ εξελιχθεί σε ΑΣΤΟΧΙΑ Δημάρχου
καλείται ο κ. Δήμαρχος να την πληρώσει από την τσέπη του ή από τους δημότες που
τον εξέλεξαν!
Μία εβδομάδα αργότερα από
την ενημέρωση του Αναδόχου, η Αρχή Πληρωμής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων
Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με το
υπ' αριθ. 44242/Α.Πλ8184/8-10-2013 αποφαίνεται και κοινοποιεί μεταξύ άλλων
και στον Δήμο Σερρών με αρ. πρωτ. 69134/21-10-2013, την ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Ε.Σ.Π.ΕΛ, η οποία κατατάσσει το έργο στην
κατηγορία ιιι (δεν παραλαμβάνεται) δεδομένου ότι το διαπιστωθέν
μακροσκοπικό ελάττωμα (αποκόλληση αδρανών από την επιφάνεια του αντιολισθηρού
ασφαλτοτάπητα) θεωρείται ως ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΟΧΗ
ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ και προτείνει:
Η Δ.Υ. να ενεργήσει για την
αποκατάσταση των διαπιστωθέντων ελαττωμάτων με βάση τα προβλεπόμενα στο άρθρο
60 του Ν.3669/08, έργο (αποκόλληση αδρανών από την επιφάνεια του αντιολισθηρού
ασφαλτοτάπητα ) και σε συνδυασμό με τα διαπιστωθέντα εργαστηριακά αποτελέσματα
χρήζει αποκατάστασης λαμβάνοντας υπ' όψη τις ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟΥ
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΕΡΓΟΥ (ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ), με ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕΤΑΞΥ Δ.Υ και Π.Α αφού ληφθεί υπ' όψη η
γνώμη των μελετητών και τα λοιπά συγκεντρωθέντα στοιχεία για το έργο.
Με το υπ' αριθ.66389/9
-10-2013 διαβιβάζονται στον Ανάδοχο τα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ της έκθεσης
της ΤUV HELLAS και της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ του
Ε.Σ.Π.ΕΛ, και όπως ήταν φυσικό κατά την συνήθη τακτική του Αναδόχου, ζητά
επανέλεγχο των εργαστηριακών αποτελεσμάτων με την λήψη νέων πυρήνων και πλακούντων στα
ίδια σημεία που ελήφθησαν οι πυρήνες από τον Ε.Σ.Π.ΕΛ, με το
αιτιολογικό ότι ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΑΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ
ΕΛΕΓΧΩΝ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ
Ε.Σ.Π.ΕΛ !
Έχουμε την αστοχία
μπροστά μας (ανενεργό Αυτοκινητοδρόμιο), έχουμε τα αίτια που αποδεικνύονται από
τις εκθέσεις TUV HELLAS και του Ε.Σ.Π.ΕΛ του μόνου
θεσμοθετημένου συμβούλου ποιοτικού ελέγχου του κράτους και οι συμβαλλόμενοι
συνεχίζουν την αλληλογραφία με αιτήσεις, ενστάσεις και απορρίψεις έως το τέλος
του έτους όπως φαίνεται από τα έγγραφα 67199/15-10-2013,19238/1-11-2013, 72018/5-11-2013, 72336/5-11-2013. Χωρίς ουδείς, αλλά με την ανοχή των φιλήσυχων πολιτών, να επιρρίπτει ευθύνες σε κανένα.
Πρόσφατα ακούστηκε σε τοπικό
κανάλι και η άποψη του Δημοτικού Συμβούλου και υποψηφίου με τον συνδυασμό του
κ.Αγγελίδη, κ.Γκότση ότι <<το Αυτοκινητοδρόμιο θα γίνει με χρήματα
των Σερραίων πολιτών αλλά εις βάρος του Αναδόχου>>. Θα διεκδικηθούν διευκρίνισε από τον Ανάδοχο στο μέλλον!
Δύο (2) χρόνια χωρίς ουσιαστικά
Αυτοκινητοδρόμιο η πόλη! Μοναδικό πόλο έλξης στα Βαλκάνια, συνεχή επισκεψιμότητα,
αύξηση του τουρισμού στην περιοχή, αύξηση του τζίρου των καταστημάτων και των
ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της πόλης, το οποίο παραλήφθηκε από την υπάρχουσα
Δημοτική Αρχή με ετήσιο τζίρο άνω των 450.000 ευρώ και έφθασε κάτω από τα
90.000. Παραμένει ανενεργό 100%, υπό κατασκευή, δυσφημίζοντας τον χώρο στους
επισκέπτες γιατί δεν οδηγείται σε αγωνιστικό ρυθμό όλη η πίστα και διέκοψαν την
συνεργασία τα πρωταθλήματα εκτός του Ελληνικού και των Βαλκανικών χωρών.
Έδωσαν αγώνα κάποιοι για την
κατασκευή του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, κάποιοι άλλοι για να πείσουν τους
ασχολούμενους με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό να <<μετακομίσουν>>
στα Σέρρας ώστε να μετατραπεί το κέντρο του εν λόγω αθλητισμού η
πόλη, με την αμέριστη συμπαράσταση και την εμπειρία της Λ.Α.Μ.Σ.! Τέλος
κάποιοι μόχθησαν για την ποιότητα και την ασφάλεια του χώρου ώστε να
έρθει ΑΥΤΗ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΟΛΑ.
Κατά την άποψη πολλών Σερραίων Δημοτών
το πρόβλημα είναι πολιτικό διότι με τις δικολαβίστικες πράξεις,
τις πολιτικάντικες ενέργειες και τα <<στρογγυλέματα>>της
Δημοτικής Αρχής απέναντι (;) σε ένα Ανάδοχο, ο οποίος κανείς δεν γνωρίζει αν και
πόσο ευθύνη φέρει για μία καταστροφή με αδιευκρίνιστη μετά από 24 μήνες
την υπαιτιότητα, σαφώς εμπλέκει και τις δύο πλευρές και τις θέτει προ των
ευθυνών τους.
Περδικιδης Βασίλειος
Σου άρεσε; κάνε και εσύ Like στην αμερόληπτη ενημέρωση!